FİSKOBİRLİK’E LİBYA’DAN ZİYARET
Son üç yılda ihracat çalışmalarına hız veren FİSKOBİRLİK, fındık ve fındık mamulleri satışında yeni pazarlara açılmayı sürdürüyor. nihai mamul ihracatına büyük önem veren ve bu yönde çalışmalarını sürdüren FİSKOBİRLİK , bu kapsamda Libya’dan gelen misafirleri Giresun Entegre Fındık İşleme Tesislerinde ağırladı. FİSKOBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar’ında bulunduğu ziyarette mevcut çalışmalar ve yeni ticari antlaşmalar masaya yatırıldı.
info@karadenizekonomi.com / 10.03.2022
İhracatın önemine değinen FİSKOBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar, fındık ve fındık mamullerinde nihai mamul ihracatının birinci öncelikleri olduğunun altını çizdi. Bayraktar açıklamasında; “Fındık ülkemizin ihracat anlamında en önemli tarım ürünü. Ancak şuan fındıkta ihraç edilen ürün çeşitliliğine baktığımızda maalesef ağırlıklı olarak naturel iç fındık ihracatı gerçekleştirildiğini görüyoruz. Burada ciddi bir maddi kayıp söz konusu. Çünkü üretimini gerçekleştirdiğimiz ürünü kendi sanayimizde işleyerek sattığımızda beş on kat daha fazla bir gelir elde etme imkanı mevcut. Burada, gerekli endüstriyel altyapının tesis edilmesi, markalaşma ve pazarlama gibi unsurlar öne çıkıyor. Biz FİSKOBİRLİK olarak nihai mamul satış ve pazarlamasında iç piyasada ciddi mesafe kat ettik. Şimdi buradan edindiğimiz tecrübeyi ihracat çalışmalarına aktarıyoruz.” şeklinde konuştu.
LİBYA İHRACATTA ÖNEMLİ BİR DESTİNASYON
İhracatta yeni pazar arayışlarının devam ettiğini kaydeden FİSKOBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Bayraktar, Libya’nın nihai mamul ihracatında önemli bir destinasyon olduğunu dile getirdi. Bayraktar; “Libya FİSKOBİRLİK’in önemli ihracat noktalarının başında geliyor. 2021 yılında 1 milyon dolarlık ihracat hacmimiz oldu. 2022 yılı hedefimiz de bu rakamı 2 milyon dolara çıkarmak. İlk 3 ay itibarıyla da güzel ilerliyoruz. Ancak bizim için en önemli husus Libya ile gerçekleştirdiğimiz ihracatın tamamı nihai mamul olan sürülebilir fındık kreması üzerinden gerçekleşiyor. Bu açıdan Libya, bizim ihracat stratejimizin önemli destinasyonlarının başında geliyor. Gelecek hedefimiz, nihai mamul ihracatı hacmimizi ve ülke sayısını artırmak. Bu yönde saha ve pazarlama çalışmalarımız sürüyor.” açıklamasında bulundu.