28.09.2016

Fındık sadece ‘’aganigi naganigi’’temasından ibaret değil!

Dün istanbul’da Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası(TÜGİS)ile Fındık Tanıtım Grubu’nun(FTG) ortaklaşa düzenlediği ‘’Fındık ve Sağlık’’ konulu panelin söyleşisine katıldım.Tüm kesimlerin temsil edildiği toplantıda Prof.Dr.Osman Müftüoğlu,Karadeniz Fındık ve Mamülleri İhracatı Birliği Başkanı Edip Sevinç ve çikolata firmalarının genel müdürleri fındık sektörü adına son derece önemli tespitler de bulundu.

En önemli tesbit ise fındığa ortak pencereden bakmak vurgusuydu! Ve tabiki Fındık Tanıtım Grubu’nun hazırlatmış olduğu ihracat artışına sebep olan ‘’aganigi naganigi’’sloganıda dikkat çekilen konulardan birisiydi fakat ;en önemli vurgu ise fındığın sadece bu slogandan ibaret olmadığı ve çok daha kapsamlı bir ürün olduğuydu!

*Peki bu konuşmada kimler neler söyledi ,en önemli başlıklar neydi!Buyurun inceleyelim..

-“Fındık atıştırmalık ürün değil, yiyecektir.”

-“Fındık her bakımdan hak ettiği yerde değil.”

“Fındık ve Sağlık” konulu panelin söyleşi bölümünde, Necdet Buzbaş’ın maderatörlüğünde söz olan Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, sağlıklı beslenmede fındığın çok önemli yeri olduğunu vurgulayarak, “Öncelikle fındığı bir atıştırmalık ürün değil, soframızda yer alması gereken bir yiyecek olarak görmeli ve kabul etmeliyiz” dedi.

Prof. Dr. Müftoğlu; “Fındıkta ne var?” diye sorarak başlattığı söyleşi de şunları söyledi:

“Fındıkta sadece aganigi nagani yok. Aslında fındıkta olmayan bir şey yok. İnsan beslenmesine lazım olan her şey fındıkta var. Çok güçlü bir protein kaynağı. İçindeki proteinler çok güçlü. Yağın kralı var. Omega 9 var. Vitamin var. Aganigi oradan geliyor zaten. İnsan üremesine etkisi var. Damar sağlığına var. Kanserle mücadelede var. Kansızlığa karşı koruyuculuğu var.”

“Fındığı atıştırmalık bir ürün olmaktan çıkarmamız lazım. Fındık bizim ulusal değerimizdir. Buna sahip çıkma mecburiyetimiz vardır. Dünya da herkes sahip olduğu böylesi ürünlere katma değerleriyle pazarlamaya çalışırken, bizim fındığa haksızlık etmemiz doğru değildir. Bakın fındık yağından daha az değerli olan bazı yağlar çok değerli diye kilosu 30 dolara kadar satılıyor. Oysa biz hala fındık yağının kıymetini anlatmakla meşgulüz. Her ürünümüz övgüye, öneme layık. Ama fındığı ilk sıraya koymamız lazım. Fındığa daha çok emek vermek, kafa yormak gerekiyor.”

FTG başkanı Edip Sevinç, çözümün verim ve kaliteyi arttırarak pazarları ele geçirmekten geçtiğini, bu ve sağlıklı ilgili konulardaki projelere FTG olarak destek verdiklerini ve vermeye de devam edeceklerini ifade etti.

Dr. İrfan Demirkol’un moderatörlüğünü yaptığı panelde konuşan Yaşar Holding yönetim kurulu üyesi Nur Demirok, fındık yağının sağlık açısından zeytinyağından daha üstün olduğunu vurgulayarak, fındığın yetiştiği toprağa göre lezzetinin ve besin değerinin arttığını, bunun da Karadeniz de yetişen Türk fındığını öne çıkardığını söyledi.

Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu ise, Türk fındığının dünya en büyük temsilcisi konumunda bulunduklarına ve bunu ürünleri ile 160 ülkede sürdürdüklerini hatırlatarak, “Türk fındığının kalite ve veriminde sürdürülebilirlik için çalışmalar yapıyoruz. Değerli tarım projeleri uyguluyoruz. Fındıkta her alanda sağlıklı politikalar uygulanması için hep birlikte çaba göstermeliyiz” dedi.Evet Fındıkta sağlık toplantısı gelecek için yapılması gerekenleri ortaya koyan sektör açısından yeni bilgilerin paylaşıldığı güzel bir toplantı oldu.

Yazarın Diğer Yazıları

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar