Ordu’da DFSK Rüzgarı: 3 Ayda 60 Araç Sattı

Çin’in en büyük beş otomotiv üreticisinden biri olan DFSK, Türkiye pazarında hızlı bir büyüme hedefliyor. Yıllık 5 milyonun üzerinde araç üretimi gerçekleştiren marka, yenilikçi ve sürdürülebilir altyapısıyla dikkat çekiyor.

info@karadenizekonomi.com / 27.01.2025

Ordu’da DFSK Rüzgarı: 3 Ayda 60 Araç Sattı

DFSK Paycı Ordu Otomotiv Satış Müdürü Can Alper Akman, markanın Türkiye’deki faaliyetlerini ve hedeflerini değerlendirdi. Yaklaşık üç ay önce Ordu’da faaliyete başlayan DFSK, satış ve servis hizmetleriyle sektörde iddialı bir konumda.

“DFSK’nın Türkiye’deki Potansiyeline İnanıyoruz”

Can Alper Akman, DFSK’nın Türkiye pazarına giriş nedenini şu sözlerle açıkladı: “DFSK, çağın yeniliklerine hızlıca uyum sağlayabilen altyapısıyla müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir marka. Yeni ve birlikte büyütebileceğimiz, gurur duyacağımız bir marka olması sebebiyle bayilik girişimlerinde bulunduk. Yaklaşık üç aydır bölgemize satış ve servis hizmeti sağlıyoruz.” Akman, DFSK’nın hem binek hem hafif ticari araç kategorilerindeki geniş ürün yelpazesiyle farklı müşteri segmentlerine hitap ettiğini belirtti.

Hibrit Teknoloji ve Ticari Araçlarla Fark Yaratıyor

DFSK, 1150 kilometre menzile sahip plug-in hibrit SUV modelleriyle geniş ailelere hitap ederken, ticari segmentte uygun fiyatlı ve yenilikçi araç seçenekleri sunuyor. Akman, “Geniş SUV modellerimiz güvenlik ve konforu bir arada sunarken, hafif ticari segmentte Türkiye’de daha önce görülmemiş özelliklere sahip araçlar sunuyoruz. Müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz,” dedi.

Servis ve Müşteri Memnuniyetine Odaklanıyor

DFSK, geniş servis altyapısı ve 7 yıl/150.000 kilometre garanti süresi ile satış sonrası hizmetlerde güçlü bir yapı sunuyor. Büyük bir yedek parça deposuna sahip olduklarını belirten Akman, müşterilerin araç bakımı ve yedek parça konusunda endişe yaşamayacağını ifade etti. Ayrıca DFSK, çağrı merkezi ve yol yardım hizmetleriyle de müşterilerine kapsamlı destek sağlıyor.

Satış Hedefi: İlk Yıl 300 Araç

DFSK, kısa sürede 60’tan fazla araç satışı gerçekleştirdi. İlk yıl için 300 araç satışı hedeflediklerini ifade eden Akman, “Markamız her geçen gün bayilik ve servis ağını genişletiyor. Türkiye genelinde 20’nin üzerinde bayimiz mevcut. Türkiye’deki otomotiv pazarında güçlü bir yer edinmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz,” diye konuştu.

DFSK Türkiye’den Avrupa’ya Açılmayı Hedefliyor

Türkiye’de yıllık yaklaşık 1.200.000 adet araç satışı gerçekleştiriliyor. Bunun %7’si Çinli markalar tarafından karşılanıyor. Akman, Çinli markaların bu oranı artıracağını öngörerek, “Türkiye’ye yatırım yapan markalar için %30 ÖTV indirimi önemli bir avantaj sağlıyor. DFSK’nın da Türkiye’ye yapacağı yatırımlarla bu avantajdan yararlanmasını bekliyoruz. Eğer bu gerçekleşirse, araç fiyatlarının 400.000-500.000 TL arasında düşeceğini ve satışların artacağını düşünüyoruz,” dedi.DFSK, Türkiye’ye yönelik uzun vadeli planlarında sadece satış değil, üretim yatırımlarıyla da yer almak istiyor. Akman, “DFSK’nın Türkiye’de yapacağı yatırımlarla üretim kapasitesini artırmayı ve buradan Avrupa’ya açılmayı planlıyoruz. Bu hedef, hem Türkiye pazarına hem de bölgesel ekonomiye ciddi bir katkı sağlayacak,” şeklinde konuştu.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar