Bölgenin mihenk taşı havaalanı!

​Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Ordu Giresun Havaalanında sık sık yaşanılan sefer iptallerinin sebebini araştırdıklarını ve bu konuda çözüm üretilebileceğini fark ettiklerini belirtti.

info@karadenizekonomi.com / 13.11.2018

Bölgenin mihenk taşı havaalanı!

Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Ordu Giresun Havaalanında sık sık yaşanılan sefer iptallerinin sebebini araştırdıklarını ve bu konuda çözüm üretilebileceğini fark ettiklerini belirtti.

Çakırmelikoğlu;”Yaklaşık 300 milyon TL ye mal olan havaalanımız Giresun ve Ordu’nun dolayısıyla bölgenin geleceği ve gelişimi için mihenk taşı niteliğindedir. İllerimizin kalkınması ve gelişmesi için Dünyanın her yerinden saatler içerisinde ulaşılabilir kentler durumundayız. Özelikle turizm sektörü havaalanı faaliyete geçtikten sonra müthiş bir ivme kazanmış ve bölgede istihdam ve iş kapısı olmuştur. Bu kadar önemli bir projeyi ilimize kazandıranlara başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere müteşekkiriz.
Özellikle yanı başımızda bulunan Trabzon ve Samsun Havaalanlarında mevsimsel şatlardan kaynaklı iptal edilen sefer sayılarının Ordu /Giresun havaalanı ile kıyasladığımızda çok daha düşük durumdadır. Aynı bölge aynı iklim yapısına sahip olmasına rağmen bizdeki iptaller ortalamanın çok üstündedir. Devletimizin yapmış olduğu bu güzide yatırımın başka sebeplerden kaynaklı ihmal edilmemesi gerekmektedir. İptal edilen seferler büyük külfete sebebiyet vermekte ve havaalanı cazibesini olumsuz etkilemek birlikte yolcularımıza ve havayolu şirketlerine olumsuz yansımaktadır. Yapılan çalışmalar neticesinde özellikle teknik çözüm bekleyen sorunları tespit etmeye çalıştık. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Devlet Hava Meydanları İşletmesinin alması gereken önlemlere ilişkin talep ve önerilerimizdir.”dedi.

Giresun TSO Başkanı Çakırmelikoğlu açıklamasını şöyle sürdürdü;

Ordu /Giresun Havaalanında Mevcut durum;Ordu-Giresun havalimanı her iki pist başı ( 10, 28 ) ve pistin tamamının güneyinde bulunan yükselti, tepe ve doğal mânialardan yeterli uzaklıkta inşa edilmediğinden dolayı, mevcut ILS CAT 1 ( instrumentlandıngsystem / İniş sistem aleti) aletli iniş sisteminin güvenlik sahası delinmekte ve aletin izin verdiği dikey ve yatay iniş limitleri kullanılamamaktadır.

ILS limitleri, meydanda kullanılmakta olan limitler;

ILS CAT 1 dikey limitinin 200ft yükseklikte olmasına karşın Ordu Giresun havaalanında 686ft yüksekliktedir. Aletin yatay görüş limitinin 550m olmasına karşın Ordu Giresun havaalanında 2400m olarak belirlenmiştir.

Havaalanında İptal sayı ve oranları;
Ordu-Giresun havalimanında yıl genelinde yaklaşık %4-5 sefer iptali yaşanmakta, bu oran özellikle Ocak ile Mayıs tarih aralığında%20 üzerine çıkmaktadır. 2018 yılı ocak-mayıs döneminde 300’den fazla geliş gidiş sefer iptali olmuş olup bu iptallerden dolaylı dolaysız 50.000 kadar yolcu olumsuz etkilenmiştir. İptal edilen seferler, kalkış yapmasına karşın iniş yapamadığı için başka meydanlara yönlendirilen seferlerden dolayı çok büyük yakıt ve ikram, taşıma, konaklama gibi maddi kayıplar oluşmaktadır.

SHGM ve DHMİ tarafından yapılması gerekli çalışmalar;

Ordu/Giresun havalimanı yapay mânia bilgilerinin sağlanabilmesi için SHGM tarafından haritacılık kuruluşlarının gerekli akredite işleminin tamamlanması, mevcut aletli iniş sistemi minimumlarının düşürülebilmesi için farklı bir iniş usul tasarımı olan RNP AR uygulama regülasyonununSHGM tarafından yayınlanarak öncelikli olarak Ordu/Giresun havalimanı için gerekli çalışmaların yapılması.

RNP AR uygulamasına yönelik mevzuatın SHGM tarafından henüz yayınlanmamış olması,
Ayrıca; yapay mânia bilgilerini sağlayacak kuruluşların SHGM tarafından belirlenerek haritacılık kuruluşlarının akredite edilmemesi sebebiyle mevcut durumda RNP AR usul tasarımına yönelik çalışmalar yapılamamaktadır.

Meteorolojik yayınlar;

Havaalanı için mevcut durum dışında 12 saat için tahmin içeren meteorolojik tahminin ( TAF YAYINI ) Trabzon meydan tarafından yapılması, bu tahminlerin sağlıklı olmamasından dolayı operasyonun devamı için yanlış yönlendirmelere sebebiyet verebilmektedir.

Mevcut durumun ve ileriye dönük tahminin meydanımızca yapılmasının sağlanması,
Hava tahmini için Samsun ve Trabzon bölgesinde kullanılan meteorolojik radarın kapsamının ordu Giresun havalimanını için yeterli olmamasından dolayı meydanımız için uygun bir yere 30km yarıçaplı bir X-BAND radar ihtiyacı bulunmaktadır.

Devletimizin yetkili organlarının bu sorunları dikkate alacaklarına ve çözüm üreteceklerine inanıyorum. Bu durumun çözüme kavuşturulması havaalanının geleceği ve bölgenin kalkınması için büyük bir önem arz etmektedir.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar