20 yıllık tecrübe, kalite ile buluşuyor: Akbaysan Makine
Akbaysan Makine İmalat Sanayi, gıda işleme makineleri üretimi ve geliştirilmesi konusunda 20 yılı aşkın bilgi birikimi, tecrübesi ve teknik kadrosu ile 2017 yılında yaptığı yeni yatırımlarla Türkiye ve dünyadaki müşterilerine çözümler sunmaya devam ediyor.
info@karadenizekonomi.com / 21.12.2022
Üç farklı dizayn ekibinin çalıştığı yeni projelerde, makine parkuru olarak sac kesim ve büküm makinaları torna, freze, pres ve argon kaynak makinaları montaj hatları entegre olarak çalışıyor.
Tesislerde; kavurma fırınında 64, seçme bandında 107, paletli elevatörde 64, paletli Z elevatörde 107, püre makinesinde 107, ezme makinesinde 38, konveyör bantta 80, çikolata şelalesinde 21, çikolata mikserinde 96 ve krokan makinesinde 8 farklı ürün gamı yer alıyor.
BAŞTAN UCA HİZMET
Makine ile üretim yapan birçok sektöre hizmet sunduklarını ifade eden Akbaysan Makine Genel Müdürü Ercan Bay, “Gıda sektöründe kullanılan kuruyemiş kavurma fırınları, tuzlama ve soslama sistemleri, zar alma sitemleri, seçme masaları ve taşıma sitemleri, kıyılmış ürün makineleri ve eleme sistemleri, püre hatları ve dolum sistemleri, çikolata kaplama, çikolata hatları, soğutma tünelleri, krokan hatları, draje hatları gibi ürünleri müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Ayrıca, fındık işleme tesisleri, projelendirilmesi ve anahtar teslim tesis yapımı, fındık kırma ve natürel işleme fabrikalarında projelendirilmeden anahtar teslime kadar her anda hizmet vermekten mutluluk duyuyoruz. En dominant olduğumuz ürünler ise kuruyemiş kavurma fırınlarımız, tubular taşıma sistemi, paslanmaz kepçeli C elevatör, çikolata kaplama ve imalat hatları. Şu anda üretimde bulunan kavurma fırınlarımız, çikolata hatlarımız, ezme makinalarımız, püre hatlarımız mevcut siparişlere göre üretimde yer alıyor. Mevcut ekonomik koşullardan kaynaklı olarak müşteriler tarafından yapılacak olan projelerin kısmen askıya alınması veya makine ekipman sayısında azaltılarak çalışıldığı gözlemliyoruz. Müşterilerimiz, artan enerji giderlerine karşın daha az enerji harcayan sistemler talep ediyor” diyor.
İHRACAT HEDEFİ ARTIYOR
İhracatın yıllık üretim kapasitesinin %5’i olduğunu ve bu oranı %15 çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Bay, “İran ve Türkmenistan’a ihracatımız sürüyor. Avrupa’da resesyon beklentisi nedeniyle yavaşlama olsa da çok seçici müşterilerle bağlantı halindeyiz. Hem yurt içi hem de yurt dışı satışlarımızda artık yeşil ve sürdürülebilir enerji müşterilerin ilk beklentileri arasında. Biz de makinalarımızda teknolojiyi verimli kullanmaya çalışıyoruz, kullanım kolaylığı sağlanması için dijital ekranlar ve uyarıcı göstergeler gibi teknolojiler kullanıyoruz. Yeşil dönüşüm elektrikli motorların IE3 olmasına dikkat ediyoruz. Bu sayede daha az enerji tüketimi yaparak sistemi çalıştırıyoruz. Çevreye herhangi bir zarar olan ürün ve kimyasallar kullanmıyoruz. Müşterilerimizin de onayı ve isteğine göre tamamı gıda uygun şeklide üretebiliyoruz” ifadelerine yer veriyor.
REKABET BAŞARIYI GETİRİR
Bay, sektörler arası rekabetin firmalar için de verimi artırıcı bir unsur olduğunu vurgulayarak, “Kalifiye ve nitelikli eleman desteklerinin artırılması, hammadde ve yedek parça gibi makine sektörünün ana kalemlerinin ulaşımının kolaylaştırılması, AR-GE ve inovasyon birimleri akademik çalışmalarla desteklenerek nitelikli ürün elde etmek için programlar geliştirilmesi gerekiyor. Ülke olarak, gelişmekte olan işletme yapımızdan dolayı makine yatırımında devlet teşviklerinin olması, nitelikli ve kalifiyeli eleman desteklerinin artırılmasını talep ediyoruz. Biz de şirket olarak Türkiye pazarında yaşanan fiyat rekabetinde ürün kalitesi ve kaliteli işçilikle ön plana çıkmayı hedefliyoruz. Sektörel daralmayı aşmak için büyük yatırımların yanı sıra KOBİ işletmelerine yönelik projeler geliştirmeye önem veriyoruz” şeklinde konuşuyor.
PAZAR PAYINI ARTIRMAK İSTİYORUZ
Türkiye’de 2021 yılında 550 bin ton kuruyemiş tüketimi ile sektörün yaklaşık 26 milyar TL ciro elde ettiği bilgisini paylaşan Bay, bu rakamların sağlıklı bir toplum için tatmin edici olmadığını, başta fındık olmak üzere diğer ürünlerin tanıtımlarının daha fazla yapılması gerektiğini vurguluyor.
“2023 yılında artan maliyetlerin azalmasa da en azından sabit kalmasını arzulamaktayız” diyen Bay, “Bu sayede yatırımcılar daha iyi bir ortamda sektörlerine canlılık katacaktır. Şirket olarak, 2023 yılında ihracat kapasitemizi artırmayı öncelikli hedef olarak belirledik. Gelecek 5 yıllık vizyonumuzda da bir yandan ihracata ağırlık verip, diğer taraftan da yurtiçinde pazar payımızı artırmak istiyoruz. Bu süreç içerisinde, makine parkurumuzu ve teknik ekibimizi geliştirmeyi ve yatırım yapmayı hedefliyoruz” diyor.