Türk Markası Vancat’a Londra’dan marka ödülü
Türkiye’de Bentaş Betonit’in ürettiği Vancat markası, Londra’da gerçekleştirilen Avrupa Kalite Zirvesi’nde 50 den fazla ülkeye ihracat yapan firmalara verilen marka ödülünün sahibi oldu.
info@karadenizekonomi.com / 28.02.2022
Bu yılki ciro hedefi 700 milyon TL olan Bentaş Bentonit, ödüle doymayan Vancat markasının yanı sıra diğer markalarını da lider konumuna getirmek istiyor. Sadece Türkiye’de 2 yılda 10’un üzerinde ödül alan Bentaş Betonit’in CEO’su Turgay Ömür, hedeflerini, Ar-Ge çalışmalarını ve yatırımlarını anlattı.
Sadece kedi kumu üretiminde 7 marka ve 32 tane farklı ürünü bulunan Bentaş Betonit, çeşitli segmentlerde üretim gerçekleştiriyor. Yurt içinde 2 yılda 10’un üzerinde ödül alan Bentaş Betonit, Vancat markasıyla yurtdışında da ödül üstüne ödül alıyor. Son olarak ‘Lobin International’ tarafından Londra’da 16.sı düzenlenen Avrupa Kalite Zirvesi’nde Vancat kedi kumu markasıyla ödül aldı.
Londra’daki ödülün aldıkları ilk ödül olmadığını söyleyen Bentaş Bentonit CEO’su Turgay Ömür, “Ödül olarak 2019 dan itibaren bir süreç var. Biz markamızı 2009 yılında tescil ettirdik. Ne zaman kendimize güvendik, o zaman markaya sosyal medya reklamlarıyla yatırım yapmaya başladık. Zaten müşteri memnuniyetimiz vardı ama tasarımla ambalajı da düzenledikten sonra albenimiz daha da arttı. 2019’da başlayan ödül serüvenimiz ilk olarak bir İngiliz kuruluşunun düzenlediği 101 internet kullanıcısı arasından yapılan oylamada markamız bir dünya markası ödülü kazandı. Bunu pet sektöründe Türkiye’ye getiren ilk ve tek markayız. Tabi bu da bizim kendimize güveni artıran bir ödüldü. 2 yılda Türkiye’de 10’un üzerinde ödül aldık. Son ödülümüzü de işte Londra’da aldık. Vancat markamızla başardık” diyerek açıkladı.
Başarılarının sırrının hiç durmadan çalışmak olduğunu ifade eden Turgay Ömür, “Sakıp Sabancı’nın da dediği gibi çalışmak, çalışmak, çalışmak. Biz hiç durmuyoruz. Sürekli yeni projeler peşinde koşuyoruz. Ben şirketin kurucusuyum, şirketi belli bir yere kadar getirdik” dedi. Ayrıca markalaşma sürecinde şirketin genel müdürlüğüne getirdiği oğlu Fatih Ömür’ün çok katkısı olduğunu da belirterek, “Özellikle Ar-Ge’ye çok önem verdik. Türkiye değil dünyada kedi kumu konusunda çok iyi seviyedeyiz” dedi.
Kedi kumuna talep çok
Çeşitli segmentlerde ürünleri bulunduğuna dikkat çeken Turgay Ömür, “Normalde kedi kumu üreticisiyiz. Ama bunun yanında seramik bentonitimiz de var. Bu sene onu biraz askıya aldık. Kedi kumuna talep çok, oraya yoğunlaştık. Özellikle Avrupa’dan çok talep var. Güney Amerika’dan, Uzak Doğu’dan. Taleplere yetişemediğimiz için seramik bentonite zaman ayıramıyoruz. Onunla ilgili çalışmalar da yapıyoruz, belki sondaj bentonitine gireceğiz ama şuan amiral gemimiz kedi kumu diyelim. Sadece bir kedi kumu deyip geçmeyin şuanda 1 VanCat markasıyla sadece 32 tane barkod var. Yani bir kedi kumu diyorsunuz ama bunu kokuyla, aktif karbonla farklılaştırıyoruz derken 32 tane farklı katalog ürünü var sadece VanCat’te. Ve 7 tane markayı yönetiyoruz, bu 7 markada 100 farklı barkod var” diyerek kedi kumuna yoğunlaştıklarını ifade etti.
