Fiskobirlik Çikolata İle Zirveye Gidiyor
Fındık Üretimi Sayesinde Çikolata Rekora Koşuyor
info@karadenizekonomi.com / 1.04.2015
Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) iştiraklerinden Entegre Fındık İşleme Tesisi (EFİT) AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ağca, FİSKOBİRLİKin çikolata sektöründeki hissenini her evvelki seneye oranla daha da yükseldiğini bildirdi.
Fiskobirlikten çikolata sektöründe hedef büyütme. Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) iştiraklerindenEntegre Fındık İşleme Tesisi (EFİT) AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ağca, FİSKOBİRLİKin çikolata sektöründeki hissenini her evvelki seneye oranla daha da yükseldiğini bildirdi.
Ağca, birliğin tekrardan yapılandırma süreci çerçevesinde EFİTte de anlayış ve pazar hedefi farklığına gidildiğini ifade etti.
EFİTin klasik kakaolu fındık kreması ve fındık ezmesinin yanında butik çikolata yapım etmeye yöneldiğini söyleyen Ağca, nihayet zamanlarda gerçekleşen yatırımlarlaFİSKOBİRLİK markasının sektörde mühim gelişmeler gösterdiğini söyledi.
Birliğin, beynelmilel oldukça büyük sermayeli firmalarla pazarda savaşım etmesinin mümkündür olmadığına, bu şekilde bir hedeflerinin de bulunmadığına işaret eden Ağca, O beynelmilel oldukça büyük sermayelerin yönlendirdiği firmalarla rekabet etmek oldukça çok kuvvet . Amacımız da bu değil esasen . Biz onların büyüklüğünü bir yerde kabul ediyoruz fakat ürettiğimiz ürünler ile de pazarda mühim bir yere haiz olma arzusundayız. FİSKOBİRLİKin geçmişte tanımlanan görevlerinden sıyrılıp bir daha sektörde iyi bölgelere gelmesini istiyoruz diye belirtti.
Ağca, FİSKOBİRLİKin butik çikolata sektöründe güvenilir olduğunu, bunun için yeni yatırımlar ve ürünlere yöneldiklerini dile getirerek, Kendi tarzımızda butik çikolata diyebileceğimiz bir yapılanmaya gittik. Bunun için yeni yatırımlar yapıyoruz. Mevcut ürünlerimizin yanında yeni alternatifler üstünde Ar-Ge çalışmalarımız tamamlandı. 6-7 tür çikolata daha sektöre sunacağız dedi.
Birliğin çikolata sektöründeki hissenini her evvelki yıl daha da artırdığını ifade eden Ağca, Birkaç yıl öncesine nazaran oldukça çok oldukça çok iyiyiz. Yeni yatırımlarla da büyüyoruz. İnsanlar bundan sonra kaliteli çikolata nereden alırım dediklerinde akıllarına FİSKOBİRLİK markası da gelmeye başladı ifadelerini kullandı.
KENDİMİZİ YENİLEMEK ZORUNDAYIZ
Levent Ağca, ürünlerin ambalaj yeniliği ile ilgili da plan başladıklarına işaret ederek, şunları söyledi:
Ambalajlarda değişikliğe gidiyoruz. Yüzümüzü yenilemek zorundayız. Türkiyedeki son kullanıcı algısı değişiyor. Dönemsel şekilde farklılıklar yaşanmakta. Ambalajlar satışta oldukça çok önemli. İnsanlar daha albenisi olan ürünleri seçenek ediyor. Biz de buradan yola çıkarak fındık ve butik çikolata ambalajlarımızı değiştireceğiz. Eylül ayında krema grubunda ise kendi tescilli ambalajlı ürünlerimiz satışa sunulacak.
Ağca, bal ile fındığın içeriğinden bir ürün yapımı için Ar-Ge emekleri başlattıklarını ifade ederek, Buradaki bir problemimiz iki ürün arasındaki nem farkı. Bal ile fındık arasındaki nem farkı oldukça çok yüksek. Bu konu için baldaki nem oranının belli düzeye çekimi için bir üniversite ile müşterek çabalama içine girdik. eğer baldaki nem oranını fındığa yaklaştırabilirsek ürünümüzü sektöre sunacağız. Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Proje birazcık zaman alacak dedi.