Elektrikli araç şarj üretim ünitelerine yeni düzenleme!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, apartman ve sitelerde elektrikli araç şarj ünitelerinin yaygınlaştırılması amacıyla 81 ilin valiliğine genelge gönderdi. Bu önemli adımın, elektrikli araç piyasasında olumlu etkiler yaratması bekleniyor.

info@karadenizekonomi.com / 12.08.2024

Elektrikli araç şarj üretim ünitelerine yeni düzenleme!

Yeni Uygulama ile Ev Faturalarına Düşük Maliyetle Şarj İmkânı Sunulacak

Ordu Enerji Otomotiv Genel Müdürü Rezzan Barin, bu gelişmenin elektrikli araç piyasasını olumlu yönde etkileyeceğini belirterek, "Hızlı şarj maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle, insanlar kişisel şarj ünitelerini kurmak istiyor. Müstakil ev sahipleri bu konuda tereddütsüz hareket edebiliyor, ancak toplu konutlarda yaşayanlar için durum daha karmaşık olabiliyor. Yeni uygulama sayesinde, ev faturalarına düşük maliyetle şarj yapma imkanı sunulacak. Bu da kullanıcılar için büyük bir avantaj sağlayacak," dedi.

"Elektrikli Araç Satışları Vergi Artışları Nedeniyle Durgunlaştı"

Elektrikli araçların alım-satımında son dönemde durgunluk yaşandığını ifade eden Barin, hükümetin vergi artışları ve Çin’den gelen araçlara yönelik ek vergilerin, satışları neredeyse durma noktasına getirdiğini söyledi. "İnsanlar, elektrikli araçları ilk elden alırken zorlanıyor ve ikinci el piyasasında da sorunlar yaşanacağını düşünüyor. Fiyatlar yurtdışına kıyasla çok yüksek. Hükümetin açıklamaları ithalatçı firmaların geri çekilmesine neden olabilir," diye ekledi. Elektrikli araçların seyir halindeyken enerji üretiminin aracın kullanımına bağlı olduğunu belirten Barin, doğru kullanımın enerji geri kazanım sistemlerinin verimliliğini artırdığını vurguladı. "Her araçta farklı geri kazanım sistemleri bulunuyor. İyi bir araç kullanıcısı, şehir içi kullanımlarda bu sistemlerden faydalanabilir. Ancak uzun yolculuklarda geri kazanımı açmak aracı yavaşlatabilir," dedi.

"Elektrikli Araçlar Fosil Yakıtlı Araçlara Göre 5 Kat Daha Tasarruflu"

Elektrikli araçların fosil yakıtlı araçlara göre büyük tasarruf sağladığını ifade eden Barin, fosil yakıtlı bir aracın depo dolum maliyeti ile elektrikli bir aracın depo dolum maliyeti karşılaştırıldığında, elektrikli araçların 5 kat daha avantajlı olduğunu belirtti. "Örneğin, 600 km’lik bir yol için fosil yakıtlı araçla 2.000 TL harcarken, elektrikli araçla aynı mesafeyi 400 TL’ye kat edebilirsiniz. Evde dolum yapıldığında bu maliyet daha da düşebilir," dedi.Elektrikli araçlara yönelik bazı ön yargıların bulunduğunu dile getiren Barin, özellikle yaşlı sürücülerin teknolojiye adapte olmakta zorlandığını ifade etti. "Gençler ve kadınlar ise bu konuda daha cesaretli ve istekli. Ancak bazı erkekler, özellikle 60 yaş üstü olanlar, elektrikli araç kullanmaya daha mesafeli yaklaşıyor," dedi.

"Ekonomik Belirsizlikler ve Yüksek Faiz Oranları Otomotiv Sektörünü Zor Durumda Bıraktı"

Otomotiv sektörünün karşılaştığı güncel zorlukları değerlendiren Barin, ekonomik belirsizlikler ve yüksek faiz oranlarının sektörü olumsuz etkilediğini belirterek, "Hükümet önce engelleri kaldırarak piyasaya girişi hızlandırdı, ancak sonrasında getirilen yaptırımlar sektörü zor durumda bıraktı. Distribütörler yatırım yapma konusunda çekimser davranıyor. Otomotiv sektöründeki en büyük sorun, yüksek faizler ve insanların yatırım yapma konusundaki çekinceleridir’’ dedi.

Asel GÜRSOY

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar