Meyve suyu sektöründe ilk AR-GE merkezi DİMES’ten

Ülkemizin yerli sermayeli meyve suyu markalarının öncülerinden olan Dimes, alanında Türkiye’nin ilk AR-GE merkezine sahip kuruluşu olma özelliğine sahip. Marka bilinirliği yüzde 99 olan firma, indirim marketleri hariç olmak üzere meyve suyu pazar toplam verilerine göre yüzde 100 kategorisinde yüzde 33, çocuk kategorisinde yüzde 34, sıkma kategorisinde de yüzde 45 payı ile pazarın lider markaları arasında yer alıyor.

info@karadenizekonomi.com / 7.05.2021

Meyve suyu sektöründe ilk AR-GE merkezi DİMES’ten

Salgın sürecinde geliştirdikleri sistematik çalışma düzeniyle birçok şeyi, hızlı ve doğru bir şekilde yeniden yapılandırdıklarını açıklayan Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, “Pandemi koşullarının tüm organizasyonel yapıları değiştirdiği bir süreçte, bizleri bir arada tutan ortak değerlerimizi yaşatarak, bunları ön plana alarak başarılı olduk. İç pazarda 2020 yılı hedefimiz ciro bazında yüzde 27 düzeyinde büyüme elde etmekti ve hedefimiz doğrultusunda ilerledik. Bu dönemde büyüme, Türkiye’de bizim var ettiğimiz, daldaki meyveye en yakın ürün olan sıkma ve yüzde 100 kategorilerinde tonaj artışı ile geldi. Yüzde 27 düzeyinde bir büyüme gerçekleştirdik.  Aynı zamanda, bu dönemde hane içi tüketimler arttığı için, bir litrelik meyve suyu kategorisinde de büyüme kaydettik” dedi. 

 “Hacim ve ciro bazında büyümeye devam edeceğiz”

Pandemi döneminde yatırımlarda da hız kesmediklerini ve hedefleri doğrultusunda, AR-GE, makine, teknoloji ve pazarlama olarak yaklaşık 30 milyon lira düzeyinde yatırım gerçekleştirdiklerini anlatan Diren, “2021 yılında iç pazarda hacim bazında yüzde 15 – 20 bandında büyümeyi; ciro bazında büyümemizin de, geçen yılın hatırı sayılır düzeyde üzerinde gerçekleşmesini hedefliyoruz. 2021 yılında da hız kesmeden devam edeceğiz. AR-GE, makine, teknoloji ve pazarlama olarak yaklaşık 33 milyon lira düzeyinde yatırım planlıyoruz” diye konuştu.

İhracat hedefi

İhracatta yılı yüzde 51 büyüme ve 62 milyon lira düzeyinde gelirle tamamladıklarını dile getiren Diren, “2020 yılında dünya genelinde 100’ü aşkın ülkeye yaklaşık 14 bin ton ihracat gerçekleştirdik. Çok geniş bir coğrafyada güçlü distribütör iş birliklerimiz var. Farklı coğrafyalarda, farklı kültürlere ve tüketim alışkanlıklarına hitap ediyoruz. İhracatta 2021 hedefimiz, geçen yıldan daha da iddialı: ihracat tarafında yüzde 70 büyüme ve 100 milyon lira üzerinde ihracat geliri hedefliyoruz. Bu konuda gerekli adımları da atıyoruz” ifadelerini kullandı.

 “Pandemi meyve suyunun önemini gösterdi”

Pandemi döneminin sağlıklı koşullarda el değmeden üretilmiş ambalajlı gıda ürünlerinin önemini artırdığına dikkat çeken Diren, vitamin içeren, bağışıklığı güçlendiren meyve suyunun değeri ve beslenme açısından öneminin, özellikle bağışıklık sisteminin güçlü tutulması gereken bu dönemde daha iyi anlaşıldığını söyledi. Son 2-3 yıldır hacim bazında daralma trendi gösteren meyve suyu pazarının artan tüketim bilincinin de etkisiyle bu yıl daha stabil bir seyir gösterdiğini kaydeden Diren, “Diğer taraftan, salgın nedeniyle restoran ve kafelerden, okul kantinlerine ve otellere toplu tüketimde bir kesilme oldu ve bu durum, sektör genelinde stok fazlası riski getiriyor. Bu bağlamda 2021 yılının özellikle ilk yarısında pazarın yatay seyretmesini, pandemi nedenli sıkıntıların büyümede baskı oluşturmasını ön görüyoruz. Genel seyirde aşı konusunda olumlu gelişmeler olmasını öncelikle insan hayatı ve sağlığı için ümitle bekliyoruz. Bu olumlu gelişmeler, sektörümüze ve paydaşlarımıza da olumlu yansıyacaktır” şeklinde değerlendirmelerde bulundu.

Dimes’in pazar gücü

Toplam pazardaki payı 2019 yılında yüzde 28 iken, 2020 yılında 5 puan artış ile yüzde 33’e yükselen Dimes, tüm kategoriler toplamında indirim marketleri hariç olmak üzere meyve suyu pazar toplam verilerine göre yaklaşık pay ile ikinci sırada yer alıyor.

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar