İllerin entegre olabilmesi için Samsun- Sarp Demiryolu şart

Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Ordulu Ali İhsan Uygun, Karadeniz illerinin birbirine entegre olması için Samsun-Sarp Demiryolu Projesine destek sözü verdi.

info@karadenizekonomi.com / 28.11.2019

İllerin entegre olabilmesi için Samsun- Sarp Demiryolu şart

Ak Parti Ordu İl Başkanı Halit Tomakin, Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Ordulu Ali İhsan Uygun’u ziyaret ederek, Karadeniz illerinin birbirine entegre olması için Samsun-Sarp Demiryolu Projesi için destek sözü verdi. Karadeniz bölge illerinin çok arzu ettiği Samsun-Sarp Demiryolu Projesinin bölgemiz için önemli bir proje olduğunu belirten AK Parti Ordu İl Başkanı Halit Tomakin, ‘’Hemşerimiz olan Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Ali İhsan Uygun’a hem hayırlı olsun, hem de Samsun-Sarp Demiryolu Projesi ile ilgili ziyarette bulunduk. Genel Müdürümüzden Samsun-Sarp Projesi ile ilgili talep ve isteklerimizin artık elzem olduğunu, projenin hayata geçirilmesi için kendilerinden destek istedik. Kendisi de proje için bize destek vereceğini söyledi. Projenin büyüklüğü karşısında hayretlerimizi gizleyemedik. Karadeniz sahil yolu gibi dev proje nasıl hayata geçirildi ise Samsun-Sarp Demiryolu Projesi’nin iktidarımız zamanında hayata geçirileceğine inancımız daha da arttı’’ diye konuştu.

‘’ Samsun-Sarp Demiryolu maliyetli bir yol’’

Samsun- Sarp Demiryolu projesine her geçen gün talep ve destekler artmakta iken Salvader Karadeniz illerini ve ilçelerini heyet olarak ziyaret edip, yardım istedi. Salvader başkanı D. Ali Toptan, ‘’Ziyaretlerimiz gösterdi ki bu çok önemli Proje için umutlarımız artarak çoğalmaktadır. Perşembenin gelişi çarşamba dan anlaşılmakta. Temel taşları bir bir yerine oturmaktadır. DDY Yolları Genel Müdürlüğü’ne Ordulu hemşerimiz, Genel Müdür Yardımcılığına ise Rizeli hemşerimizin atanmış olmaları, sağlam temel taşlarının yerli yerine oturtulması en önemli göstergedir. Böylesine değerli makamlara Karadenizli iki bürokrat hemşerimizin atanmış olması ve bu makamlara layık görülmelerine onay veren; onun öncesinde Karadenizli hemşerimiz ulaştırma ve alt yapı Bakanlığına atanmış olması, Samsun- Sarp Demiryolunun yapılacak olmasının en önemli habercisidir. Toplumun öncüleri olan STK’lardan ne kadar çoğulcu ve güçlü ses gelirse, siyasetçilerin işi o kadar kolaylaşır ve elleri güçlü olur. Tabii biliyoruz ki; Karadeniz Samsun-Sarp Demiryolu büyük bir projedir. Maliyet anlamında Karadeniz duble yoldan daha fazla maliyetlidir. Ancak hemen başlayıp bitecek bir proje değildir. En azından Karadeniz bölgemizde hızlı bir şekilde yapılaşmanın önüne geçilmiş olur. Bina sahipleriniz mağdur olmamaları, aynı zamanda Devlete kamulaştırmanın daha maliyetli olmasının da önüne geçilmiş olur. Ayrıca ülkemizin en büyük STK kuruluşu olan TOBB’un ‘’Bir Tren Rayı da bizden’’ kampanyasına sıcak bakar mı? Bilemiyoruz ama en azından ümit ediyoruz’’ diye konuştu…

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar