Karadeniz-Akdeniz Yolu 50 ilin kaderini değiştirecek
Karadeniz-Akdeniz Yolu mesafeleri yarı yarıya kısaltarak kentlerin ticari ilişkilerini kuvvetlendirecek.
info@karadenizekonomi.com / 18.10.2016
Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2. Abdülhamid zamanında ise projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun, 50 kentin ticaret ağını genişleteceği bildirildi.
Ordu Ticaret ve Sanayi Odasınca (OTSO) yaklaşık 50 kişilik heyet, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından Doğrudan Faaliyet Desteği doğrultusunda desteklenen "Karadeniz Akdeniz Ticaret İşbirliğinin Artırılması Projesi" kapsamında ziyaretlerde bulundu.
Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Antakya ve İskenderun'da temaslar gerçekleştiren heyet, yaklaşık 50 ilin ticari ağını güçlendirecek ve 2017 yılının sonunda tamamlanması öngörülen asırlık proje Karadeniz-Akdeniz Yolu hakkında da görüş alışverişinde bulundu.
OTSO Başkanı Servet Şahin, gazetecilere yaptığı açıklamada, Karadeniz-Akdeniz Yolu üzerinde bulunan il ve ilçelerde ziyaretler gerçekleştirdiklerini
belirtti.
Söz konusu yol üzerindeki iller ile Ordu'nun ticari ilişkilerini geliştirilmesi adına çalışmalar yürüttüklerini anlatan Şahin, şunları kaydetti:
"Gittiğimiz ile ve ilçelerde karşılıklı istişareler ve toplantılar yaptık. Yolun öneminden bahsettik. Çünkü bu yol 5 ili direkt, 50 vilayeti de dolaylı olarak etkileyen bir yol. İç Anadolu, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ni bu yol etkiliyor. Çünkü Karadeniz'den Akdeniz'e inen, Akdeniz'den de Karadeniz'e çıkan en kısa yol. Buralarda üretilen malları Karadeniz kenarındaki mallara ya da bölgelere ulaştırmak için en kısa yol olacak. Örneğin Kayseri'nin Ukrayna, Gürcistan veya Azerbaycan'a ticareti var. En kısa mesafe bu yol olduğu için Karadeniz'den açılacaklar. Buradan da 3'te 1 oranında yol azalacak."
140 yıllık projede emeği geçen herkese teşekkür eden Şahin, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun 2017 yılının sonunda açılacağını öğrendiklerini dile getirdi.
Şahin, asırlık bir proje olan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun kentlerin ticari ilişkilerini kuvvetlendireceğine dikkati çekerek, "İnşallah bu yol üzerinden tren yolu da geçerse çok ucuz fiyatlarla ürettikleri malları Karadeniz'deki illere getirecekler. Ordu'ya, Samsun'a, Giresun'a bu mallar inecek. İş ticaretinde biz fındık satacağız, onlar kayısı veya ürettikleri sanayi ürünlerini bize satacaklar. Bu yol hem kendi iç ticareti hem de dış ticareti geliştirmesini sağlayacak bir yol. Proje bittiğinde yaklaşık 600 kilometrelik yol 6 saatte gidilecek ve Hatay'a varılacak. Daha önceden bu mesafe 12 saatti. Böylelikle bu yol yarı yarıya mesafeyi kısaltacak. Bölgemize inşallah ticari açıdan çok büyük kazanç sağlayacak." dedi.
"Bu proje sayesinde masraflar en az 5 kat azalacak"
Projenin turizm açısından da önem taşıdığına işaret eden Şahin, İç Anadolu'da yaşayanların kısa süreli ulaşımla Karadeniz sahilinde ve yaylalarında tatil yapabileceğini belirtti.
Ordu'ya demiryolu ve liman yapılması halinde de yörenin büyük bir kazanç elde edeceğini vurgulayan Şahin, "Yolun geçtiği güzergahta bulunan iller Ordu'ya inmek istiyor. Çünkü Ege'yi ve Akdeniz'i dolaşıp Karadeniz'deki Gürcistan'a ulaşmak var. Direk 5-6 saat sonra Ordu'ya ulaşmak var. Bu proje sayesinde masraflar en az 5 kat azalacak. Bu demektir ki daha çok kazanacaklar. Bölge için deniz üzerine yapılan Ordu-Giresun Havalimanı büyük bir yatırımdı ve Ordu'nun ufkunu açtı. Çok şükür hükümetimiz bu projeyi yaptı. Bu anlamda Ordu ve Giresun olarak hükümete minnet borçluyuz." diye konuştu.