Trabzonport, Ulaşım Süresini Kısaltacak

Uzun İran geçişlerini ortadan kaldırarak Asya’ya giden gemilerin ulaşım süresini kısaltacak yeni rota Trabzon Limanı olarak değerlendiriliyor. Transit ticaretle beraber Trabzon ilinin ve bölge ticaretinin gelişmesi öngörülüyor. Trabzon Limanı, Nahçivan Koridoru’nun yeniden kullanılmaya başlanmasıyla çok daha fazla ticari faaliyetlere imza atmayı hedefliyor.

info@karadenizekonomi.com / 31.01.2022

Trabzonport, Ulaşım Süresini Kısaltacak

2003 yılında 30 yıllık ‘İşletme Hakkı’ anlaşması ile Albayrak Grup tarafından işletilmeye başlatılan Trabzon Limanı 18 yıllık süreçte yaptığı 50 milyon dolarlık üst yapı yatırımları ile kapasitesini 6 milyon ton arttırarak 10 milyona çıkarttı. Trabzonport Genel Müdürü Muzaffer Ermiş; “2003 yılında Albayrak Grup tarafından işletmesi kiralanan limana bugüne kadar 50 milyon dolarlık yatırım yaptık. Konteyner tamir ve tahliyesinde kullandığımız vincimiz ile yıllık tek başına 7,5 milyon ton yük elleçleme kapasitesine ulaştık. Sayısız araç gereçle limanın üst yapısına yatırımlar gerçekleştirdik ve böylelikle Trabzon Limanı’nın yeni kapasitesi 10 milyon tonu buldu. Yeni yatırımlarla bu kapasite 20 milyon tona rahatlıkla çıkabilir” dedi.

Nahcivan koridoru ile transit ticaretin önü açılacak

Trabzon Gürbulak Sınır Kapısı ve Nahcivan Sınır Kapısı’nda Mustafa Kemal Atatürk’ün hedef koyduğu Türk Birliği ufkunu gerçekleştirebileceklerini ifade eden Ermiş; “Nahcivan Koridoru bizim için oldukça önemli. Hinterlandımızda en büyük partner İran’dır. 17 yıldır sayısız ziyaretler yaptık. Transit ticaretin önünü açmak için çok büyük girişimler yaptık. Amerikan ambargosu bu büyütmeye çalıştığımız ticareti boğmuştur. Ambargonun kalkmış olduğu söyleniyor ancak henüz somut, aktif bir gelişme yok. Bunu aşmış olduğumuz zaman ciddi bir ilerleme almış olacağız. Avrupa’nın Asya ile birlikte en kısa ve en güvenli kullanacağı yol Nahcivan koridorudur. Bunun en önemli mihenk taşı Trabzon Limanı’dır.” dedi.

Doğu’dan batıya deniz otoyolları projesi ve kuzey-güney koridoru ile Türkiye’nin önemli bir geçiş noktası olduğunu ifade eden Müdür Ermiş; “Çin, demir-ipek yolu projesini gerçekleştirdi diyebiliriz. Bunun en sağlıklı geçiş noktası Türkiye’dir. Gümüşhane’nin ‘Onix’ diye adlandırılan mermeri Çin’e gidiyordu. Trabzon limanı konumu ile bu işlerde çok aktif rol oynuyor. Batı’nın mamul maddeleri ile Doğu’nun ham maddeleri bu güzergâh içerinde ticaretlerini sağlıyor. Zigana Tüneli ve Kop Dağı Tünelleriyle kış mevsiminin zorlu iklim şartlarını ortadan kaldırıyor. Bu tünellerin bitmesi transit ticarete çok büyük katkı sağlayacaktır” açıklamalarını yaptı.

 

Türkiye’de borsaya açılan tek liman

Türkiye’de yer alan 186 uluslararası liman ve kıyı tesisi arasında sadece Trabzonport borsaya açılarak bu alanda ilk ve tek liman olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Pandemi döneminde dezavantajlar yaşadıklarını ancak bundan sonra bu açığı kapatarak öne geçeceklerini ifade eden Ermiş; “Bir önceki yılın 8 aylık dönemine göre yüzde 6’lık bir büyüme gerçekleştirdik. Kamu döneminde özelleşene kadar personel maaşını ödeyemiyorduk ancak özelleştirdikten sonra vergi rekortmenlerde listesine hep ilk 5’te yer aldık. Maaş ödeyemeyen bir limandan vergi rekortmen listesine dahil olan bir liman oluşturduk. Daha önce hiç kimse borsaya açılma cesareti gösterememişlerdir. Bizler Trabzon Liman İşletmeleri A.Ş. olarak borsaya açıldık. Türkiye’de borsaya açılan tek limanız” dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar