Türkiye'nin Lezzetleri,Dubaiden Dünyaya Tanıtıldı
Türkiye Lezzette Farkındalık Yaratıcak
info@karadenizekonomi.com / 9.02.2015
Türkiyenin Lezzetleri, Dubaiden Dünyaya Tanıtıldı
2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye Şeker ülkesi-Delightland temasıyla tanı...
2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Buna göre Türkiye Şeker ülkesi-Delightland temasıyla tanıtılacak. Dubai Gulfoodda dünyaya tanıtılan yeni tema ile 2015te öncelik Güney Amerika kıtası olmak üzere 40 ülkede aktivite yapılacak.
Türkiyede üretilen şekerli mamulleri yurtdışında tanıtarak 10 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için çalışan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), yeni bir tema ve strateji belirledi. Akademisyenler ve her sektörden ihracatın profesyonelleriyle yapılan istişareler sonucunda Türkiyenin Şeker ülkesi- Delightland temasıyla tanıtılmasına karar verildi.
TÜRKİYE LEZZET HARİTASI ÇIKARILIYOR
Lokum, şekerleme, çikolata ve Türk kahvesi gibi Türk şekerleme ürünlerini Delightland çatısı altında topladıklarını ifade eden Hidayet Kadiroğlu, şöyle devam etti: Uzun araştırmalar ve kapsamlı istişareler sonucunda Delightland temasının Türkiyeye uygun olduğuna karar verdik. Şimdi bu temayı bir stratejiyle dünyaya tanıtacağız, farkındalık oluşturacağız. Bu strateji ile 2015 yılı boyunca yaklaşık 40 ülkede fuara gideceğiz. Türkiyenin lezzet haritasını çıkarıyoruz. Dünyaya Türkiyenin Lezzet Ülkesi olduğunu anlatmaya çalışacağız dedi. Konuyla ilgili olarak bir de reklam filmi üzerinde çalıştıklarını anlatan Kadiroğlu, film için ünlü bir dizi oyuncusuyla da anlaşmak üzere olduklarını ve kısa sürede etkileyici bir reklam filmi ile yurt dışında yoğun bir tanıtım atağına kalkacaklarını belirtti.
DUBAİDEN DÜNYAYA TANITILDI
Yeni tema, dünyanın en önemli fuarları arasında yer alan Dubai Gulfood 2015te tüm dünyaya tanıtıldı. 8 Şubat 2015 tarihinde 152 ülkeden 3 bin 816 firmanın katılımıyla kapılarını ziyaretçilere açan fuara İstanbul Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar İhracatçılar Birliği ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) öncülünde 105 Türk Firması da katıldı. Fuarı değerlendiren Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, Bu coğrafyanın bizler için ne kadar değerli olduğunu biliyoruz. Çünkü ihracatımızın yüzde 60ını Afrika ve Ortadoğuya gerçekleştiriyoruz. Bu pazara açılan kapı da Dubai... Fuar bu anlamda çok önemli. Burada gerçekleştireceğimiz bağlantılarla 2015 yılını planlayacağız. 2014 yılında sektörümüzün oyuncuları büyük yatırımlar yaptı, 2015 ise atılım yılı olacak. Biz de bu atılımın tanıtım ayağını gerçekleştirmek adına ŞTG olarak her türlü çabayı göstereceğiz dedi.
GÜNEY AMERİKA ÇIKARMASI PANAMAYLA BAŞLIYOR
Delightland temasının 10 milyar dolara ulaşmak için ilk adım olduğunun altını çizen Hidayet Kadiroğlu, Sektör geçen yıl 2.7 milyar dolar ihracat yaptı. Bu seviyeden 10 milyar dolara ulaşabilmek için her yıl yüzde 20 büyümeliyiz. O zaman 2023te dünya şekerleme sıralamasında ilk 10 içerisine girebiliriz dedi.Daralan ihracat pazarlarını çeşitlendirmek için Amerika kıtasına yöneldiklerini aktaran Kadiroğlu, Gelecek ay Panamadan başlayarak, Şili, Paraguay, Kolombiya ve Guatemalaya ziyaretlerde bulunup yeni iş bağlantıları kurmaya çalışacağız. Üyelerimizi büyük ithalatçılarla buluşturacağız. Amerikadan alım heyetleri ve büyük ithalatçılar getirip firmalarımızla birebir buluşturacağız. Amerika pazarı ile çevremizde yaşanan olumsuzlukları aşmayı hedefliyoruz diye konuştu.
GLOBAL ŞEKERLEME LİGİNE DAHA FAZLA TÜRK FİRMASI
Türkiyeyi şekerlemedeki ilk 10 ülke arasına dahil etmek istediklerini anlatan Hidayet Kadiroğlu, Şu anda ülkeler şekerleme liginde 16. sıradayız. Sektör olarak ilk 10a girebilmek için firmalarla ilgili global 100 listesine daha fazla üye firmamızı dahil etmemiz gerekiyor. Hatta mümkünse ilk 10a birkaç firmamızı yükseltebilmeliyiz. Çünkü ilk 10da yer alan en küçük firmanın satışları bile Türkiyenin şekerleme ihracatının toplamından daha fazla… Dolayısıyla bu listeye girecek her yeni Türk firması, Türkiyenin sektörel görünümü de değiştirecek. Sektörel performans için ortak çalışmalara ihtiyaç vardı, Delightland teması işte bu ortak çalışmanın ürünü…
İstanbul Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar İhracatçılar Birliği Başkanı Zekeriya Mete ise Dubai, ihracat pazarlarımıza açılan kapı… Ürünlerimizin dünya pazarındaki rekabetini artırmak için bu gibi fuarlar çok önemli… Burada yer almak hem ürünlerimiz hem de Türkiyenin tanıtımı için de çok önemli diye konuştu.
Mete, "Fuar için bazı ülkelerden gelen 40 yaş altı ziyaretçilerin Dubaiye girişine izin verilmediğini öğrendik. Güvenlik tedbirleri had safhada. Bunlar ticaretin gelişmesini engeller" dedi.
100.898 m2lik fuar alanındaki 110 çadırda uluslararası sergi, 152 ülke temsilcisi ve 3816 katılımcı yer alacak, bu katılımcılarınyüzde 93ü uluslararası şirketler, yüzde 7si yerel şirketlerden oluşacakt. Ticari ziyaretçi sayısı 68.700e ulaşacak.