Aktaşlar Lezzet Grubu, 750 Ton Üretimle 40 Ülkede Raflara Girdi

Dondurulmuş gıda sektöründe güçlü üretim kapasitesi, ihracat kabiliyeti ve teknoloji odaklı yapısıyla dikkat çeken Aktaşlar Lezzet Grubu, küresel pazardaki etkinliğini artırarak büyümesini sürdürüyor.

info@karadenizekonomi.com / 12.05.2025

Aktaşlar Lezzet Grubu, 750 Ton Üretimle 40 Ülkede Raflara Girdi

Grubun Yönetim Kurulu Üyesi ve aynı zamanda Doğu Karadeniz Sanayici ve İş İnsanları Federasyonu (DOKASİFED) Başkanı Samet Aktaş, Karadeniz Ekonomi’ye yaptığı açıklamada, üretim altyapısından istihdama, ihracat stratejisinden bölgesel kalkınma vizyonuna kadar birçok konuda değerlendirmelerde bulundu.

Pidemiss, Pizzamiss ve Nelipide ile 40 ülkeye ihracat

Aktaş, grup bünyesindeki Pidemiss, Pizzamiss ve Nelipide markalarıyla Türkiye’de pazar liderliğini koruduklarını belirtti. ABD, İngiltere, Fransa, Katar ve Japonya gibi pazarlarda ürünlerinin raflarda yer aldığını ifade eden Aktaş, Kuzey Amerika, Avrupa, MENA ve Asya Pasifik bölgelerinin öncelikli hedef pazarlar arasında olduğunu söyledi.

Üretim 10 yılda 150 kat büyüdü

2015 yılında 5.000 kg üretim kapasitesiyle yola çıktıklarını, bugün aylık 750.000 kg seviyesine ulaştıklarını açıklayan Aktaş, bu büyümeyi üretim hatlarına entegre edilen otomasyon sistemleri, Ar-Ge yatırımları ve güçlü soğuk zincir altyapısıyla desteklediklerini belirtti.

Kadın istihdamında örnek şirket

Grup bünyesinde 2024-2025 döneminde 521 kişilik istihdam sağladıklarını aktaran Aktaş, çalışanların %73,7’sinin kadınlardan oluştuğunu söyledi. Kadın istihdamına verdikleri önem nedeniyle Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından teşekkür plaketiyle onurlandırıldıklarını ifade etti.

Küresel zincirlerde temsil gücü artıyor

Aktaşlar Grubu’nun ALDI, ShopRite ve Costco gibi uluslararası zincir marketlerde yer aldığını aktaran Aktaş, Monte Vibiano Food iş birliğiyle lokal pazarlara daha hızlı entegre olduklarını söyledi. Etli ürünlerin ihracatında yaşanan kısıtlamaları, peynirli ve sebzeli alternatif ürünlerle aştıklarını belirtti.

Lezzet ödülleriyle tescillenen ürün inovasyonu

Son dönemde piyasaya sundukları dört yeni ürünün uluslararası lezzet ödüllerine layık görüldüğünü kaydeden Aktaş, sağlıklı içeriklerle geliştirilen yenilikçi ürünlerle farklılaştıklarını vurguladı. Ar-Ge yatırımlarının kesintisiz devam ettiğini söyledi.

Doğal içerik ve çevreci ambalaj vurgusu

Aktaş, katkısız, bitki bazlı ve çevre dostu ürünlerin pazardaki talebine paralel olarak bu alandaki yatırımlarını artırdıklarını belirtti. Düşük kalorili, çevreci seçeneklerle tüketici beklentilerini karşılamayı hedeflediklerini ifade etti. Küresel tedarik zincirlerinde yaşanan kırılmalara karşı çoklu tedarikçi modeli ve yerli iş birlikleri geliştirdiklerini, alternatif lojistik çözümleriyle arz sürekliliğini güvence altına aldıklarını da sözlerine ekledi.

Yeni yatırımlar yolda

Grubun Giresun ve Balıkesir’de hayata geçirmeyi planladığı iki yeni fabrika yatırımıyla hem kapasite artışı hem de istihdam büyümesi hedeflediğini açıklayan Aktaş, 2025 yılı itibarıyla yeni pazarlara daha güçlü bir çıkış planladıklarını belirtti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar