Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belli oldu: İlk 3
TOBB öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) işbirliğinde, şirketlerin 2019-2021 arası 2 yıllık ciro artışı dikkate alınarak yapılan Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi yarışması sonuçlandı.
info@karadenizekonomi.com / 5.02.2024
İlk Sırada AFM Gıda Kimya
Giriş: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) liderliğinde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) işbirliğiyle düzenlenen yarışmada, Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlendi. 2019-2021 dönemini kapsayan yarışmada dikkate alınan 2 yıllık ciro artışı, şirketlerin Türkiye'nin nominal milli gelirindeki artışın 8 katına ulaşan bir performans sergilediğini ortaya koydu.
İlk 3 Sıradaki Şirketler:
AFM Gıda Kimya Limited Şirketi: Adana merkezli şirket, cirosunu 2 yılda yüzde 6 bin 628 artırarak birinci sırayı elde etti.
Tobio Novelfarma İlaç Sanayi AŞ: İstanbul merkezli firma, yüzde 5 bin 631 büyüme oranıyla ikinci sırayı aldı.
Ada İnşaat Mermer Limited Şirketi: Aydın merkezli firma, yüzde 1.744 büyüme oranıyla üçüncü sırada yer aldı.
Şirket Profili ve Sektör Dağılımı: TOBB'nun açıklamasına göre, en hızlı büyüyen 100 şirket arasında toptan ticaret sektörü yoğunlukla bulunurken, bilgisayar programlama, danışmanlık, mimarlık ve mühendislik faaliyetleri gibi sektörler de dikkat çekti.
İhracat ve Uluslararası Başarı: En hızlı büyüyen şirketlerden 71'i 76 farklı ülkeye ihracat yaparken, Almanya'nın bu ülkeler arasında öne çıktığı belirtildi. Şirketlerin uluslararası arenada büyük başarı elde ettiği vurgulandı.
Demografik Bilgiler: Türkiye 100 listesindeki şirketlerin yaş ortalaması 13,2 yıl olup, genç yöneticilere sahip genç şirketlerin dikkat çektiği belirtildi. CEO'ların yaş ortalaması 46 olarak açıklanırken, 35 yaşın altında olan 7 CEO'nun bulunduğu ifade edildi. Ayrıca, listedeki 5 şirketin kadınlar tarafından yönetildiği kaydedildi.
Eğitim ve İnsan Kaynakları: Şirketlerin nihai karar mercilerinin çoğunluğunun üniversite ve üzeri eğitim seviyesine sahip olduğu vurgulanırken, nitelikli insan kaynağına sahip olduklarına dikkat çekildi. Toplam çalışanların yarısından fazlasının üniversite ve üstü eğitim seviyesine sahip olduğu belirtildi. Şirketlerin internet sitesi ve sosyal medya kullanımının yaygın olduğu, 21 şirketin dijital platformlar üzerinden satış yaptığı ifade edildi.