Turizmde hedefimiz Körfez ülkeleri
Turist yatırım da getiriyor
info@karadenizekonomi.com / 20.04.2017
- ·Karadeniz Turistik İşletmecileri Derneği (KADİT) Başkanı Murat Toktaş, Turizmi sadece gelen turist sayısı olarak görmeyelim. Bölgemizde yatırım çok zayıf, Körfez ülkelerinden gelen turist kitlesinin yatırım yapma imkânları çok yüksek. Bunları değerlendirelim dedi.
Karadeniz Turistik İşletmecileri Derneği Başkanı Murat Toktaş, mülki ve yerel yönetimlerle işbirliği yaparak Orta Karadeniz bölgesinde sürdürülebilir bir turizm sektörü için Körfez ülkelerini hedef seçtiklerini söyledi.
Toktaş, bölgenin son yıllarda çok fazla yatırım aldığını, sektörde yaşanan kontrolsüz büyümenin arz talep dengesini bozduğunu söyledi. Toktaş, son dönemlerde ekonomik durgunluğun iptallere yol açtığını, konaklayan sayısının azaldığını kaydederek, Yabancı turist pazarımız sadece Körfez ülkeleri. Bunu dışındaki ülkeler bizim hedefimiz değil. Biz son üç dört yıldır bu potansiyeli Orta Karadenize yönlendirmeye çalışıyoruz. Bölge turizmi daha çok körfez ülkelerine yöneldi. Dernek olarak Sayın Ordu valimizin girişimlerini destekliyoruz. Körfez ülkelerindeki zengin turist potansiyelini değerlendirip, 3-4 ay boyunca bir hareketlilik sağlamış oluruz diye konuştu.
Malımızı daha iyi fiyata satmalıyız
Fuarlardan aldığımız geri dönüşlere göre bu yıl daha fazla gelecek. Yerli turist zaten geliyor. Zaten çok bir para bırakmıyor. Biz malımız biraz daha değerli satıp katma değer yaratmalıyız. Körfez ülkeleri buraya gelirse fiyatlar da yukarı çıkar sağlıklı hale geliri. Bölge idareleri ve bölgenin kalkınma ajansları bizin turizm yönündeki faaliyetlerimize destek oluyor. Körfez ülkelerinde olan her fuara katılıyoruz. Katılırken yerel yönetimlerden de destek alıyoruz. Bu açılmalarımız devam edecek. Arada bir katılım yapılan turizm fuarlarından verim alınamadığını yerel yönetimlerde gördü.
Booking.comun kapatılması iyi olmadı
Online turizm rezervasyonu alan Booking com un Rekabet Kurumu tarafından kapatılması üzerine butik oteller, üç yıldız oteller ve Anadolu'da birçok acenta ile otelin sıkıntıya girdiğini belirten Toktaş şöyle dedi: Her beş rezervasyondan bir tanesi online sistem üzerinden yapılıyordu. Booking Com Türkiyede son derece aktif ve birçok otel kendini bu kanaldan pazarlıyordu. Kapatılması küçük otellere sıkıntı oldu, onların eleman çalıştırma olanakları kısıtlı. En popüler site booking. Comdu bunu kapanması ile o otellerin hedef kitlesine ulaşması zorlaştı. Büyük tesisler diğer kanalları da kullandığı için onlara sorun yok. Orduda 20 odalı bir tesis kendini orada tanıtıyordu.
Bizim sermayemiz yeşil
Kuyumcunun sermayesi nasıl altınsa, bizim de bu bölgede sermayemiz yeşil. Gelen müşterilerimizi artıralım derken elimizdeki sermayemizi çarçur etmeyelim. Turistler buraya yeşil var diye geliyor. Bozulmamış doğa var diye geliyor. O yüzden bu unsurları korumalıyız.
Gelen turist bir kerelik değil
İkincisi müşterilerimiz daha çok körfez ülkelerinden gelecek. Onlara paraları çok diye yüklenip, farklı yollara sapmadan memnuniyetini artırmalıyız. Duyuyoruz, bazı yerlerde aşırı fiyatlar talep ediliyor. Örneği bir çay içenden 10 lira talep edilmesi gibi. Sonunda onları paraları olabilir, ama fiyatları da bilen insanlar. Gelen misafiri bir kerelik olarak görmeyelim. Biz onları tabiri caizse kapı kapı dolaşarak buluyoruz. Kısa süreli menfaatleri için yanış yapmayalım. Altyapımız, doğamız, yeşilliklerimiz var. Gerçekten turizm şehri olabilecek olanaklara sahibiz. Kemal ÇEKÜÇ/KARADENİZ EKONOMİ