Türkiye’nin lider bal markası: Balparmak
Balparmak, 40’ıncı kuruluş yıldönümü nedeniyle Altıparmak Gıda YKB Özen Altıparmak ev sahipliğinde online bir basın buluşması gerçekleştirdi. Balparmak’ın Türkiye’nin ilk markalı balı olduğunun altını çizen Altıparmak, 1989 yılından bu yana Türkiye’nin lider bal markası olduklarını belirtti.
info@karadenizekonomi.com / 10.11.2020
Balparmak, 40’ıncı kuruluş yıldönümü nedeniyle Altıparmak Gıda YKB Özen Altıparmak ev sahipliğinde online bir basın buluşması gerçekleştirdi. Balparmak’ın Türkiye’nin ilk markalı balı olduğunun altını çizen Altıparmak, 1989 yılından bu yana Türkiye’nin lider bal markası olduklarını belirtti. Balparmak’ın yüzde 51’lik pazar payına sahip olduğunu söyleyen Altıparmak, “2019 yılında ciroda 300 milyon TL, ihracatta ise 2.3 milyon dolar rakamını yakaladık, yüzde 30 büyüdük. 40’ıncı yılımız olan 2020 hedefimiz ise ciroda 350 milyon TL rakamını yakalamak. Ayrıca pazar liderliğimizi korumak, ihracat hacmimizi artırmak ve bal ve arı ürünleri alanında bilir kurum olmak da diğer önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Uzun dönem hedefimiz ise Türkiye’nin ilk markalı balı Balparmak’ı dünyadaki bal markaları arasında ilk sırada taşımak.” dedi.
Yeni pazarlara girmeyi hedefliyor
Altıparmak, ihracata ilişkin şunları söyledi: “Bu yıl pandemi sürecine rağmen çalışmalarımıza hız kesmeden devam ettik, ihracatta hedefimiz olan 3 milyon dolar rakamını yakalayacağımıza inanıyoruz. 1994 yılından bu yana Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika, Fransa, İngiltere, Çin, Azerbaycan, Singapur, Japonya gibi ülkelere ihracat yapıyoruz. Çam ve çiçek ballarımızın yanı sıra ApiteraZen, ApiteraUp ve ApiteraMind, Katla Balla ve BallıMix ürünlerimizi yurtdışında da tüketicilerle buluşturuyoruz. Avrupa’da lokal ve gurme ürünler satan marketlerin yanı sıra artık zincir marketlerin raflarında da yer alıyoruz. Önümüzdeki dönemde özellikle katma değerli ve fonksiyonel ürünlerimizle Ortadoğu ve Kuzey Amerika gibi yeni pazarlara girmeyi, Avrupa ülkelerindeki ulusal market zincirlerinde varlığımızı koruyarak yaygınlaşmayı hedefliyoruz.”