Dijitalin serüveni değişiyor

İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi / MarkaOkulu Yüksek Lisans Programı geçen yıl “Tüketici Serüveni” başlığıyla ilk kez düzenlediği etkinliklerini bu yıl “Dijitalin Serüveni” semineriyle devam ettirdi.

info@karadenizekonomi.com / 26.04.2019

Dijitalin serüveni değişiyor

İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi / MarkaOkulu Yüksek Lisans Programı geçen yıl “Tüketici Serüveni” başlığıyla ilk kez düzenlediği etkinliklerini bu yıl “Dijitalin Serüveni” semineriyle devam ettirdi.

Seminerin açılış konuşmasını “Gözetim Kapitalizmi ve Veri Endüstrisi” başlıklı sunumuyla İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi / MarkaOkulu Yüksek Lisans Programı Direktörü ve Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gresi Sanje yaptı.

‘’GÖZETİM ALTINDAYIZ’’

Dijital dünyanın hammaddesinin insan, verinin hammaddesinin ise insan davranışları olduğunu belirten Sanje; “Davranışlarımızla ürettiğimiz verilere göre kategorilere ayrılıyor ve algoritmaların manipülasyonuna maruz kalıyoruz. Bilgisayarımızdan Prag bileti baktığımızda, telefonumuza Prag otelleriyle ilgili reklam mesajı geliyor. Netflix ve Spotify’da tükettiğiniz içeriğe benzer içerikler size öneriliyor. Tüm dünyada 4.4 milyar insan ücretsiz sandığı hizmetlerden faydalanırken gönüllü olarak verilerini de paylaşmış oluyor. Sürekli olarak gözetim altındayız. Bu yeni düzende insana kalan tek şey düşünmek ve soru sormak” dedi.

‘’ALGORİTMALAR DÜNYAYI ELE GEÇİRDİ’’

Gözetim toplumuna doğru gidişatı değerlendiren isimlerden biri de BİLGİ Öğretim Görevlisi ve FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula oldu. Algoritmaların hayatın her alanını ördüğünü belirten Abdula, görüşünü yakın zamandan bir örnekle destekledi: “Cambridge Analytica, Facebook’tan Amerikan seçmeninin verilerini izinsiz olarak aldı. New York’taki demokratların görmesi gereken içerikleri güneydeki cumhuriyetçilere gösterdi. Burada sorun datayı izinsiz kullanmaktan ziyade, içeriği korkutmak amacıyla kullanarak etik olmayan faaliyetler yürütmek. Sonuç olarak Trump başa geçti ve tüm dünyanın kaderi değişti.” Abdula algoritmaların insanlara sevdikleri içerikleri göstererek yankı odalarına hapsettiğine ve herkesin güvenli alanında kalmayı tercih ettiğine de dikkat çekti ve “Robotlara gerek yok, algoritmalar dünyayı çoktan ele geçirdi” dedi.

İlk oturum BİLGİ Öğretim Görevlisi ve TBWA Reklam Ajansı Medya Sorumlusu Nüzhet Algüneş’in “Yeni İnsan, Yeni Medya” başlıklı sunumuyla son buldu. Algüneş konuşmasında “Medya 4.0” kavramına dikkat çekerek; lokal medyanın bittiğine, gelecekte global markaların içerik ve haber üretiminde tek hâkim olacağına vurgu yaptı.

Dijitalin Serüveni” etkinliğinin ikinci oturumu BİLGİ Öğretim Görevlisi ve MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın moderatörlüğünde düzenlenen “Dijital İşimizi Nasıl Dönüştürdü?” paneliyle sürdü. Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, MediaMarkt Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu ve VakıfBank Kurumsal İletişim Başkanı Arzu Örsel’in katılımları ile gerçekleşen panelde dijital değişimlerin iş dünyasına nasıl yön verdiği ele alındı.

‘’HİKAYE ANLATIMI PAZARLAMANIN TEMELLERİ ATILDI’’

Etkinliğin kapanışını BİLGİ Öğretim Görevlisi ve Yazar Yekta Kopan yaptı. Kopan, “Bizi Biz Yapan Hikâyeler” başlıklı konuşmasında “Dijitalleşme süreci ve inovasyon 30 bin yıl önce yapılan mağara duvar resimlerinde bile var olan kavramlar. Birileri ava gitti; sahaya çıktı, proje geliştirdi ve bir marka yarattı. Biri de mağarada kalarak o avın yani projenin resmini çizdi. Silinmeyen o boya inovatif boyutuyla öne çıkarken, imgeler üzerinden yapılan hikâye anlatımı pazarlamanın temellerini attı. Bugün hala bu yöntemlerle hikâye anlatımına devam ediyoruz. Hikâyelerinize sahip çıkın” dedi.

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar