Yusuf dikeç pozu Türkiye turizmini olumlu etkileyebilir
Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nın tartışmasız fenomeni Yusuf Dikeç hala dünyanın gündeminde. Turizmciler bu rüzgarın özellikle sosyal medyada doğru kullanılması halinde Türkiye’nin turizmine büyük katkı sağlayacağını ve turist sayısını yüzde 5 ila 10 artırabileceğini savunuyor.
info@karadenizekonomi.com / 15.08.2024
Bu yıl 13 milyon kişinin izlediği ve dünyada 150’den fazla ülkede canlı yayımlanan Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları’nda Türkiye, 3 gümüş ve 5 bronz madalyaya döndü. Olimpiyatta Boksun Buse’lerinin yanı sıra, Çin ile oynanan çeyrek final voleybol maçında Melissa Vargas’ın 42 sayısı bulması çok konuşuldu.
Bu olimpiyat oyunlarında en akılda kalan an ise Yusuf Dikeç’in ikonikleşen duruşu oldu. 10 metre havalı tabanca karışık takım kategorisinde Şevval İlayda Tarhan ile takım olarak yarışan Yusuf Dikeç, diğer sporcuların kullandığı optik aletleri kullanmadan tek eli cebinde nişan alarak yaptığı atış dünya gündemine oturdu.
100 milyon dolarlarca tanıtıma eş değer
Dünyada sosyal medya sayısız Dikeç paylaşımları yapıldı. Olimpiyatlarda kadınlar sırıkla atlamada yarışan Avustralyalı Nina Kennedy, erkekler disk atmada yarışan Jamaikalı Roje Stona, sırıkla dünya rekoru kıran İsveçli Armand Duplantis, yakaladıkları başarılar sonrası Yusuf Dikeç pozu verdi. Bu yıl olimpiyatlara Türk sporcuların kişisel başarılarıyla damga vurmasının turizme de önemli katkıları olacağına işaret eden turizm sektör temsilcileri, “Yusuf Dikeç en az bir olimpiyatlar kadar çok konuşuldu, 100 milyonlarca dolara eş değer bir tanıtım sağlandı.
Bu rüzgarı devam ettirelim, yurt dışı fuarlarda, tanıtımlarda yer verelim. Sporda kaydedilen her aşama, ülke imajına ciddi katkı sağlıyor. Bu fırsatı kaçırmayalım” çağrısı yaptı. Turizm Bakanlığı verilerine göre, bu yıl 60 milyon turist bekleniyor. Yusuf Dikeç tanıtım rüzgarı ile Türkiye’ye gelecek turist sayısının yüzde 5-10 oranında arasında atması bekleniyor.