Ulusoy Un “stratejik ortak” arayışında
Toplam satışlarının yüzde 75’ini yurtdışına gerçekleştiren Ulusoy Un ihtiyaç duydukları yeni sinerji için global arayışlara yöneldi. 51 yıllık deneyimini globaldeki bir oyuncu ile birleştirmek isteyen firma global bir vizyon yaratmak istiyor.
info@karadenizekonomi.com / 24.06.2020
Sürekli yenilenen teknolojisi ile kapasitesini arttıran ve günlük 900 ton buğday öğütme hacmine ulaşan Samsun merkezli Ulusoy Un, sektöre yönelik pazardaki ihtiyaçları da yakından izleyerek faaliyet alanlarını genişletmiş bir şirket olarak göz doldurmakta. Son yıllarda bu başarısının göstergesi olarak Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu sıralamasında sürekli yer alan Ulusoy Un’un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, şirket performansını değerlendirdi. Ulusoy Un’un ilk çeyrekte üretimden satışlar ve toplam ciroda ilerleme gösterdiğini kaydeden başarılı iş adamı, “toplam satışlarımız yüzde 36’lık bir artış gerçekleştirdi ve 1 milyar 59 milyon liralık ciroyu yakaladık. Brüt kar rakamına baktığımızda 61.8 milyon lira ile geçen yıla oranla yüzde 59’luk bir artış, esas faaliyet karında da 77 milyon lira ile yine geçen yıla göre yüzde 38’lik bir artış sağladık. Net karımızda ise 19.4 milyon liranın oransal karşılığı olarak yüzde 179’luk bir artış söz konusu. Bir önceki yıl bu rakam 7 milyon TL’ydi” ifadelerini kullandı.
Kapasite ikiye katlanacak
Ulusoy Un’un Samsun’daki ikinci tesisinde birinci fazın Aralık ayında faaliyete geçtiğini ve 2020 yılının ilk çeyrek finansallarında hem satış hem de karlılık anlamında yansımasını gördüklerinin altını çizen Ulusoy, “bu dönemde yüzde 90’un üzerinde kapasite kullanım oranına ulaştık. Sektörümüzde kapasite kullanım oranlarımız yüzde 50 civarında ama şirketimizde kapasite kullanım oranlarımız her zaman yüksekti. Bu nedenle yeni yatırımlara yöneldik. Daha önce fason imalatlarla gerçekleştirdiğimiz üretimleri yatırımlarla bünyemize çekmeye başlıyoruz. İkinci fazımız üçüncü çeyreğin içerisinde tamamlanacak. Böylelikle kapasitemizi bir yıl öncesine oranla ikiye katlanmış olacağız. Yılın son çeyreğinden itibaren de bu yatırımların üretime, satışa yansımasını bekliyoruz” diye konuştu.
Yeni bir sinerji istiyoruz
Stratejik ortaklık arayışlarındaki vizyonlarının önce yerelden ulusala daha sonra da ulusaldan globale yönelen bir şirket olduğunu belirten Ulusoy, yeni sinerjilere duydukları ihtiyacı şu sözlerle dile getirdi: “Toplam satışlarımızın yüzde 75’ini yurtdışına gerçekleştiriyoruz. Ülke tarihimizin derinliklerinde tarım ülkesi olmasından kaynaklanan bir gücümüz var. Biz de 51 yıldır bu ülkede tarımsal faaliyetin tamamlayıcı unsurlarından biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Deneyimlerimizi globaldeki bir oyuncunun bilgi birikimi ile birleştirip bir sinerji yaratmak istiyoruz. Dolayısıyla yabancı ve stratejik ortaklıklarda bizim bu potansiyel ortak araştırmamızda önceliklerimiz arasında. Vizyonumuzu global bir vizyonla birleştirmek istiyoruz.”
Faaliyetlerimizi kesintiye uğratmadık
Covid 19’un etkisini 11 Mart’tan itibaren sektörde canlı bir şekilde görüldüğünün altını çizen Ulusoy, “ilk vak’a açıklanır açıklanmaz gıda maddelerinde yoğun bir taleple karşılaştık. Bu süreç Nisan ayının sonlarına kadar talebin yoğun olduğu ve üretimin devam ettiği bir dönem oldu. Faaliyetlerimizde veya üretimimizde bu dönemde bir kesintiye uğramadık. Dolayısıyla, ikinci çeyrekte de 2020 hedeflerimiz doğrultusunda bir dönemi tamamlamış olacağız ki bu da yılsonu için yüzde 30 oranında toplam ciro büyümesi hedefimize karşılık geliyor” dedi. KARADENİZ EKONOMİ