Seçimin kaderini belirleyecekler!

EDAR Araştırma, Kasım ayı kararsız seçmen anketini açıkladı. Ankete göre Kasım ayında, henüz bir partiye oy vermekte karar kılmayan seçmenlerin oranı yüzde % 17.3 oldu. Kararsız seçmenlerin seçimde yaratacağı etki, tüm siyasi otoritelerce konuşuluyor.

info@karadenizekonomi.com / 26.12.2022

Seçimin kaderini belirleyecekler!

Türk siyasetinde muhalefet kanadının adaylık tartışmaları devam ederken, bir yandan da yeni yapılan anketlerin sonuçları paylaşılıyor. Z kuşağı seçmenle birlikte seçime büyük etki edeceği yakından bilinen kararsız seçmenlerin oranına ilişkin anket de dikkat çekti.Karadeniz Ekonomi programında Murat Gürsoy’a konuşan EDAR Siyasi Danışmanlık Kamuoyu Araştırmaları Başkanı Eda Serbest, seçim kampanyalarının artık birer pazarlama faaliyeti haline dönüştüğünü dile getirerek “Günümüzde siyasilerin en önemli amaçlardan birisi seçmenin ilgisini çekebilmektir. Pazarlama denilince akla bir mal, ürün gelebilir fakat fikirlerin düşüncelerin de pazarlanmaya, hedef kitlelere ulaşmaya ihtiyacı vardır. Bu bağlamda kampanyalar, vaatler çok önemlidir. Özellikle, ülkenin şu zorlu ekonomi sürecinde kararsız seçmenin fazla olduğu seçim arifesinde kampanyalar seçmen davranışlarında çok önemli olacak” dedi.

SİYASET, İKNA SANATIDIR

Siyasal iletişimin seçmeni ikna etme sanatı olduğunu vurgulayan Serbest, “Seçmenler, seçim bildirgelerinin yanı sıra liderlerin ve adayların imajlarına, yani onların algılanan kimliklerine de oy verir. Kitleyi ve kendi kimliğini doğru tanımlayıp kampanyalarını ona göre hazırlamalıdır. Biz, Edar araştırma ekibi olarak seçime hazırlanan bir adayın, sahada doğru hamleler yapabilmesi için önce adayın kimliğini ön plana çıkarıyoruz. Taraflı, tarafsız tüm gazete, dergi, ulusal basında kendini iyi ifade edebilmesi için ön çalışmalar yapıyoruz. Aday ile yola çıkarken doğru strateji hazırlıyoruz. Adayın olumlu ve olumsuz yanları bizler için çok önemli. Siyasal seçim kampanyaları, bu bilgilerin seçmenlere ulaşmasında çok önemli araçtır. Siyasal kampanyalar aracılığıyla gerçekleştirilen iletişim, adayların amaçları ile seçmenlerin davranışları arasında bir bağ kurmakta, seçmenlerin umutları hayalleri ile adayların faaliyetleri arasında bir köprü görevi görmektedir” ifadelerine yer verdi.

 SORULAR NET CEVAPLANMALI

Serbest, seçim kampanyalarının hazırlanış biçimi hakkında bilgi vererek, “Araştırma ile hazırlık, planlama ve örgütlenme, stratejinin geliştirilmesi, iletişim ve değerlendirme metotlarını uyguluyoruz. Hazırlık aşamasında partinin güçlü ve zayıf yanları, rakiplerinin durumu, seçmenlerin tutum ve istekleri araştırılarak stratejik plan için bilgi toplanılıyor. Seçim kampanyalarında görev alacak kişilerin belirlenmesinden sonra örgütlenerek iş bölümü yapılıyor. Stratejinin gerektirdiği çalışmalar bir takvime bağlanarak uygulama ve iletişime geçiliyor. ‘Seçmen bizi neden seçsin?’ sorusunun yanıtını net bir şekilde ortaya konulması cevaplanması gerekir”  şeklinde konuştu.

Asel Gürsoy

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar