Yurtdışında markalaşmak istiyor

Yaklaşık 40 ülkeye üretimini yaptığı Türk balığı ürünlerini ihraç eden Sagun, yurt dışında markalaşma çalışmalarına hız verdi. Hedeflerini, “İhracatçıları ve Türkiye ekonomisini güçlendirmek” olarak tanımlayan Sagun Yönetim Kurulu Başkan Tuncay Sagun, “Bunun için özellikle yurt dışında markalaşma çalışmalarımıza çok önem veriyoruz.” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 26.01.2021

Yurtdışında markalaşmak istiyor

Su ürünleri sektöründe faaliyet gösteren ve yüzlerce ürün çeşidine sahip olan Sagun, bugün 40 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. En büyük pazarı AB ülkeleri olan şirket, ABD, Rusya, Uzakdoğu gibi bölgelere de Türk balığını ulaştırıyor. Şirketin gündeminde ise yurtdışında markalaşmak var.

“Hedefimiz her zamanki gibi ihracatımızı ve Türkiye ekonomisini güçlendirmek olacaktır” diyen Sagun Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Sagun, “Bunun için her zaman büyük bir gayret ile çalışıyoruz. Özellikle yurt dışında markalaşma çalışmalarımıza çok önem veriyoruz.” şeklinde konuştu.

Avrupa’da tüketilen her üç balıktan bir tanesi yerli

Yeni pazarlara girmek için çok iyi bir araştırma yağmak gerektiğini ifade eden Sagun, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hali hazırda yaklaşık 40 ülkeye ihracat yapmaktayız. Neredeyse tüm dünyaya ulaşabiliyoruz. İhracat yaptığımız bölgeleri dikkate aldığımızda, ülke olarak su ürünleri ihracatında en büyük pazarımız Avrupa Birliği ülkeleri. Avrupa’da tüketilen her 3 balıktan 1 tanesi Türk yetiştirmesidir. Bununla beraber Rusya, Amerika ve Uzakdoğu ülkelerine başta levrek, çipura, alabalık, karadeniz somonu ve mavi yüzgeçli orkinos ürünleri ihracatı gerçekleştiriyoruz.”

Dijital altyapıyı geliştirmeliyiz

Küresel ölçekte pandemi koşulları sebebiyle artık fuar ve ikili görüşmelerin yapılamadığını, fuarların sanal ortama taşındığını belirten Sagun, “İkili görüşmeler, online toplantı programlarıyla yapılır oldu. Bu sebeple, çağa ve koşullara ayak uydurarak, dijital altyapı ve e-ticareti geliştirmemiz gerekiyor. Devletimizin bu konuda verdiği teşvikleri iyi değerlendirip kendimizi dijital bir dünyada satış yapacak şekilde revize etmemiz hayati önem taşımaktadır.” dedi.

2020 yılının dünyada etkisini gösteren Covid-19 virüsü ve dövizdeki dalgalanmalar nedeniyle tüm sektörlerde olduğu gibi su ürünleri sektörü için de zor geçtiğini ifade eden Sagun, “Her şeye rağmen hedeflerimizi gerçekleştirmek için var gücümüzle çalıştık.” ifadelerine yer verdi. Ar-Ge çalışmalarına önem verdiklerinden bahseden Sagun, tüketicilerin taleplerini araştırdıklarını ve bu taleplere uygun ürünler hazırladıklarını da sözlerine ekledi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar