23.07.2025

AK Parti İl Başkanı: CHERY geliyor

Çinli otomobil firması BYD'nin Manisa'da fabrika kurarak, 1 milyarlık yatırım yapacağını duyurmasından sonra, özel teşviklerden yararlanmak isteyen bir başka Çinli firma olan CHERY de, ülkemizde yatırım yapma kararı almıştı biliyorsunuz.

CHERY'nin bu yatırımı nerede yapacağı merak edilirken, önceki dönem Ticaret Bakanlarından Samsun Milletvekili, TBMM Bütçe ve Plan Komisyonu Başkanı Mehmet Muş, yatırımın Samsun'da yapılma kararının alınmasını sağlamıştı.

Muş, Çinli firmaya Gelemen sahilinde kurulması düşünülen Yeni OSB'de bin 500 dönümlük parsel verilebilmesi için OSB alanın 4 milyon metrekareye çıkarılması için gerekli bürokratik engellerin kaldırılmasını da sağlamıştı.

Ardından da imzalanması gereken protokol sürecinin hızlandırılması amacıyla Çinli firma yetkilisine Cumhurbaşkanı tarafından Külliye'de bir plaket bile verilmişti.

Ve fakat.

O imza bir türlü atılmamıştı.

MUŞ, SABIR İSTEMİŞTİ

CHERY yetkililerinin yatırım yapılacak alanda incelemeler yaptığı, hatta helikopterle alanı havdan izlediklerine dair yerel basında haberler yapılırken, yatırım için gerekli imzalar bir türlü atılmıyordu.

CHERY'nin yatırımdan vazgeçtiğine dair dedikodular da yayılmaya başlamıştı.

Bu süreçte aradığımız Mehmet Muş, Samsunluların sabırlı olması gerektiğini, yatırımın iptalini gerektirecek bir durumun olmadığını söylüyordu.

Buna rağmen, süreç uzadıkça uzuyor, gerekli imzalar bir türlü atılmıyordu.

Mehmet Muş da, süreçle ilgili açıklama yapmayı kesmişti.

Muş, çağrılarımıza da cevap vermemeye başlamıştı.

MUŞ SUSMUŞ, KÖSE KONUŞMUŞTU

Mehmet muş, aylardın suskunluğunu korurken, AK Parti İl Başkanı ''ÇHERY vaz mı geçti?'' sorularına, ''Çin’de bürokrasi ağır işliyor'' şeklinde cevaplar vermeye çalışıyordu.

Cumartesi günü bu satırlarda, sürecin mimarı Mehmet Muş'un konu hakkındaki suskunluğunu sorgulamıştık.

Mehmet Muş yine suskunluğunu korurken İl Başkanı Mehmet Köse, yatırım için gerekli protokolün Çin'de imzalandığını duyurdu.

CHERY'NİN TOGG'A ZARAR VEREBİLECEK TALEPLERİ  

Bu konudaki merakımızın İl Başkanı tarafından yapılan açıklamayla giderilmesine sevinmekle birlikte, protokol gecikme nedeninin, Köse'nin de açılmaya çalıştığı gibi Çin'deki protokolün ağır işlemesi midir?

Yoksa protokolün imzalanmasındaki gecikmenin asıl nedeni, CHERY'nin yatırım için öngörülen teşviki taleplerinde, ''Türkiye'nin Otomobili'' olarak bilinen TOGG'un geleceğine zarar verecek biçimdeki talepleri midir?

Umarım öyle değildir.

Umarım, Çinli firmanın şehrimize yapacağı yatırıma sevinirken, Türkiye'nin Otomobili olarak bilinen TOGG'un geleceğini tehlikeye düşürecek gelişmelere sebep olunmaz ve buna üzülmek durumunda kalmayız.

 

Not:

Yazı tamamlamak üzereyken telefonuma ETİ Bakır adına gönderilen bir mesajla,  firmanın fabrika alanında denizin doldurulmasıyla ilgili yatırıma dair bir açıklama metni düştü.

Dolgu alanı ve alanda yaptırılması düşünülen asit depolama tesisleri ile ilgili düşüncelerimize yarınki yazımızda yer vereceğiz.

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar