MÜSİAD Başkanı Servet Altaş'tan Ordu Giresun Havalimanı Tepkisi
MÜSİAD Ordu Şube Başkanı Servet Altaş, Ordu-Giresun Havalimanı'ndaki yetersiz sefer sayılarının yolcuları mağdur ettiğini ve bilet fiyatlarının diğer havalimanlarına göre yüksek olduğunu belirtti. Altaş, sefer sayılarının artırılması ve havalimanına CIP salonu açılması için çağrıda bulundu.
info@karadenizekonomi.com / 16.09.2024
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Ordu Şube Başkanı Servet Altaş, Türkiye’nin ve Avrupa’nın denize dolgu üzerine inşa edilen ilk havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. 22 Mayıs 2015’te hizmete açılan havalimanının, yetersiz uçuş sefer sayıları sebebiyle bölge halkının tepkisini çektiğini dile getiren Altaş, bu durumun yolcuları mağdur ettiğini belirtti.
Sefer Sayıları Yetersiz Kalıyor
Servet Altaş, bölgedeki nüfusa oranla Ordu-Giresun Havalimanı’nın diğer havalimanlarına göre çok daha düşük sefer sayısına sahip olduğunu vurguladı. Trabzon’da her 100.000 kişi için 36, Rize’de 15, Samsun’da 6 sefer düzenlenirken, Ordu-Giresun Havalimanı’nda bu sayı yalnızca 6’da kaldı.
Yüksek Fiyatlar ve Alternatif Havalimanlarına Yönelim
Yetersiz sefer sayısı ve koltuk kapasitesi sebebiyle bilet fiyatlarının yüksek olduğuna dikkat çeken Altaş, Ordu-Giresun Havalimanı'nı kullanmak isteyen birçok yolcunun yüksek fiyatlar nedeniyle çevredeki havalimanlarına yöneldiğini ifade etti. Ayrıca, bilet bulamayanların karayoluyla 2 saat uzaklıktaki diğer havalimanlarını tercih etmek zorunda kaldığını belirtti. Altaş, Havaş’ın Altınordu’dan Samsun’a yaptığı yolcu taşımacılığı hizmetinin de durdurulmasını beklediklerini sözlerine ekledi.
Yurtdışında Yaşayan Ordu-Giresunluların Durumu
Ordu ve Giresun’a kayıtlı olup yurtdışında ve farklı şehirlerde yaşayan büyük bir nüfusa dikkat çeken Altaş, özellikle İstanbul’da yaşayan Ordu ve Giresunlu vatandaşların sayısının 1 milyonu aştığını, bu rakamın Samsun ve Trabzon için 841.000 olduğunu ifade etti. Yurtdışında yaşayan vatandaşların da benzer şekilde düşük uçuş sayılarından etkilendiğini dile getirdi.
Sunexpress Ambargosu İddiası
Altaş, Sunexpress Havayolları’nın Trabzon’dan haftada 16, Samsun’dan 18 uçuş gerçekleştirirken, Ordu-Giresun Havalimanı’na sadece 1 uçuş gerçekleştirmesini eleştirerek, bu duruma anlam veremediklerini ve şirketin havalimanına adeta ambargo uyguladığını iddia etti.
CIP Salonu Talebi
Sefer sayılarının artırılmasının yanı sıra, iş insanları ve sivil toplum kuruluşlarının Ordu-Giresun Havalimanı’na bir CIP salonu açılması konusunda taleplerinin olduğunu belirten Altaş, mevcut VIP salonunun yanında bulunan 245 m²’lik alanın bu amaçla kullanılabileceğini ifade etti. Bu alanın Türk Hava Yolları tarafından kiralanıp düzenlenmesi gerektiğini belirtti.
Havalimanının Geçici Kapanışı
Apron genişletme çalışmaları sırasında havalimanının kapanmadan imalatların yapıldığını ifade eden Altaş, ancak bağlantı yolu ve bazı onarım çalışmaları nedeniyle havalimanının 16 Eylül 2024 itibariyle 50 gün süreyle uçuşlara kapatılacağını bildirdi. Altaş, bu sürecin hızlandırılması ve mümkün olan en kısa sürede tamamlanması gerektiğini de vurguladı.
Son olarak, bölge siyasetçileri, sivil toplum kuruluşları ve basının bu konuyu yakından takip edeceğine olan inancını dile getiren Altaş, Ordu-Giresun Havalimanı’nın daha verimli kullanılabilmesi için gerekli adımların atılmasını beklediklerini söyledi.