D.KARADENİZ’E DOKA DOPİNGİ!

DOKA Genel Sekreter’i Onur Adıyaman, Karadeniz Ekonomi Gazetesi’ne yaptığı açıklamalarda “road show” ile bölgenin turizm potansiyelinin önümüzdeki yıllarda giderek artacağına vurgu yaptı.

info@karadenizekonomi.com / 3.02.2019

D.KARADENİZ’E DOKA DOPİNGİ!

Şimdi road show zamanı

Bölgeye ilgi göz kamaştırıyor

  • ·DOKA Genel Sekreter’i Adıyaman, Karadeniz Ekonomi Gazetesi’ne yaptığı açıklamalarda “road show” ile bölgenin turizm potansiyelinin önümüzdeki yıllarda giderek artacağına vurgu yaptı. Adıyaman’a göre, bölgeye yabancı yatırımcı ilgisi göz kamaştırıcı boyutta.

Trabzon merkezli olan Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA)’nın kapsamında Ordu, Giresun, Gümüşhane, Rize ve Artvin illerinin yer aldığını söyleyerek söz başlayan Adıyaman, “önümüzdeki yıllarda bölgemizde turizm öncelikli sektör olacaktır. O nedenle hem turist sayısı hem yatırım hacmi anlamında şu ana kadar yapılan yatırımların 10 katını hayal etmemiz gerekiyor. Yapılanlara baktığımızda bölgenin potansiyelini yansıtan bir rakam olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz” ifadelerini kullandı.

Şimdi road show zamanı

Gelinen noktada tanıtım anlamında şu ana kadar yapılanların daha çok “fuar” odaklı olduğunu söyleyen Adıyaman, bundan sonrası için ise stratejik değişikliklere gidileceğinin altını çizdi. Adıyaman, " özellikle Körfez ülkelerindeki fuarlara özel sektör kuruluşları, acente ve otel sahipleri ile beraber tanıtım aktiviteleri gerçekleştirdik. Ancak gördük ki; fuarlarda karar vericilerle bire bir temas kurmak her zaman mümkün olmayabiliyor. O nedenle yeni bir strateji geliştirdik. Şimdi “road show” uygulamaları ile karar vericilere doğrudan ulaşacağız. Bunun ilk adımını Mart ayında Kuveyt ve Katar’da atacağız. Daha sonra Bahreyn ve Suudi Arabistan, en sonunda da Umman turu yapmayı planlıyoruz” dedi.

Sadece körfez bölgesi ile mi sınırlı

Gazetemize özel yaptığı açıklamalarda pazar arayışlarının sadece Körfez ülkeleri ile sınırlı olmadığını belirten Adıyaman, özellikle İran pazarına dikkat çekti ve ekledi: “İran da bizim için çok büyük bir pazar. Zaten, Van ve Trabzon tercihlerinde Tebriz ve Urumiye ağırlıklı bir profil gözlemliyoruz. Yani, İran’ın kuzeyinden gelenler var. Ama bizim hedefimiz Tahran ve güneyi. Çünkü onlar için biz daha cazip bir bölgeyiz.”

İran’ın güneyinin Karadeniz’e ulaşması için doğrudan uçak seferlerini başlatılması sonucu hem charter hem de tarifeli seferlerle Trabzon Havalimanı’nın yanı sıra Ordu-Giresun Havalimanı’nın da işlevselliğinin artacağını söyleyen Adıyaman, açıklamalarında bu işlevsellikle Doğu Karadeniz’in geleceğinde turizmin çok önemli bir rol oynayacağını vurgularken sektörel çeşitlilik konusunda da yeni açılımlara da yer verdi. “Sadece turizme bağlı kalmayacağız. Turizmde bu kamusal altyapı ile ilgili iyileştirme ve gelişmeleri çok iyi bir şekilde yapmamız gerekiyor. Bütçemiz elverirse ajans olarak her yıl çıktığımız gibi bu yıl da benzer bir destek çıkmayı istiyoruz. Rakamlar çok yüksek olmasa da küçük dokunuşlarla yeni destinasyonlar oluşturabiliriz. Girişimci zaten gereğini yapıyor. Önemli olan turizm öncelikse bizim bu zemini ona hazırlamamız gerekiyor.

Sektörel çeşitlilik

Diğer yandan, kurum olarak yeni bir döneme girdik. Önceden Kalkınma Bakanlığı’na bağlıydık. Şimdi ise Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesindeyiz. Geçmişte bu alanda da çalışmalarımız vardı ama yeni dönem farklı bir ivme kazandıracak. Yeni misyonumuzla önce insan kazandıracağız. İnsana yatırım yapacağız ve insanı geliştireceğiz. ‘Milli teknoloji ara yüz platformu’ adıyla faydalı bir model başvurusunda bulunan ama ticarileştiremeyen girişimcinin önünü açacağız. Orta ve ileri teknoloji temel hedeflerimiz olacak. Bölgede ar-ge merkezlerinin sayısını artırmak istiyoruz. Bir merkezimiz var bir de başvurusu yapılan merkez var. Önümüzdeki yıllarda ar-ge merkezlerinin sayısını ona çıkartmalıyız. Tarımda kooperatifçilik modelini yeniden canlandırmak istiyoruz. Genç ve vizyonu açık çiftçilerle tarım sektörünü farklı noktalara taşıyabiliriz. Coğrafi işaretleri alınan yöresel ürünlerle kırsal kalkınma modeli geliştirmek de önceliklerimiz arasındadır. 

Bölgeye yabancı yatırımcı ilgisi

DOKA’nın yatırım tanıtımı ve işbirliğini sağladığı ve Yatırım Destek Ofisleri aracılığıyla takibini yaptığı Suudi Arabistan, Dubai ve Kuveyt merkezli yatırımcılar Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon illerinde toplam 205 milyon dolarlık hacim oluşturdular. Otel, kongre merkezi, teleferik, tema parkı, kafe ve restoran kompleksi, yayla tatil köyü, fizik tedavi merkezi ve spor kompleksi alanlarında yatırımları planlanan bu projeler ile 2 bin kişiye istihdam sağlanacak.

2019 yılında çağrıya çıkılacak alanlar

Geçen yıl bölgede oluşan turizm potansiyeline olan ilgiye cevap verebilmek adına ilan edilen 12 milyon lira bütçeli “tarihi, doğal ve kültürel değerlerin korunması ve geliştirilmesi mali destek” programına destek sürecek. DOKAP işbirliği ve finansmanıyla yürütülen 5 milyon 175 bin lira bütçeli “yeşil yol güzergâhındaki kültür-turizm altyapı yatırımlarının desteklenmesi mali destek programı da devam edecek. Bunun yanı sıra yine 2019 yılı içerisinde fizibilite desteği ve teknik destekleri de devam edecek. Turizm sektörünün gelişmesi için kış turizmi başta olmak üzere, kültür turizmi, sağlık turizmi, eko turizm, macera turizmi vb. alanları geliştirmenin ve öne çıkan destinasyonların sayısını artırmanın yollarını araştıran ajansın 2019 yılında uygulayacağı programlardan biri de yenilikçi ekonomiye geçiş programı. Avrupa’daki ekonomik büyüklüğü 80 milyar euro olan yöresel ürünler sektöründe bizim toplam ihracat potansiyelimiz 10 milyar euro. 40 tescilli ürün hedefine ulaşılması ile kırsaldan göçün önlenmesi amaçlanıyor. REŞAT GÜNGÖR/KARADENİZ EKONOMİ

ETİKETLER; DOKA bütçe mali destek
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar