Fatsa OSBde faaliyet gösteren DKC GRUP, 2017 Yılı içerisinde sürülebilir Fındık Krema Pazarında minimum %3 Pay hedefine ulaşırken, yine Antep fıstığı, badem, ceviz, yer fıstığından ürettiği sürülebilir krema, pralin, ezme, dondurma sosu ve püre üretiminde de liderliğe oynuyor.
DKC, 2012 Yılında üç yıllık Ar-ge çalışmaları sonunda tarımsal ham madde işleme, perakende, üretim, ithalat ve ihracat gibi farklı alanlarda önemli tecrübelere sahip üç girişimci tarafından kuruldu. Yatırımın fikir babası ve kurucusu Faruk Gür, 2020 Yılına kadar DKC grup A.Ş. kabuklu yemişlerden üretilmiş kahvaltılık, butik sızma ve doğal yağlar; fındık, ceviz, susam vs, susam, tahin kategorilerindeki büyümenin dışında turizm ve perakende alanlarında da yatırım hedefleri olduğunu söyledi.
Gür, DKCnin amacı biraz para kazanmak değil. Biz burada devrimci bir tavırla yola çıktık. Bu memlekette bir sürü iş yapılabilir yeter ki iste. Büyük
paralara ihtiyaç yok düzgün iş yapmak yetiyor dedi.
Üniversite sanayi işbirliği yaptık
Türkiyede ceviz alanında sanayii olmadığını gördüklerini, cevizin sanayisini yaptıkları takdirde artı değer katacaklarını söyleyen Gür, Her sene ham ceviz
ağaçlarından 2 milyon dolarlık ceviz doğuyor, çetin ceviz olduğu için dökülüyor heba oluyordu. Üniversite sanayi işbirliği yaptık. Beyni geliştiren cevizden Türkiyenin en iyi yağını üretelim, kalan kısmını da hayvan küspesi yapalım, Amerikaya Rusyaya hayvan küspesi için para vermeyelim istedik. Çünkü Türkiyede binlerce ağaç var toplanmıyor. Doğada kendiliğinden büyüyen bir sürü çetin ceviz ağacı var. Biz örnek olarak ceviz yağını ürettik. Migros hemen kaptı. Diğer marketler de aynı şekilde devreye girdiler ve pazarımız genişledi diye konuştu.
Dış pazarda sıkıntılar var
Buraya yaklaşık 2 milyon TLlik bir yatırım yaptık. Şu anda Türkiyede önemli bir noktadayız. Pazar payımızı bu sene %3e çıkardık. Hedef pazarımız Türkiye. Yurtdışında büyümek gibi de bir hedefimiz var. Dubaide bir şirket kuruyoruz. İhracatımız vardı zaten ama Türkiye belli sıkıntılar yaşadı bizim de Avrupa ihracatımız bitti. Biz Fransaya, Japonyaya ciddi oranda gönderiyorduk. Şimdi Dubaide bir şirket kurup 18 ülkede olan görüşmelerimizi bitirdik, o pazarlara distribütörlük vererek gireceğiz.
Osmaniye fıstığı işliyoruz
Cevizin dışında biz dedik ki fıstık denilen bir ürünümüz var. Marketlerde hep Amerikan fıstığı satılıyor. Bizde Osmaniye fıstığını işleyelim dedik. Şu anda Amigo diye bir fıstık markası var. Ülkerin markası. Biz Ülkere sen burada fıstık yapamadın, Amerikadan alıyorsun, ama biz burada fıstık yaparız dedik. Sonuçta yaptık ve çok beğenildi. Ve şu anda fıstık ezmesini yaptık ve Ülker de satıyor. MİGROSa da yaptık.
Sonra kendimiz de markamızı çıkartalım dedik onu da çıkarttık. Şu anda fıstık işlemede FATSA Türkiyenin 2.sırasında. Birinci sırada ise Mersin var. Türkiyede en çok sanayi üretimi yapan ilçe olarak biziz.
Susamdan helva yaptık
AR-GE var, mühendislerimiz var ne yapım derken başka şeylerde ortaya çıktı.
Susam denilen bir olay var helvayı herkes seviyor ama yiyemiyor çünkü yüzde 70 şeker var yüzde 25 susam var. Susamdaki tahin miktarını çoğalttık şekeri de yüzde 50 azalttık ve susamdan helva yaptık. Ve şuanda 2018in ilk 6 ayın kadar Türkiyede en çok satan ürün olacak.
300 Ton fıstık aldık
Sadece fıstıktan 21 kişiye istihdam yarattık. Tahin helvasıyla birlikte 11 kişiye de öyle istihdam yaratacağız. Bununla birlikte Ülkerin 3 ürününü biz üretiyoruz. Migrosun fındıkla ilgili bütün ürünlerini biz üretiyoruz. Şu anda hurmadan pekmez yapmayı düşünüyoruz. Her köylüye 150 lira gelir getirsin istiyoruz. Katkısız hurma. Büyük AVMlerin markalarını biz yapıyoruz. Türkiyede ki her 100 evin 3.2sinde burada üretilmiş bir ürün var şu anda. Biz toplamda 63 kişinin üstünde istihdam yarattık. Fıstıkta Osmaniye üretiyor biz işliyoruz. 3 ayda 300 ton fıstık almışız. Ürün çeşitliliğinde Türkiyede sektörde bir numarayız. Sürülebilir kremada Türkiyenin bir numaralı şirketiyiz. Susam, ceviz, fındık ürün çeşitliliği ve üretimde ilk 5de olan firmayız.''
SAKİNE GÜRSOY/KARADENİZ EKONOMİ