Ancak Zaman,Emek ,İtibar ve Bir Fark Yarata Bildiğinizde Markalaşa Bilirsiniz
Orduda Hiçbirşey Bundan Sonrasında İmkânsız Değildir
info@karadenizekonomi.com / 29.11.2014
Her Perşembe Altaş Tv de Murat Gürsoyun hazırlayıp sunduğu Karadeniz Ekonomi Programı başta Ordu olmak üzere tüm Karadenizin ekonomi,politika,turizm ve iş dünyasında ki söz sahibi İsimlerini ağırlamaya devam ediyor.Gündemde ki önemli konu ve konukların ekrana taşındığı programın bu hafta ki konuğu ORDUSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Ve Levent Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Levent Yıldırımdı.
Programda Ordunun ekonomik,sosyal ve kültürel yapısı konuşuldu.Aynı zaman da Ordudan İstanbula uzanan markalaşma sürecini hakkında da bilgiler veren Yıldırım İstanbul da büyümesine 2 mağazasıyla devam ettiğini ve Uluslar arası arenada da kendi tasarladığı ürünleri Even Jewels markasıyla yurt dışına sunmak istediğini söyledi.
Yıldırım sözlerine Son 25 Yıldır Orduda büyük bir değişim yaşandı.Hızla büyüyoruz.Çevre yolu,üniversite,havaalanı gibi son derece hızla yol kat ettiğimiz önemli yatırımlarımız var.21.Yüzyılın Ordusunu inşa ediceğiz bundan sonrasında.Şehrin ileri gelenleriyle,valisiyle,iş adamlarıyla birlikte bugünkü Orduyu yarınlara daha güzel taşımalıyızdiyerek başladı ve şöyle devam etti;
Orduda Hiçbirşey Bundan Sonrasında İmkânsız Değildir
Ordu da sektörel olarak öne çıktığımız dönemlerden geçiyoruz. Turizm anlamında yeni yeni güzel gelişmelere şahit oluyoruz .Sanayi anlamında yatırımlar var ama bunların tamamlanması için çok daha çaba sarf etmemiz gerekiyor.OSB ve yatırımcılara yer göstermek bakımından onlara ön ayak olunması gerekiyor.Orduda hiçbir şey bundan sonrasında hayal değildir.Bizde yatırım konusunda Turizm ve Sanayi konusunda fikir ve fiziki olarak bu sürecin içinde olmayı planlıyoruz.Coğrafi olarak yatırımlarımı bölgesel olarak da yaymamız gerekiyor.Başta Ordu merkez olmak üzere tüm ilçelerde bu anlamda yatırım olanaklarının önündeki bütün engelleri aşacağımızı düşünüyorum .Ticaret Odası Ordusiad Ve diğer kuruluşların bu anlamda katılımları olması gerekiyor.Nitelikli işci kaynağımızı çoğaltmamız gerekir.
Ordu da Fındık Sanayisi Diğer Sanayilerden Daha önemli Bir Sektördür
Ordu sosyal yapı olarak gelişime açık, dünyayı gezen,kaliteli yaşam standartına önem veren ,araştıran,sorgulayan bir dokudan oluşuyor.Yaşadığımız toplum da herşey insana bağlıdır.Orduda turizm yada sanayi gelişecekse bunu buradaki insanlar yapacaklardır.Bu anlamda Ordudan beklentimiz yüksek.Sadece turizm anlamında değil her anlamda kendi yatırımlarımızı ortaya koya biliriz.Ve ben en çok Orduda fındık sanayisini önemsiyorum.Çünkü hammaddesi olan bir ürünün buradan satışı çok daha kolay.Buradaki fındık entegrelerin biraz daha fındığın niteliğini artırıp kdvli ürünleri dünyaya sunmaları Ordu ekonomisini çok ciddi bir şekilde kalkındıracaktır.Bu anlamda arkadan gelen nesil çok daha iyi bir sanayici profili çizecektir. Yarının ticaretinde çok daha bilinçli, girişken, araştırıcı bir şekilde söz sahibi olacaktır diye düşünüyorum. Biz Karadeniz Bölgesinin uzun vade de en ileri yatırım yapan illerin den birisi olacağız.
Ordu %100 Büyüme Potansiyeline Sahip Bir İldir
Son 3 yılda yatırım kapasitemiz %100 civarında arttı.Burada insanlar yatırım yapılması gerektiğinin bilincinde olduğunu düşünüyorum.Dışarıdan insanları buraya nasıl çekebiliriz..Orduda ki insanların en büyük özellikleri nelerdir..Ordunun mimarisinin en temel özellikleri nin,yemek kültürünün,insan gücünün hepsinin gelişimimiz açısından bir önemi var. Tüm bunlardan bir komplike oluşturduğumuz da ortaya müthiş bir potansiyel çıkacağını düşünüyorum. Bakıldığında %100 büyüme potansiyeline sahip bir iliz. Büyükşehir olduktan sonra bu sürecin daha hızlı ilerleyeceğini düşünüyorum.