İhracatının yüzde 25’i Almanya
Yurtdışı pazarlarda her geçen gün güçlendiklerini de sözlerine ekleyen Turgay Ömür, “Toplam ciromuzun yüzde 95’i kedi kumundan oluyor. Ve bu yüzde 95’in yüzde 35’i VanCat. VanCat’i biz şuanda Almanya’daki market zincirlerine de soktuk. VanCat için Almanya. 4 yıl önce 100 bin kutu sattığımız Almanya pazarında şuanda 12 milyon kutu satıyoruz. Her sene artarak devam etti. Toplam ihracatımızın %25’ini tek başına Almanya karşılıyor diyebilirim. Bunun yanında tabi Finlandiya, Danimarka pazarı çok önemli 2. Pazarımız. Yine Portekiz İspanya, Fransa bizim için önemli. Kendi markalarımızda güçlü olduğumuz ülkeler ise ilk Türkiye 2 numara Rusya 3 numara Yunanistan 4 numara Ukrayna. Almanya belki şuan bu listede ilk 10’a giremiyor ama seneye ilk 2’ye girmiş olacak” diyerek açıkladı.
İlave 2 tesisle sayıyı 6’ya çıkaracaklar
2022 yılı yatırım ajandasını da açıklayan Turgay Ömür, “Yatırım anlamında şuanda 4 tesisle üretim ve satış yapıyoruz. Yüzde 80’i ihracat bunun. Günde 25 tır mal paketliyoruz. 20 tır direkt ihracat. 4 tesisimize ilave olarak 5. tesisi Fatsa’daki Organize Sanayi’de 3 dönümlük arazi üzerine yapacağız. Bunun yanında Nevşehir’de maden ocağımız vardı. 2 sene önce orada sondajlar yaparak maden rezerv tespitini yaptık, kaliteyi netleştirdik ve 6 aydır yaptığımız çalışmalar neticesinde 16 dönümlük bir arsa aldık. Hemen o 16 dönümün arkasında bir hazine arazisi var. Orayı da kiraladık. Orayı da ileride 4 tesis olmak üzere yatırım planlarını yaptık. Böylece bu bentonitteki 4 tesis sayımız 1 yıl içerisinde 6’ya çıkmış olacak. Tabi bunun yanında Ankara’da da diatomit tesisimiz var ama onu saymamış oldum” dedi.
Hedefinde 100 ülkeye ulaşmak var
Hedeflerinin Vancat markasını 100 ülkeye ulaştırmak olduğunu da vurgulayan Turgay Ömür, “Biz geçen seneye yani 2020’ye göre yüzde%70 TL bazında, %45’te Euro bazında büyümüşüz. %45 büyüme büyük bir büyüme, çeşitli zorluklar getiriyor. Bu sene 2 tesis daha kuracağız bu yüzden. Belki 1,5 yıl içinde 4 tesis eklemiş olacağız. VanCat’te belirli bir seviyeye ulaştık. VanCat’de elde ettiğimiz dünya başarısını diğer kedi kumu markalarımız VanCat, WhiteSand, Cat’sWhite, RoCat ve AkKum’da da aynı seviyeye gelmek istiyoruz. VanCat ’teki hedefimiz de 100 ülkeye çıkabilmek” diyerek açıkladı.
Taleplere yetişmek için Endüstri 4’ü uyguluyor
Ciro hedeflerinin 700 Milyon olduğunu söyleyen Turgay Ömür, taleplere yetişmek adına Endüstri 4’ü uyguladıklarını ifade ederek, “Kendi firmamız açısından yatırımlarımızı yaptık. Geçen sene pilot uygulamasıyla beraber üretim tesisimiz full otomatik olmasına rağmen sadece paletlemeyi el ile yapıyorduk. Fakat Almanya pazarının büyümesi bizi endüstri 4.0’ı uygular hale getirtti. Son 3 ayda 2 tane kutu dolum makinesi getirttik. İki kutu 1 robota bağlı. 1 ay içerisinde diğer robot gelecek. El değmeden direkt üretim otomasyonuna geçtik. Getir götür yok artık full otomasyon. Türkiye’de lideriz Avrupa’da da kapasite, üretim kalitesi, hız olarak da ilk 3 ün içindeyiz” açıklamasında bulundu.
SONER ÖZDEMİR
KARADENİZ EKONOMİ