Ordu'dan NATO'ya! Ordu Pidesi Artık Askeri Üslerde!
Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, yemek dünyasındaki başarı hikayelerini paylaşan Chef Story programının konuğu oldu.
info@karadenizekonomi.com / 17.03.2025

Ordu'da doğup büyüyen Aktaş, ikinci kuşak işletmeci olarak aile mesleğini devralarak Türkiye'nin en bilinen pide markalarından birini oluşturmayı başardı.
Aktaşlar Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş, yemek dünyasındaki başarı hikayelerini paylaşan Chef Story programının konuğu oldu. Ordu'da küçük bir pide salonuyla başlayan serüveni, bugün uluslararası havayollarında ve dünya çapındaki marketlerde yer alan bir markaya dönüştü. Aktaş, pide kültürünü global bir marka haline getirme sürecini, girişimcilik yolculuğunu ve gelecek hedeflerini anlattı.
Kesilmemiş Yumurtalı Pide Yiyen Birini Görürseniz O Kişinin Ordulu Olduğuna Emin Olabilirsiniz
Tamer Aktaş, ailesinin pidecilik serüvenini şu sözlerle anlattı:
"Babam aslında terziydi, Beymen’de modelist olarak çalışıyordu. Ancak hazır giyim sektörünün yükselmesiyle farklı bir iş koluna yönelmeye karar verdi. 1981 yılında amcamla birlikte, 8 masalı küçük bir pide salonu açtılar. Ordu pidesi, ince hamuru ve özel kıymalı harcıyla diğer pide çeşitlerinden ayrılır. Ordulular için pazar sabahları pide yemeden olmaz. Çocuklar iç malzemeyi alır, fırına götürüp pide yaptırır ya da restorana gidip yerler. En çok tercih edilen pide ise kıymalı, yumurtalı olanıdır. Eğer bir yerde kesilmemiş, yumurtalı kıymalı pide yiyen birini görürseniz, o kişinin Ordulu olduğuna emin olabilirsiniz."
Ordu'dan NATO'ya! Ordu Pidesi Artık Askeri Üslerde! Tamer Aktaş Anlattı: Ordu Pidesi Nasıl Dünya Markası Oldu?
7’de Açtığımız Dükkanda Öğlene Kadar Siftah Yapmadığımız Oldu
Eğitim hayatında hukuk ve mühendislik bölümlerini denese de aradığını bulamayan Aktaş, işletmenin başına geçmeye karar verdiğini belirtti:
"Lise sonrası işin başına geçmeye karar verdim. Ancak bir yıl sonra üniversite okumaya karar verip Kıbrıs’ta Hukuk Fakültesine başladım. Bir yıl sonra Elektrik Mühendisliği’ne geçiş yaptım. Ama yine de okul bana göre değildi. Çocukluğumdan beri çalışmaya alıştığım için, kazandığım paranın verdiği mutluluk bana daha cazip geldi. Üniversiteyi bırakarak askere gittim ve döndüğümde 2001 yılında işletmenin başına tamamen geçtim. Ancak 2001 ekonomik krizi nedeniyle sabah 7’de açtığımız dükkânda öğlene kadar siftah yapamadığımız günler oldu."
Aktaş, işletmede her işi yaptığını belirterek, garsonluk, kasiyerlik ve hatta soğan soymaktan kaçınmadığını dile getirdi.
Ordu'dan NATO'ya! Ordu Pidesi Artık Askeri Üslerde! Tamer Aktaş Anlattı: Ordu Pidesi Nasıl Dünya Markası Oldu?
Ordu’dan İstanbul’a, Dünyaya Açılan Bir Marka
İşletmeyi büyütmek için yeni şubeler açan Aktaş, İstanbul’un en işlek caddelerinden biri olan Bağdat Caddesi’ni tercih etti:
"Ordu'da üç şubemiz var ve bir şubemiz İstanbul Bağdat Caddesi’nde. Ordu’nun en sevilen lezzetini İstanbul’a taşımak istedik ve büyük bir ilgi gördük. Ordu’da restoran açtığımız bazı bölgelerde başarılı olamayacağımız söylendi. Ancak kararlılıkla çalışarak restoranları popüler hale getirdik. Özellikle İstanbul’daki Orduluların ilgisi büyük oldu."
Ordu ve Giresun Mutfağında Ot Yemekleri Önemlidir!
Aktaş, Ordu mutfağının sadece pideyle sınırlı olmadığını vurgulayarak, menülerinde yöresel lezzetlere de yer verdiklerini söyledi:
"Ordu ve Giresun mutfağında ot yemekleri çok önemlidir. Karalahana diblesi, fasulye turşusu kavurması, meleocan kavurması, sakarca kayganası gibi yemekleri menümüze ekledik. Biz Karadenizliler tereyağı ve kavurma tekniklerini çok severiz."
Nato Birlikleri Pidemizi Satın Alıyor! Ordu Pidesini Dünya Markası Yapacağız
Tamer Aktaş, Ordu pidesini global bir marka haline getirme vizyonuyla hareket ettiğini belirtti:
"Eğer pizza ve hamburger tüm dünyada tüketilebiliyorsa, neden Ordu pidesi de dünya çapında olmasın? İlk olarak pideyi dondurma fikri üzerinde çalıştım. Uzun Ar-Ge süreci sonunda, dondurulmuş pide üretimine başladık. Bugün Amerika, Kore, Japonya, İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa, Hollanda gibi pek çok ülkede ürünlerimiz satılıyor. Hatta NATO kodu aldık, artık NATO birlikleri bile pidemizi satın alabiliyor. Emirates, Lufthansa, Singapore Airlines, United Airlines gibi uluslararası havayolu şirketleri uçuşlarında bizim pidelerimizi ikram ediyor."
Ordu'dan NATO'ya! Ordu Pidesi Artık Askeri Üslerde! Tamer Aktaş Anlattı: Ordu Pidesi Nasıl Dünya Markası Oldu?
Gelecek Hedefleri: Pideyi Fast Food Zinciri Haline Getirmek
Tamer Aktaş, pideyi dünya genelinde tanıtmak için büyük bir proje üzerinde çalıştıklarını açıkladı:
"2026-2027 yıllarında Aktaşlar Lezzet Grubu’nu halka açmayı planlıyoruz. Bununla birlikte, McDonald’s gibi bir fast food zinciri oluşturarak, pideyi tüm dünyaya yaymayı hedefliyoruz. Dondurulmuş üretimle pideden dünyaya değil, dünyadan pideye bakarak yeni bir konsept geliştirmek istiyoruz. Türkiye’nin en değerli markalarından birini oluşturma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz."
Çok Okunanlar






