Türkiye 9 ayda 1,5 milyar dolarlık pastacılık ürünü sattı
Türkiye'nin makarna, tatlı bisküvi, gofret, bulgur ve diğer pastacılık ürünleri ihracatı, yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,2 artarak yaklaşık 1,5 milyar dolara ulaştı.
info@karadenizekonomi.com / 6.10.2020
Orta Anadolu İhracatçı Birliklerinden alınan verilere göre, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerinin ihracatı, Covid-19 salgınının ekonomik etkilerine rağmen 9 aylık dönemde yıllık bazda yüzde 8,4 artarak 5 milyar 244 milyon dolar oldu. Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerinin alt sektörlerini kuru baklagiller, hububat, değirmencilik ürünleri, yağlı tohum ve meyveler, bitkisel yağ, şeker ve şeker mamulleri, kakao, pastacılık ürünleri ve diğer ürünler oluşturdu. Bu sektörler arasında ocak-eylül döneminde en fazla dış satım, pastacılık ürünlerinden yapıldı. Pastacılık sektörünün ihracatı yılın 3 çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,2 artarak 1 milyar 490 milyon dolara ulaştı.