23.05.2017

Şehrin Gündemi

Yerel yönetimler, ilin siyaset kurumları, şehrin sahibi olan valisi, yöneticisi olan belediye başkanları, ticari ve ekonomik yarar sağlamakla mükellef olan oda ve borsa başkanları kentin toplumsal ve ekonomik çözümünü sağlarlarsa o ilde yatırımlar ,projeler ve istihdamlar pek tabii artar.Son dönemde sizler de farkediceksinizdir ki Karadeniz’in tamamı kalkınma ve bölge için kritik öneme sahip faaliyetlerin hayata geçmesi noktasında hız aldı.

Fakat halen Bölge olarak Ordu olarak çok ciddi sorunlarımız bulunmakta.

Ordu il ve ilçeleri kalkınmak için siyasetçilerimizin ilgilerine muhtaç bir şekilde bekliyorlar. Sanayicilerimizin, iş dünyasının sorunları hala masada duruyor.

Ordu-Giresun geleceğini her nekadar turizimde görse de iki ilin karma ekonomiye sahip olduğunu Tarım ve sanayinin turizm kadar önemli olduğunu unutmamalıyız.

Peki şehrin gündeminde neler var kısaca göz atalım;

*Çilekeş hale gelen bir Ordu trafiği.. Artık her kesimden büyük tepki görüyor.Bütün çalışmalar 2017 yılına sıkışmasından herkes üzerine düşeni alacak gözüküyor.

*OGU derseniz teknik yetersizlikten ötürü iptallerin gölgesinde kalmış bir şekilde beklemekte. Hatırlayacaksınız geçen hafta Ulaştırma Bakanı Aslan, CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Ordu Milletvekili Seyit Torunun soru önergesi üzerine yazılı bir açıklama yapmıştı.DVOR-DME sisteminin kurulduğunu ve yaklaşık 2 ay içerisinde tamamlanacağını işaret etmişti.Tabi bu çözüme yönelik yeterli olacak mı olmayacak mı mi bunu ilerleyen günlerde hep birlikte göreceğiz. Temennimiz bu sorunun ortadan kalkması!

*Son olarak OSKİ’nin Büyükşehir belediyesine verdiği zararı muhalefet vermemiştir desek yalan olmaz.

Evet trafikte yaşanan sıkıntılar,OSKİ’nin başarısızlığı,siyasi iç çekişmeler Ordu ilinin ana gündemi durumundadır.

Tüm bunların dışında başka bir gündemden daha bahsedelim..

Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Eski Bölge Md. Özcan Gürsoy’un gazetemizin manşetinde de söylediği gibi, İpek yolu projesi hayata geçmesiyle Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak olan Dereyolu projesi bir kat daha önemli bir hale gelecektir. Ayrıca Karadeniz Bölgesinin en büyük Limanı olacak olan Ünye Port projesi ve KIRIKKALE –ÇORUM üzerinden SAMSUN’a , ERZİNCAN üzerinden de TRABZON’a bağlanacak olan hızlı tren projelerinin hayata geçirilmesi de büyük önem arz etmektedir.

KARADENiZ havzası da önümüzdeki dönemde karasıyla da deniziyle de Türkiye ve dünya ekonomisinin lokomotifi olacak bu dev projenin bir parçası olamaya aday . Ülkemiz , merkezi yönetimiyle bu dev projeye son yıllarda gerçekleştirdiği ulaşım altyapılarını tamamlayarak hazırlanırken , bu havzanın önemli büyükşehirleri olan SAMSUN , ORDU ve TRABZON gibi yerel yönetimlerimizin de bu modern ipek yolunun bir parçası olmaları sebebiyle altyapı olarak gerekli hazırlıklarını yapmaları gerektiğine inanıyoruz.

Kısacası önlemlerin alınmasına işaret eden Özcan Gürsoy’un bu tespitlerini dikkate alarak kendimizi sağlama almamız için kritik adımları biran önce bölge olarak atmalıyız.

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar