Tüketiciler izole tatil olanaklarını tercih ediyor

Google'ın hazırladığı rapora göre, yeni normal dönemde tüketicilerin daha izole tatil olanaklarına yönelik arayışları dikkat çekici oranlarda yükseldi.

info@karadenizekonomi.com / 14.08.2020

Tüketiciler izole tatil olanaklarını tercih ediyor

Türkiye’deki turizm sektörüne ilişkin değerlendirme ve veriler açıklandı. Google'ın hazırladığı rapora göre; seyahat ile ilgili aramalarda, geçen yılın aynı dönemine kıyasla Mart ayında yüzde 25, Nisan ayında yüzde 72, Mayıs ayında ise yüzde 61 seviyelerine varan düşüş yaşandı. Yeni normal dönemle birlikte, tüketicilerin seyahat sektörüne yönelik ihtiyaç ve beklentileri de değişti.

‘’İzole tatil olanaklarına yönelik arayış’’

Yeni normal dönemde tüketicilerin daha izole tatil olanaklarına yönelik arayışları dikkat çekici oranlarda yükseldi. Haziran ayında “villa” aramaları geçen yıla göre yüzde 101 artarken, “bungalov” aramaları 2019’a kıyasla yüzde 42, “dağ evi” ve “bağ evi” yüzde 85, “karavan yüzde 71, “tekne kiralama” ise yüzde 64 oranında artış gösterdi.

‘’Seyahat arama hacmi yüzde 90’a ulaştı’’

Raporda, Haziran ayında seyahat kısıtlamalarının kaldırılmasının, yurt içi seyahat aramalarına da net bir şekilde yansıdı. Bu anlamda İstanbul’a yakın yerlerle ilgili aramalarda hızla artış görülürken, Sapanca, Ağva, Şile, Cunda gibi tatil beldeleri, 2019’daki arama oranlarına en fazla yaklaşan destinasyonlar içerisinde yer alıyor. Bu destinasyonları Antalya, Bodrum ve Çeşme gibi popüler tatil bölgelerinin takip ettiğini belirtelim. Böylece Temmuz ortasından itibaren toplam seyahat sektörü arama hacmi 2019’daki arama hacimlerinin yaklaşık yüzde 90’ına kadar ulaştı.

‘’İlk ulaşım tercihi şahsi araba’’

Google Türkiye’nin, Nisan ve Haziran aylarında düzenlediği anket çalışmalarına göre, tüketicilerin ilk ulaşım tercihi şahsi araba olarak öne çıkıyor. Ankete Nisan ayında cevap verenlerin yüzde 30’u şahsi araba ile ulaşımı tercih ederken, Haziran ayında bu oran yüzde 40’a yükselerek uçak seçeneğini geride bırakıyor. 

‘’Katılımcıların yüzde 60’ı rezervasyonu online yapıyor’’

Google Türkiye’nin 2020 yılında Kantar Araştırma Şirketi ile birlikte yaptığı çalışmaya göre, katılımcıların yüzde 60’ı rezervasyonlarını online yapıyor ve bu rezervasyonlarda en çok cep telefonundan faydalanıyor. Katılımcıların zaman tasarrufu sağlaması, fiyat avantajı, daha kolay karşılaştırma yapabilme ve bilgi edinebilme açısından online rezervasyonu tercih ediyor. Seyahat edenlerin yüzde 75’inden fazlası, karar verme sürecinde Google Arama, fiyat karşılaştırma siteleri, online seyahat acenteleri gibi uğradığı temas noktalarında mobil telefonunu kullanıyor.

‘’Dijital teknolojiler daha yoğun kullanılıyor’’

Seyahat severler, satın alma öncesinde hem uçuş ve konaklama, hem de tatil paketleri için dijital teknolojileri her zamankinden çok daha yoğun şekilde kullanıyor. Tüketicilerin temassız deneyim beklentisiyle, dijital teknolojilere daha fazla yöneldiği bu dönemde turizm sektörü için tüketiciye sunulan online deneyimleri güçlendirmenin öncelikli hale geldiği görülüyor.

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar