Her ölçekte şirket kendini e-Dönüşüme hazırlamalı

Pandemi sürecinde insanların sağlıklarını koruma ve risk almadan ihtiyaçları karşılama içgüdüsüyle çözüm olarak gördükleri internet üzerinden alışveriş yani e-ticaret kavramı daha önceleri e-ticarete karşı temkinli iyimserlik içinde olanların da zamanla bu yeni pazarın konforuna uyum sağlamasıyla başka bir boyuta evrildi. Sektörün avantajların yararlanabilmek için hızla gelişen ve büyüyen firmalar marka bilinirliği ve değerini büyütmek için e-Dönüşüme hazır hale gelmeli.

info@karadenizekonomi.com / 2.03.2021

Her ölçekte şirket kendini e-Dönüşüme hazırlamalı

Bu ve benzeri soruları Murat Gürsoy ile Karadeniz Sohbetleri’ne taşıdık. Konuğumuz işin uzmanı genç bir girişimci Quka Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Kerim Topal.

Coronavirüs salgınının etkisini hiç azaltmadan sürdürdüğü son süreçte tüm dünyada karar vericilerin zaman zaman sağlık ile para arasında bir tercih yapmakla karşı karşıya kalarak çok zorlandıkları bir dönemden geçiyoruz. Ekonominin hassas dengeleri ile insanların yaşamlarını sürdürmek için paraya olan ihtiyaç bir yanda “olmazsa olmaz” sağlık diğer yanda. Her ne kadar geçmişi internetin aktif olarak kullanılmaya başladığı 1995 yılına kadar uzansa da üretenlerin ve tüketenlerin geleneksel ticaret anlayışından vazgeçip e-ticarete yönelmeleri işte tam da böylesi bir dönemde yani geçen yılın başlarından bu yana dünyayı saran pandemi ile birlikte zirveye ulaştı. Biz de oluşan talep patlamasını ve e-ticaretin inceliklerini işin uzmanı bir girişimciye sorduk.

-e-ticaret kavramı üzerinde konuşmadan önce kısaca sizi tanıyalım isteriz. Kerim Topal kimdir?

-1985 yılında İstanbul’da dünyaya gelmiş bir Orduluyum. Aslen Perşembeliyim. Lisans eğitimimi tamamladıktan sonra Avrasya Üniversitesi’nde yönetim bilimleri yüksek lisansı yaptım. Sonrasında 9 yıl boyunca özel bir bankanın sigorta ve emeklilik bölümünü yönettim.2015 yılı Kasım ayına kadar Orta ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nde birçok şehir görev alanımdaydı. Yaklaşık 6 yıldır da yazılım ve bilişim sektöründe çalışmaktayım. Dijital pazarlama ve e-ticaret konusunda kendimi geliştirerek Quka Soft Yazılım şirketinin kurulusundan bu yana faaliyetlerinde işin içinde yer almaktayım. Şirketin Türkiye satış ve pazarlama direktörü olarak sonuç odaklı çalışmalarla firmalarla doğrudan iletişim halindeyim.

-Biraz da Quka Yazılım hakkında bilgilendirir misiniz?

-2012 yılında kurulan Quka Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş. , müşterilerine benzersiz e-ticaret çözümleri sunup kurum ve marka kimliklerinin dijital ortamda en iyi şekilde lanse edilmesini sağlamaktadır. Asıl hedefimiz e-ticareti baskın olarak pazarlama tekniği ve itici güç olan teknolojinin en iyi şekilde kullanımıdır. Bunu yaparken de sadece firmaya özel tasarımlar hazırlıyoruz.

