Nakliyecinin 1 km boş gidecek gücü yok!
Başta akaryakıt zamları olmak üzere girdi maliyetlerindeki artış nedeniyle tekeri döndürmekte zorlanan nakliyeciler, artık boğaz köprüleri bile yükü olmadan geçmek istemiyor.
info@karadenizekonomi.com / 24.06.2022
“Nakliyecinin 1 kilometre boş sefer yapacak gücü kalmadı” diyen Aras Holding Taşıma Grup Başkanı Recep Demir, kendi geliştirdikleri yazılımla boş dönüş sorununu büyük oranda azalttıklarını söyledi.
Aras Holding Taşıma Grup Başkanı Recep Demir, grubun lojistik alanındaki yeni yatırımlarını açıklarken sektöre yönelik de önemli değerlendirmelerde bulundu. Nakliyecilerin, akaryakıt zamları başta olmak üzere girdi maliyetlerindeki artış nedeniyle tekeri döndürmekte zorlandığına dikkat çeken Recep Demir, “Nakliyecinin yükü olmadan 1 km boş sefer yapacak gücü kalmadı” dedi Aras Holding, kendi geliştirdiği yazlımla boş dönüş sorununu büyük oranda azalttı.
Aras Holding’e bağlı 6 şirketten üçü lojistik alanında hizmet veriyor. Fillo Lojistik, günlük 3 bin teslimat noktası ve 4 bin m3‘lük sevkiyat kapasitesi ile 81 ilde yaygın dağıtım ağına sahip. Başta e-ticaret olmak üzere B2C hizmet taleplerine ise Jetizz şirketi ile çözüm sunuluyor. Diğer bir grup iştiraki olan, L1 ve R1 belgelerine sahip Arlo Lojistik ise nakliye, ihale ve proje bazlı lojistik süreçlerde uzmanlaşmış bir şirket.
Fillo, pandemi öncesinde cirosunun yüzde 85’ini AVM lojistiği ile sağlıyordu. Recep Demir, pandemide AVM’lerin kapanması nedeniyle ilk dönemlerde büyük zorluklar yaşadıklarını, bu kayıpları telafi etmek için farklı sektörlere giriş yaptıklarını söyledi. Demir, süreci şöyle anlattı: “Mart 2020’de pandemi Türkiye’ye sıçradığında Fillo Lojistik olarak biz ciromuzun yüzde 85’ini AVM lojistiğinden sağlıyorduk. İlk aylarda çok zorlandık. İki üç yıl içinde geçmeyi hedefl ediğimiz bazı sektörler vardı. Gıda, züccaciye ve medikal taşımacılık gibi. AVM tarafındaki açığı kapatmak için bu yatırımı öne aldık.”