Başkan Şahin Ekonomi Şurası için rapor hazırladı
OTSO Başkanı Şahin Ekonomi Şurası’na katılarak Ordu’nun sorunlarını ve taleplerini iletti.
info@karadenizekonomi.com / 19.11.2020
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, TOBB Türkiye Ekonomi Şurası toplantısına katılarak Ordu’nun sorunlarını ve taleplerini iletti.
Başkan Şahin tarafından hazırlanan rapor ise şöyle;
Türkiye fındık üretiminin yüzde 35’ini tek başına gerçekleştiren İlimiz ve Bölgemiz adına fındık politikasına vermiş olduğunuz destekler için şükranlarımı ileterek çözüme kavuşturulması gereken birkaç hususu aktarmak istiyorum. 21-24 Ekim tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Türkiye Demiryolu Zirvesinden, bölge olarak umutla beklediğimiz Samsun-Sarp Demiryolu Projesi ile ilgili bir sonuç çıkmamıştır. Bir bölgenin gelişmişlik düzeyi ile o bölgedeki ulaşım ağı arasında güçlü bir ilişki vardır. Samsun-Sarp Demiryolu Projesi Orta Karadeniz’den Karadeniz’in doğu ucuna kadar, Türkiye’nin kuzeyinde Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin illerini doğrudan birbirine bağladığı gibi anılan illere komşu illerin ekonomisini de olumlu yönde etkileyecektir. Bu bölgede bahsedilen illerin ortak özelliği Türkiye’de en çok göç veren illerin başında gelmeleridir. Bu projenin neticelenmesi başta istihdam olmak üzere ekonomik sorunların çözümünde önemli bir katkı sağlayacaktır. Yaratacağı istihdam olanakları sayesinde tersine göç başlayacaktır. Bu durum da göç çeken illeri her yönden olumlu etkileyecektir. Samsun-Sarp Demiryolunun Ordu ve Giresun’dan geçmesi ilimiz ve bölgemiz için hayati öneme sahiptir.
KARADENİZ AKDENİZ YOLU:
2008 yılında ihalesi yapılan Karadeniz-Akdeniz yolu projesinin tamamlanarak hizmete açılması Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş ve Hatay illerimizi doğrudan etkilerken, dolaylı olarak 50 vilayeti etkileyen bir yol konumunda olacaktır. Aynı zamanda Ordu-Mesudiye arasındaki mesafe bir saate, tünel ve viyadüklerle Ordu-Sivas arası iki saate, Ordu-İskenderun arası ulaşım altı yedi saate düşecektir. Karadeniz-Akdeniz yolu projesinin tamamlanması ile Ordu ilimiz lojistik bir merkez haline dönüşecektir. Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere yapılacak ihracatlarda Ordu önemli bir rol üstlenecektir. Özellikle Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’ndeki ihraç ürünlerinin Karadeniz’e ulaştırılmasında büyük kolaylık sağlayacak olan bu durum ülke ekonomisine de önemli katkı sağlayacaktır. Ayrıca ihraç edilecek ürünler, sanayicilerimiz tarafından Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere daha kolay şekilde ulaştırılacaktır. Ordu-Giresun havaalanından sonra ilimize ve bölgemize yapılan en değerli yatırım olan bu projenin bu yıl sonunda tamamlanması ve hizmete açılması konusunda desteklerinizi arz ve talep ediyoruz.
ORDU LİMANI:
Zat-Alinizin de bilgileri dahilinde olduğu üzere ilimiz sahili olup, limanı olmayan tek ildir. Gülyalı ilçemizden Terme ilçesi sınırlarına kadar takriben 110 km. sahili bulunan ilimizin balıkçı barınağı konumundaki küçük limanlardan başka Ünye ilçemizde biraz daha geniş barınak yapısı olan ve ilimiz ihtiyaçlarını karşılayan limanımız bulunmamaktadır. Yaklaşık 50 bin ton iç fındık ihracatı ve önemli miktarda kil kaolin ihracatı yapan ve takriben 300-350 bin ton MDF hammaddesi odun ve gübre emtialarını deniz yolu ile temin eden il ekonomisi açısından gerek elleçleme gerekse turizm hizmetleri verecek bir liman acil ihtiyaç olarak ortaya çıkmaktadır. Karadeniz-Akdeniz duble yolunun trafiğe açılması ile Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Gaziantep, Hatay gibi birçok şehrin ürünlerinin Karadeniz Bölgesine sevk ve ihracatı için bu liman hizmeti daha fazla önem arz eder hale gelmiştir.
Bu hususta takdir, tensip ve desteklerinizi bekliyor, liman yatırımının bir an önce ilimize kazandırılmasını arz ve talep ediyoruz.