-Daha sonrası için de çözüm ortaklığınız devam ediyor olmalı…

-Tabi ki… İkinci aşamada gerekli olan desteği sürekli, kesintisiz ve çağa uygun bir ortamda vermeye devam ediyoruz. Biliyoruz ki, yazılım ve pazarlama farklı konulardır ve her ikisi de aynı kişiler tarafından yapılıyor gibi gözükse de müşterilerimiz ile karşılıklı çalışarak verdiğimiz yazılım desteği ile firmanın pazarlama desteği sayesinde en verimli sonucu alıyoruz. Çünkü yaratıcı yazılımlar ve tasarımlar için güçlü bir ekip ve tecrübe gereklidir. Biz yaptığımız işlerin sonrasında bakım ve güncelleme anlaşmalarıyla sürmesi, çalıştığımız firmaların yıllardır firmamızı tercih edip e-ticaret yazılımlarını periyodik olarak yenilemesi, kullandıkları yazılımlara yeni bölümler eklenmesi konusunda bizi tercih etmesiyle müşteri portföyümüzü genişletiyoruz.

-Sizi diğerlerinden ayıran başka özellikler var mıdır? Neden Quka Soft?

-Öncelikle yaptığımız iş konusunda son derece donanımlıyız. Yüksek verimlilik odaklı çalışıyoruz. Oluşacak maliyetleri müşterilerimizin faydası yönünde optimize ediyor ve uygun fiyatlı çözümler üretiyoruz. Müşterilerimizin ihtiyacı olan tüm web hizmetlerini tek noktadan sağlayarak uyum sorunlarını ortadan kaldırıyoruz. Veri güvenliğine büyük önem veriyor, müşterilerimizin kesintisiz ve güvenli hizmet almaları için gereken tüm önlemleri alıyoruz.

-Sanırım birbirinden oldukça farklı sektörlerde yazılım hizmeti vermektesiniz…

-Qukasoft Yazılım firması olarak öncelikle, e-ticaret sistemleri, bayi entegrasyon ağı, büyük çaplı e-ticaret projeleri ve ödeme sistemleri, IOS ve Android Mobil Uygulamalar ve Ödeme Sistemleri ile e-ticaret muhasebesi ile sınırlandırdık kendimizi. İşimiz haricinde diğer yazılım projelerinde bulunmaktan kaçınıyoruz.

-Gelelim can alıcı soruya… e-ticaret nedir?

-Kabaca firmaların ürünlerini veya hizmetlerini on-line ortamda müşterilere pazarlaması ve ulaştırmasıdır. Bu firmaların kendi internet siteleri üzerinden ya da ulusal pazarlarda (N11-Gittigidiyor-Hepsiburada-Epttavm-Trendyol-Çiçeksepeti-Amazon vb.) yerler aracılığı ile müşterilerine satış yolu ile ulaştırmasıdır.

-Yani pandemi sürecinde alışveriş için en çok kullanılan yöntem…

-Öyle bir zincir düşünün ki, öncelikle firmalar için kurduğumuz internet sitesi aracılığı ile site üzerinden sanal pos aracılığı ile güvenli bir şekilde alışverişlerini yapabilmektedir. Bunun haricinde kapıda ödeme veya banka havalesi şeklinde de müşterilerine hizmet vermektedir. Aynı zamanda pazaryeri platformu dediğimiz ulusal pazarlar aracılığı ile de on-line kredi kartı kolaylığı sayesinde müşterilere ürünlerinin satışını gerçekleştirebilmektedirler.

Bu yanıyla baktığımızda Quka Soft Yazılım Şirketi bir e-ticaret entegrasyon firmasıdır. Müşteriler ürünlerini tek panel üzerinden birden fazla platform adı verdiğimiz ulusal pazarlara yükleyebilmektedirler. Ve bu ürünlerin satış, kargo, fatura vb. süreçlerini tek panel üzerinden müşterilerin kullanmasına aracı olmaktadırlar.

-Sürecin farklı ayrıntıları da olsa gerek…

-Tabi bu süreç sadece bununla sınırlı değil. Ayrıca müşterilerin eğitilmesi, pazaryerleri hakkında kendilerini ve çalışanlarını hem eğitim hem de kurallar bütünlüğünde geliştirmeleri gerekmektedir.

-Biraz da iç işleyişiniz hakkında bilgiler verelim? Bu süreçte neler yaptınız? Referanslarınızdan bahsedelim mi?

-2012 yılında başlayan bu yolculukta yaklaşık olarak 800 firma sayısı ile hizmet verir duruma geldik. Çok büyük projeler gerçekleştirdik. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin 2020 yılı Ramazan ayında www.iftarver.com ve Kurban Bayramı’nda www.afiyetver.com adıyla e-ticaret ve sosyal yardımlaşma paylaşımlarının bileşenlerinden olduk.

-Quka Soft firması olarak Ordu’ya ne kazandırdınız? Hangi firmalar e-ticaret yapmaktadır? Kent ekonomisinde nasıl bir değişme olmuştur?

-Sadece Ordu ile sınırlandırmadık kendimizi. Ordu’da çalıştığımız 40’a yakın firma var.  Karadeniz Bölgesi’nin tamamında ise bu sayı 80’e ulaştı. Bu firmalarda e-ticaretteki işlem hacmine göre iki ile 5 kişi arasında istihdamlar söz konusu. İlimizdeki kargo firmalarının da çalışan sayılarına da artan siparişler nedeniyle olumlu yansımız ve kargo sektöründe de dolaylı olarak istihdam sağlanmıştır. Ayrıca bu ürün ve satışların geri dönüşümü olarak Ordu’ya diğer illerden yapılan alışverişler de kazanç olarak geri dönmüştür. Bu yönüyle de kent ekonomisine olumlu katkı oluşturmaktadır. İlimize aylık 10 milyon ve üzeri şeklinde bir e-ticaret nakit girişi olmaktadır. İlimizdeki firmalardan ürün alan müşterilerin yaşadıkları şehirler yani e-ticaret alışverişinin daha yoğun yapıldığı şehirler nüfusa göre de orantılı olarak başta İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Denizli ve Bursa önceliklidir. Konuya ilişkin daha ayrıntılı bilgiler (Ordu ilinde e-ticaret yapan firmalar) www.qukasoft.com / Referanslar sayfamızda yer almaktadır.

-Peki gelecek yıllarda e-ticaret nasıl şekillenir ve nereye evrilir?

-Gelecek yıllarda ülkemizdeki e-ticaret alışveriş oranı artacaktır. Tabi ki firma sayıları da doğru orantılı olarak artacaktır. Firmalar değişen konjonktürde kendilerini bu platformlara veya bu pazar yerlerine adapte etmesi gerekmektedir. Türkiye’de henüz e-ticaret yapan firmaların sayısı yüzde 8 seviyelerindedir. Bu sayının önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 15-20 aralığına gelmesi beklenmektedir. Ayrıca e -ticaretin yanı sıra e-ihracat da gündeme gelecektir ve firmalar ürünlerini yurt dışına satabileceklerdir.

-Firmalara tavsiyeleriniz ve önerileriniz var mıdır?

-Hızla gelişen ve büyüyen firmalar marka bilinirliği ve değerini büyütmek için çok iyi fırsatlar yakalayabileceğini ön görmekteyim. Tüm firmalarımız kendilerini bu duruma hazır hale getirmelidirler. Ayrıca TOBB – Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı’nın iyileştirmiş oldukları altyapı çalışmaları, gümrük temasları ve teknoloji yatırımları ile sektörün önümüzdeki yıllarda daha verimli hale geleceğine eminim. Ayrıca ülkemizin ve tüm dünyanın yaşadığı pandemi süreci, e-ticaret yapan firma sayılarının artışına ve e-ticaret müşteri sayısına artış olarak yansıyacaktır. Firmalar, platformlar ve yazılımlar aracılığı ile satışa sundukları ürünlerini müşterilerine kargo etmeyi başarabilmişlerdir. Müşteriler de gerek kredi kartı gerekse kullanmış oldukları diğer ödeme sistemleri ile e-ticaret kavramını benimsemiş ve güvenli bir alışveriş kavramı oluşmuştur. Bu sürecin uzun yıllarca gelişen teknoloji ve insanların arz – talep ihtiyaçlarına göre olumlu şekilleneceğini ön görmekteyim.

Bugün teknolojik yatırım yapan veya değişen konjonktüre uyum sağlayan firmaların ayakta durabildiklerini görmekteyiz. Diğer firmalarımızın da gerekli yatırımlarını yaparak bu sektörde yer almaları kaçınılmazdır.

-Teşekkür ediyoruz…

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar