Hedef; verimlilik artışı ve ihracatta büyüme
Geçen yıl meyve suyu pazarının en iyi performans gösteren kuruluşu olan DİMES, 2019 yılı hedefini verimlilik artışı ve ihracatta büyüme olarak belirledi.
info@karadenizekonomi.com / 16.04.2019
Geçen yıl meyve suyu pazarının en iyi performans gösteren kuruluşu olan DİMES, 2019 yılı hedefini verimlilik artışı ve ihracatta büyüme olarak belirledi. Bu yıl ihracatta yüzde 50 büyümeyi planlayan marka 10 milyon liralık yeni yatırıma yöneldi.
Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu ve önde gelen içecek markası DİMES, 2018 yılında olumsuz pazar koşullarına rağmen elde ettiği başarıyı, 2019 ve sonrasına daha güçlü bir şekilde taşımayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda 2019 yılında ihracatta yüzde 50 büyüme hedefiyle hareket eden marka, yıl içerisinde yaklaşık 10 milyon lira düzeyinde yatırım gerçekleştirecek.
DİMES CEO’su Ozan Diren, yeni hedefler konusunda yaptığı bilgilendirmede, meyve suyu pazarında geçen yıl yaşanan konjonktürel daralmaya karşın elde ettikleri başarıyı şu sözlerle özetledi. “Ekonomide yaşanan genel olumsuzluklara karşın pazardan olumlu ayrışma başarısını gösterdik ve yılı ciro anlamında büyüme ile kapattık. Üretim hacmi ve kapasite kullanım oranlarında düzenlemeler yapmamız gerekti. Özellikle kendi markamızla gerçekleştirdiğimiz üretimde, pazardan daha iyi bir performans gösterdik. Bu da pazar paylarımıza olumlu yansıdı. Lider olduğumuz kategorilerde pazar payımızı artırdık.”
Kat ettikleri ivme sonrasında DİMES’in yeni stratejiler geliştirdiğinin altını çizen Diren, 2019 yılı projeksiyonunu da şöyle açıkladı. “Dünya ve ülkemiz ekonomisi için zor bir yıl olacağını biliyoruz. DİMES, zorluklar ve yoklukların Türkiye ekonomisinin temel gerçeği olduğu bir dönemde, milli tarımı milli sanayi ile destekleyip, bu zorluk ve yokluklara çözüm üretme azmiyle hayat bulmuş bir şirkettir. Hayata başka bakmayı ve her zaman daha iyisini ortaya koymayı ilke edinmiş bir şirket olarak, bu dönemde paydaşlarımız ve ülkemiz için katma değer üretmeye odaklanıyoruz. Üretim hacmimiz ve kapasite kullanımımız arttıkça, katma değer üretme gücümüz de artıyor. Üretim hacmimizi artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Yatırıma da devam devam edeceğiz. 2019 yılında 10 milyon lira düzeyinde yatırım gerçekleştireceğiz.”
İhracatta agresif adımlar
İhracatta agresif büyüme hedefleri olduğunu vurgulayan Diren, “üretim hacmi artışında, önceliğimiz ihracat olacak. 100’ü aşan ülkeye kendi markamızla gerçekleştirdiğimiz ihracatımızda, agresif büyüme hedeflerimiz var. Farklı coğrafyalarda, farklı ürün portföyleri ile büyüme hedefliyoruz. Tüm dünyada beslenme farkındalığı ve tercihleri doğrultusunda önemi giderek artan yüzde 100 ve sıkma kategorisinde en çok çeşide sahip markayız. Bu gücümüzü, ihracata da yansıtıyoruz. İhracat rekabetçiliğimizi daha da artırmak amacıyla, stratejik bir yönetim felsefesi benimsiyoruz. Aynı zamanda, ihracat ekibimizi daha da güçlü kılacak yapılanma adımlarını da atmış bulunuyoruz. 2019 yılında ihracatta yüzde 50, hatta daha fazla büyüme hedefliyoruz.”
Türk tarımına katma değer
Açıklamasında, kuruluşundan bu yana Türk tarımını katma değerle desteklemeyi de ilke edindiklerini belirten Diren, “Tarım ve tarıma dayalı gıda endüstrilerinin, Türkiye’nin yeni büyüme öyküsünde çok önemli yer tutacağına yürekten inanıyoruz. Türk tarımını sanayinin gücüyle değerlendirmeyi ilke edinmiş bir şirket olarak, köklerimizden gelen bilincimizle, bu alanda öncü uygulamalarımızı sürdürmeye azimliyiz. Hammaddesi yüzde 100 yerli meyve ağaçlarından, ithal tohuma bağlı kalmadan, Türkiye topraklarında yetiştirilen meyveler olan meyve suyu endüstrisi ihracatının yaklaşık yüzde 90’ı dış ticaret fazlası olarak yansımaktadır” ifadelerini kullandı.