Seyahat sektöründe beklentiler değişti
Türkiye’de ekonominin lokomotif sektörleri arasında yer alan turizmin durma noktasına gelmesi sonrasında Google tarafından detaylı bir rapor hazırlandı. Yeni normal dönemle birlikte tüketicilerin seyahat sektörüne yönelik ihtiyaçları ve beklentileri de değişti.
info@karadenizekonomi.com / 12.08.2020
Türkiye’de ekonominin lokomotif sektörleri arasında yer alan turizmin durma noktasına gelmesi sonrasında Google tarafından detaylı bir rapor hazırlandı. Yeni normal hayatta sektörlerin canlanabilmesi için dijital pazarlamanın kilit rol oynadığını belirten Google’ın yayınlamış olduğu rapora göre;
Seyahat ile ilgili aramalarda, geçen yılın aynı dönemine kıyasla Mart ayında yüzde 25, Nisan ayında yüzde 72, Mayıs ayında ise yüzde 61 seviyelerine varan düşüşler görüldü. Yeni normal dönemle birlikte, tüketicilerin seyahat sektörüne yönelik ihtiyaçları, beklentileri de değişti. Yeni normal döneminde tüketicilerin daha izole tatil olanaklarına yönelik arayışları dikkat çekici oranlarda yükseldi. Haziran ayında “villa” aramaları geçen yıla göre yüzde 101 artarken, “bungalov” aramaları 2019’a kıyasla yüzde 42, “dağ evi” ve “bağ evi” yüzde 85, “karavan” yüzde 71, “tekne kiralama” ise yüzde 64 oranında artış gösterdi.