Yılkı, tarım araçlarında devrim yapıyor
Giresunlu firmanın logosunu ve ismini yılkı atlarından esinlenerek oluşturduğu pat-pata alternatif ürettiği tarım araçları Türkiye’nin her yerinden büyük talep görüyor. Yeni nesil tarım aracı yılkı, tamamen yerli üretimle dışa bağımlılığı ortadan kaldırıyor.
info@karadenizekonomi.com / 18.04.2022
Yılkı’yı çiftçilerin kullandığı 'pat-pata alternatif olarak üreterek aynı zamanda pat-pat kazalarında yaşanan ölümlerin önüne geçmeyi düşündüklerini söyleyen Yılkı Yılmazlar A.Ş, İşletme Sahibi Endüstri Mühendisi Serdar Yılmaz, tamamıyla yerli Türkiye’ye ait bir otomobil projesi olduğunu açıkladı.
Tasarım ve malzemeleri tamamen kendi imkanlarıyla ürettikleri belirten Yımaz, “Şuanda bu proje Türklere ait ilk otomobil projesidir. Türkler bu zamana kadar şase, kasa, kupa tasarlayıp böyle bir araç üretmemişlerdir. Fakat biz bunu başardık. Bunu gerçekleştiren ilk iş yeriyiz. Ve hakikaten de tüm Türkiye’de bu projede Yılkı Yılmazlar AŞ’ye ait bir projedir. Marka tescili ve patenti şirketim üzerine alınmıştır. Eşi ve benzeri olmayan, Türkiye’yi de geçiyorum Dünya’da eşsiz bir araç ürettik” dedi.
Yılkı modellerini geliştirdik
Çiftçilerin kullandığı tarım araçlarının dezavantajlarını düşünerek daha iyisini yapmak adına yılkı araçlarını ürettiklerini ifade eden Yılmaz, “Patpatın müşterilerimiz için tehlikeli olduğunu ve kazalara sebep olduğunu fark ederek, daha iyisini nasıl yapabiliriz diye düşünürken önce jeep mekaniği ile faaliyetlerimize başladık. Daha sonra jeep mekaniğinin yeterli olmayacağını, çok eski parçaların bizi çok ileriye götürmeyeceğini düşünerek kendimiz yeni bir araç modeli geliştirdik ve Yılkı adını verdiğimiz arazi araçlarımızı şuanda şase, kasa, kupa olarak tasarlıyor ve imalatını gerçekleştiriyoruz” açıklamasında bulundu. Yılkı araçlarının en önemli özelliğinin ise güvenli, orijinal arazi aracı olarak üretilmesi.
1990 yılından beri üretim yaptıklarını söyleyen Yılmaz, ürün yelpazesinin de geliştiğini vurguladı. Yılmaz, “Öncelikle 4x2 araçlar yapabiliyorduk. Sonra 4x4’lere geçtik. Ve şuanda hem arkadan çekişli hem de 4x4 olmak üzere Yılkı arazi araçlarını müşterinin isteği ölçüsünde, müşteriye özel olarak üretimini gerçekleştiriyoruz” dedi.
"Amacımız elektrikli üretime geçmek"
Şuan yılkı araçlarının benzin ve dizel seçeneklerinin bulunduğunu ifade eden Yılmaz, “Bu proje bizim için bir ömre mal olmuş bir proje. Tabi ki teknoloji ve ihtiyaçlar sürekli değişiyor. Enerjiyle ilgili ülkemiz sorunlar yaşıyor. Gelecekte eğer elektrikli araçlarla ilgili teknolojiler gelişirse akü ya da motorla ilgili, biz bu teknolojiye uygun fiyatlarla ulaşabilirsek, araçlarımızın elektrikli olması an
İhracat için de adım attılar
Tüm Türkiye’ye üretim yaptıklarını belirten Yılmaz, yurtdışına ihracat için de adım attıklarını söyleyerek, “İhracatla ilgili projelerimiz var. Hatta Bangladeş’e ihracat yapmak üzereyken bir eksiklik yüzünden ihracatımız gerçekleşmedi. Ama biz şuan ki yapmış olduğumuz üretimle birlikte, bağ-bahçe işlerinde kullanılmak amacıyla ve tarımda turizmde belediye işlerinde kullanılabilecek ergonomik araçlar üretiyoruz” ifadelerini kullandı.
SONER ÖZDEMİR
KARADENİZ EKONOMİ