Gezmiş: Güney Çevre Yolu ve Dalçık Projesi şart
Giresun Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Aykut Gezmiş, Giresun’un imar ve çevre açısından sağlıklı bir büyüme sağlayabilmesi için ‘Güney Çevre Yolu’nun şart olduğunu söyledi.
info@karadenizekonomi.com / 27.06.2022
GİSİAD Başkanı Gezmiş yaptığı yazılı açıklamada, Piraziz ile Keşap ilçelerini güneyden dolaşan ve yaklaşık 40 km uzunluğundaki çevre yolu projesinin Giresun’un geleceği açısından büyük önem arz ettiğine dikkat çekti.
“Giresun kent merkezi sıkışmış durumdadır”
Giresun Güney Çevre Yolu Projesi’nde 10 yıldır bir arpa boyu yol alınamadığının altını çizen Gezmiş, “Giresun kent merkezi dar bir alana sıkışmış durumdadır. Giresun'da yeni yaşam alanları ve modern sosyal donatı alanları oluşabilmesi için güney çevre yoluna mutlak ihtiyaç vardır. Bu yol, şehir merkezi ve yakın ilçelerinin sağlıklı şekilde büyümesi için olmazsa olmazdır. Giresun, sıkıştığı dar alanda yoğun şekilde çarpık kentleşmeye ve betonlaşmaya maruz kalmış, yeni ticari ve sanayi alanlarının oluşturulamaması nedeniyle de göç ile birlikte büyük ekonomik düşüş yaşamıştır. Giresun için güney çevre yolu; sadece bir yol konusu değil, dar alana sıkışıp kalmış olan bir şehri açma projesidir. Güney çevre yolu ile şehrimiz; yeni ticaret alanlarına, otoparklara, konut alanlarına, yeşil alanlara kavuşacak, şehir içi trafiği açısından büyük aşama kat edecektir. Bununla birlikte şehir içi trafiğinin rahatlaması için çevre yolunun yapımı tek başına yeterli olmayacaktır. Şehir içi trafiği son zamanlarda kördüğüm haline gelmiş olup, çözümü için çevre yolu gereklidir fakat tek başına yeterli değildir. Şehir içi trafiğinin rahatlaması için liman bölgesine yapılacak olan dalçık projesinin de bir an önce hayata geçirilmesi şarttır” ifadelerini kullandı.
“Bu proje hayati önem taşıyor”
Giresun’un şehir trafğinin rahatlaması için projenin hayati önem taşıdığını vurgulayan Gezmiş, “Çevre Yolu ve Dalçık Projesi’nin birlikte hayata geçmesi, şehir içi trafiğimize nefes aldıracaktır. Her ne kadar komşu illerle mukayese etmeyi doğru bulmasak da; İlk etabı 2019 yılında faaliyete geçen Ordu ili çevre yolu projesinin maliyeti 1 milyar dolarken ve dalçık projesinin maliyeti 20 milyon dolar bile değilken, Giresun trafiği için hayati önem arz eden dalçık projesinin bu kadar uzun süre bekletilmiş olması adil değildir. Güney çevre yolu projemiz de 10 yıldır gündemde olduğu halde üzülerek söylüyoruz ki konu hakkında 10 yılda bir arpa boyu yol alınamamıştır. Sorunlarımız ötelendikçe büyümektedir. Çevre illere milyar dolarlık yatırımlar yapılırken, Giresun’umuzun da artık merkezi bütçeden hak ettiği payı almasını talep ediyoruz” dedi.