Geçici Teşvikler Doğru Kullanılmadığı Zaman Var Olan İli Ticari Olarak Kalkındıramıyor Ve Aynı Zamanda Devletin Bütçesine de Zarar Veriyor
Ticareti sanayisi yeni gelişen ülkeler de teşvik son derece hayati bir önem taşıyor.Ordu daki firmalarda bu teşvikten fazlasıyla yararlanıyor ve büyüme noktasında ilerliyor.Ama buradaki handikap özellikle İstanbuldan buraya teşvik var diye geliyorlar fakat teşvik bittikten sonra tesisi başka bir ile taşıyorlar.Mesela Orduya OSB tahsis edilsin istiyoruz ,devlet de gerekli bütçeyi oluşturduktan sonra tahsis ediyor. 5 yıllık teşvik kapsamında OSB nin olduğu alanlar %100 dolmuş oluyor fakat ,teşvik burdan kalkınca bu oran %20 lere düşüyor.Yaşanılan bu çözümsüzlüğün Orduda bir parçası olsun istemiyorum.Bunlar devletin üstünde düşünmesi ve doğru karar vermesi gereken konular.Çünkü bu devletin kaynaklarını israf etme noktasına kadar ilerliyor.Dolayısıyla buraya gelecek firmaların belli bir zaman için değil de burada kalma, burda ticari hayatını devam ettirme yolu açmalıyız.Aksi takdirde boşa yapılmış bir yatırım olarak kalıyor ve devletin bütçesine zarar veriyor.
Bir Ürüne İsim Vererek Markalaşmanız Hemen Mümkün Olmuyor.Bu Ancak Zaman,Emek ,İtibar ve Bir Fark Yarata Bildiğinizde Gerçekleşebiliyor
Markalaşmak yaptığınız iş bakımından çok önemli bir husus, bizde bunu 5-10 yıl öncesinde ticari hayatımız da uygulamaya başladık. Sadece yaptığınız işte üretimi alıp satmanız önemli değildir.Bir ürünü iyi bir fiyata satabilmek için onun mutlaka belirleyici bir özelliğinin oluşması gerekiyor.Öncelikli olarak güven duygusunun o markaya karşı oluşturulması son derece önemli bir husustur.Buda elbette yıllar alan bir süreç.
En Büyük Hayalim Kuyumculuk Fakültesi Açılmasıdır
En büyük hayalim Karadeniz bölgesinde hiçbir üniversitede bölümün de olmayan vasıflı personellerin yetişeceği kuyumculuk bölümünü açmak.Ordu üniversitesinde kuyumculuk bölümünün açılması için üç yıldır büyük çaba sarf ettik, konuyla ilgili önerim YÖK tarafından inceleniyor.Netice alıncaya kadar çabalarımızı sürdüreceğiz.
Türk toplumunun kuyumculukla alakalı ciddi bir bilgi birikimi var.Bu iş geleneksel bir iş olduğundan Pazar sayımız korkunç ,Türkiyede genel olarak 35 bin Kuyumcu var.Bu potansiyelin mutlaka akademik olarak eğitilmesi düşüncesindeyim.Türk halkı Kuyumculukta Üretim ve perakende konusunda ciddi bir gereksinim duyuyor .Anadolunun her yerinde bu işle uğraşan insanlar var ama maalesef kendilerini yetiştirmek konusunda herhangi bir üniversite yada fakülte bulamıyorlar.Benim bu konudaki en büyük hayalim bir kuyumculuk fakültesi açılmasıdır.
Hedefimiz Ordu dan Türkiyeye Türkiyeden Dünyaya Açılan Bir Marka Olmak
Bundan 9 yıl önce daha ulusal bir marka yaratma gereği hissettim.Bundan yola çıkarak sektör olarak kuyumculuk la birlikte pırlanta kısmına da ağırlık verdik.Ewen Jewels adı altında Ordumuzun lokal bir markasını yarattık.İstanbulda şirketimizi kurduk ve yaklaşık 6 yıldır üretim yapıyoruz kendi markamız altında.Yavaş yavaş mağazalaşma yolunda ilerliyoruz.Yılbaşından sonra Bağdat caddesinde mağazamızı açmayı planlıyoruz.Bayilik vermek ,kendi parekende mağzaları açmak ve aynı zaman da farklı noktalar da da hizmet vermek planlarımız arasında.Yaptığımız işte son derece kaliteli ürünler yapmaya özen gösteriyoruz.Yüzde yüz olmasa bile tasarımlarımız kendimize ait.Marka olmanın çok büyük avantajları ve sorumlukları var.Kalitenizi,perakende satışlarınızı çok daha çabuk kontrol edebiliyorsunuz.Bizden sonraki nesile de bu çok büyük bir avantaj.Yaptığımız iş sadece ticaret yapmak değil bir markayı oluşturmak olgunlaştırmak büyütmek ve geliştirmektir.Marka oluşturmak maliyetli,yorucu ve bir okadar da maddi ve mavi olarak tatminkar bir duygu yaratan bir süreç.Hedefimiz uzun vadede Ordudan Türkiyeye Türkiyeden dünyaya açılan bir marka olmaktır.