Yeni bir marka doğuyor
1991 yılında Giresun’da dünyaya gelen, dededen ve babadan gelen ticaret aklı ile kendine yeni bir kulvarda yol açan Kemal Kümbetli, iki yıl önce döndüğü topraklardan “Meganut” markasıyla dünyaya açılıyor.
info@karadenizekonomi.com / 9.11.2020
Dededen ve babadan gelen ticaret aklını İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde aldığı işletme eğitimi ile pekiştiren Kemal Kümbetli, Giresun’da iki yıl önce kurduğu ihracatçı firmayla kuruyemiş sektörü üzerinde çalışmalar yapıyor. Meganut markası ile dünyaya açılan Kümbetli ile önce firmasını sonra da ülke ekonomisini konuştuk. “Son iki yıldır yüzde yüz ihracata yönelik çalışıyoruz” diye söze başlayan Kümbetli, “Avrupa’nın pek çok ülkesine kabak çekirdeği, ay çekirdeği soslu mısır, Antep fıstığı ve karışık kuruyemiş gibi 15’e yakın ürün gamının satışını yapmaktayız. Genel anlamda hammadde sıkıntısı yaşamıyor zira çekirdeğin üretim merkezi olan Kayseri ve Erzurum’a lojistik yakınlığımız bir avantaj. Fıstık da Gaziantep’ten geliyor. Ürünler son aşamaya kadar fabrikada işlenip, paketlenip doğrudan Avrupa’daki market raflarına gidiyor” ifadelerini kullanan genç işadamı, ülkenin ekonomik gerçekliklerinden kaynaklı yaşadıkları sıkıntıları da şu sözlerle dillendirdi:
Kurdaki oynaklık
“2020 ihracat noktasında bizim için oldukça hareketli geçti. Pek çok ürün gamı geliştirdik. 2021 yılı için de beklentimiz oldukça yüksek. Ancak daha dengeli ve döviz kurunda dalgalanmanın yaşanmadığı bir piyasa ile. Bugün için euro-dolar kurunun yüksekliği bizim dışarıdaki alıcıya fiyat verme noktasında en büyük tedirginliğimiz oluyor. Dışarıya iş yapan bir firma için bir hafta sonrasının ne olacağını kestirememek ciddi sıkıntıları beraberinde getiriyor. Hammadde ve ambalaj anlamında euro bazlı girdi maliyetlerinden elbette olumsuz etkileniyoruz. Stabil bir döviz bizim için çok daha iyi olacaktır.”
Pandeminin kazananlarından
Pandemi sürecinde tüm dünyanın paketli ürünlere yöneldiği için süreçten olumsuz etkilenmediklerini ifade eden Kümbetli, buna rağmen tarım sektöründeki rekolte ve fiyat istikrarsızlığının özellikle kendileri gibi ihracata dönük çalışmalar yapan firmaları çoğu zaman zor durumda bıraktığının altını çizerken hedeflerini de şöyle açıkladı: Türkiye’deki daha farklı ürünleri dünyaya tattırmak. Tıpkı Türk fındığının Çin piyasasına girmesi gibi daha farklı ülkelere daha farklı ürünler göndermek.” KARADENİZ EKONOMİ