24.10.2017
Karadenizin incisi bölgemizin kalkınması ve gelişmesi adına yapılan yapıcı eleştirilerin,şikayetlerin hepsi aslında bu şehrin yönetim koltuğunda oturan herkese birer armağandır.
Hafta içi Ordu Valisi Seddar Yavuz istihdam konulu 19 ilçeyi kapsayan iş dünyasının ve daire müdürlerinin ,siviltoplum kuruluşlarının davetli olduğu son 10 yıldır,yapılmayan çok önemli bir toplantı yaptı.Öncelikle Ordu Valisi Seddar Yavuzu Karadeniz Ekonomi gazetesi olarak kutluyor,bu toplantıların belli aralıklarla il ve ilçelerde yapılmasını temenni ediyoruz.
Toplantı Vali beyin konuşmasıyla başladı. İstihdam kapasitesini, iş gücünü artırmaya yönelik çalışmalardan bahsetti, işadamlarından gelen talep ve önerileri daire müdürlerine not aldırdı. Yaklaşık 7-8 yıldır yapılmayan bir toplantı gerçekleştirdi bu anlamda çok iyi fakat eksiğiz!
Böyle bir toplantıya katılım çok azdı!
İstihdam sağlıyan bir çok iş adamı salonda yoktu.ORDUSİAD başkanı A.Kadir Engin, yönetim kurulu üyeleri, Genç girişimciler, yatırımcılar bu toplantıya davetli değilmiydi?
En önemlisi her işadamının il ve ilçede sorunları belediyelerden geçiyor belediye başkanları neden yoktu?
Organize mi olamadılar yoksa katılım mı düşüktü bilemiyoruz ama böylesine önemli toplantılar 1 hafta önceden herkese mail ortamındaccyapılmalı. Toplantıların amacına hizmet etmesini istiyorsak mutlaka iletişim kısmını önemsemeliyiz.
NOT:Orduda istihdama katkı sağlayan çok önemli isimler ve markalar var bunlardan biriside Altaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Namık Altaş. Kendisi hem insan olarak hem de iş dünyası açısından çok önemli bir isimdi. Çok genç yaşta ayrıldı aramızdan. Başta ailesi olmak üzere tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.
...................
HAVALİMANI İÇİN BU SORULARA CEVAP ARIYORUZ
DHMİ Genel Müdürü Samsun havalimanının tadilat çalışmaları öncesinde koparılan yaygara üzerine nasıl Samsun'a 2 kere gidip konu ile ilgilendiğini doğrudan kamuoyunun dikkatine getirmek mecburiyeti hissetti ise ,OGU'daki bu durumun da nasıl giderileceği konusunda ne tür çalışmalar yapıldığını b planlarının neler olduğunu gelip Ordu-Giresun havalimanında kamuoyu ile paylaşarak buraya verdiği önemi de kamuoyuna göstermek ihtiyacı duymalıdır.
Biz medya olarak bu olayı sürekli manşete nasıl taşıyorsak, bu organizasyonun yapılmasını sağlamak da Ordu ve Giresun illerinin siyasileri, üst düzey yöneticilerinin görevidir.. Kamuoyu baskısı denen olgu da budur zaten...
·Bu havalimanına DVOR kurulduktan sonra test uçuşları yapıldı mı?
·Yapıldı ve ilk bulgulara göre bir iyileştirme elde edildi mi? Edilemediyse bir b, c, planları var mıdır ve nelerdir?
·DH ve RVR'deki sorun hep coğrafi konum diyerek geçiştirilmekte, böylece "dağları yıkamazsın ya, bununla yetin işte" algısı oluşturulmaktadır. Bu pistin ışıklandırma kategorisi nedir?
·Açılıştan bu yana geçen 2,5 yılda neden yapılmamıştır? Şimdi planlanmış mıdır? Bazı saatlerde trafik sıkıştığına göre 5 uçaklık apronun büyütülmesi düşünülmekte midir?