Panzehir gibi fabrika yatırımı: 40 yeni istihdam
Geleceğine güvenen iş insanları yeni yatırımlara imza atmaya devam ediyor. Bentaş Bentonit virüse inat 3’üncü fabrikasını açtı. 5 milyon liralık yeni tesisle 40 kişiye istihdam sağlanırken toplamda ise 210 kişiye yükseldi.
info@karadenizekonomi.com / 5.05.2020
Virüsün ülke ekonomilerine verdiği zararın en iyi aşısının yeni yatırımlar olduğu bilinciyle harekete geçen birçok iş insanı ötelediği yatırımları devreye almaya başladı. Son dönemde oldukça ciddi bir büyüme sergileyen pet sektörü, bu alanda kullanılan ürünlerin çeşitliği ile dikkat çekiyor. Ürünlerin ilk sırasında ise kedi kumu geliyor. Kedi kumunun hammaddesi olan beyaz bentonit rezervlerinde Türkiye'nin öncü rolü tartışılmaz bir gerçekken Ünye ve Fatsa ilçelerinde sahip olduğu yataklarda ürettiği kedi kumunun yüzde 80'lik kısmını ihracata yönlendiren Bentaş Betonit de sektör liderliğini elinde tutuyor. Faaliyetlerine 2007 yılında başlayan ve geçen 13 yıllık süreçte daha çok Avrupa pazarını hedefleyen firma, kuruluş aşamasında yıllık 50 bin ton kapasiteyle başlattığı süreci her geçen yıl üzerine koyarak geliştirmiş. Kurdukları ilave tesislerle kapasite şimdilerde 120 bin tona kadar ulaşmış durumda. Bu arada Türkiye pazarındaki gelişimi de gözardı etmeyen Bental Bentonit, ürettiği birinci kalitede kedi kumuyla ülkemizde Çin etkisini kırmayı başarmış. İhracatın büyük kısmı Avrupa'ya yönelik. Yanı sıra Güney Amerika'da 5 ülke, Ortadoğu, Uzakdoğu ve Afrika ülkeleri diğer pazarlar. Zengin yataklarından sadece kedi kumu değil seramik bentonit de üreten firmanın bu alandaki en önemli iki pazarı Hindistan ve İtalya.
Virüs sürecinde 40 yeni istihdam
Dünyanın Covid 19 salgını nedeniyle eve kapandığı hatta işletmelerin kapadığı ve istihdam rakamlarının fazlasıyla azaldığı bugünlerde bacası tüten ender kuruluşlardan biri olan Bentaş Bentonit, gelen yoğun talepleri yasal çalışma koşulları çerçevesinde karşılamaya çalışıyor. 59 ülkede 150 ayrı işletmeye kedi kumu ihracatı gerçekleştiren firmanın genel müdürü Fatih Ömür, koronavirüs salgını dönemlerinde kurdukları üçüncü tesiste 40 kişilik ilave istihdam ile yurtdışından gelen talepleri karşılamaya çalıştıklarını söyledi. Ömür, " yıllık 180 bin ton üretim kapasitesi ile çalışıyoruz. Bu üretimin yüzde 80'lik kısmını paketleyecek durumdayız. Son iki ayda meydana gelen gelişmeler bu performansta tetikleyici oldu. O nedenle ki kurduğumuz üçüncü tesiste 40 kişilik ilave istihdam ile gelen talepleri karşılamaya başladık. Paketlemede üçüncü vardiyayı kurarak hem talepleri gideriyor hem de stok yapıyoruz" dedi.
100 ülkeye ihracat hedefliyoruz
Kurulduğu ilk günden bu yana ihracat odaklı bir stratejiyi benimsediklerini ifade eden Ömür, kuruluş aşamasındaki dönemlerde kedi kumunun Türkiye'de yeterince bilinmemesinin bu stratejide tetikleyici olduğunu şu sözlerle açıkladı: " Yurtiçinde tanınan bir ürün değildi kedi kumu. Tanınması için zaman içinde çok farklı çalışmalar da yaptık. Bir çok fuara katıldık ki yurtiçinde bilinirliği artsın. Dünya markası ödülünü de bu çalışmaların sonucunda aldık. Şimdi 59 olan ihracat yaptığımız ülke sayısını 100 ülkeye nasıl taşırız buna kafa yoruyoruz. Bunun için stoklu üretim yapmalıyız. Bu da ilave kapasite artışı anlamına geliyor. Ancak Fatsa Organize Sanayi Bölgesi artık bize yetmiyor."
e-ticaretle müşterilerle birebir temasa geçtik
Ürün kalitesine verdikleri önemin kendilerini iyi bir noktaya taşıdığına işaret eden ve özellikle ar-ge çalışmalarının önemine vurgu yaptı. Ömür, " e-ticaret kavramı ile ürüne ilişkin müşterilerle birebir temasa geçtik. Olası olumsuzlukları veya farklılıkları ar-ge laboratuarlarımızda masaya yatırdık. Bunun sonuçlarını Ukrayna ve Yunanistan gibi yeni pazarlara açılarak gördük. Tarım toprağı ve döküm bentonitinde farklı çalışmalarımız da bu kapsamda devam ediyor.” dedi