OGU için siyasiler inisiyatif alamıyor

Ordu-Giresun Havalimanı'nın var olan yolcu kapasitesinin aksine uçak seferlerinin giderek azaltılmasına ses yükselten Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, Ordu ve Giresunlu siyasileri adeta "topa tuttu." Sefer sayılarının artması ve yeni parkurlar oluşturulmasının daha çok turizm, daha çok ticaret ve daha çok tanıtım anlamına geldiğini vurgulayan OTSO Başkanı, siyasilerin inisiyatif alamamasından yakındı.

info@karadenizekonomi.com / 9.08.2021

OGU için siyasiler inisiyatif alamıyor

Karadeniz Ekonomi Digital Platformları’nda Analiz programına konuk olan Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, “pandemi süreci bize üreten bir ekonomiye geçiş için bazı yatırımların yapılıp bazı yatırımların yapılmaması konusunda önemli dersler verdiğini” söyleyerek başladığı açıklamalarında “elektrik ve doğalgaz fiyatlarına yapılan zam yapmak yerine özellikle ÖTV ve KDV indirimleri yapılabilirdi” ifadelerini kullandı.  Ordu-Giresun Havalimanı’nın performansı

Programın ilerleyen dakikalarında söz Ordu-Giresun Havalimanı’na gelince OTSO Başkanı, Ordu’nun siyasi gücüne yönelik sert eleştiriler yaptı. Türkiye’nin yolcu yoğunluğu açısından potansiyeli en yüksek havaalanlarından biri olan Ordu-Giresun Havalimanı’ndan İzmir, Antalya veya Kuzey Kıbrıs’a sefer yapılamadığına işaret eden Şahin, yurtdışı yolcu potansiyeline rağmen Avrupa ülkelerinde de uçuş konulmamasını şu sözlerle eleştirdi. “Kimse alınmasın ama biz uçuşların yetersizliğini her defasında dile getiriyoruz ama bu taleplerimizi yukarıya taşıyacak olan siyasi gücün olmaması. Belki bu nedenle bürokratlar da devreye girmek istemiyor. Oysa Ordu ve Giresun’un toplam nüfusu Trabzon’dan fazla, Samsun’un toplam nüfusuna da oldukça yakın. Bu iki ilimizden Avrupa ve Arap ülkelerine karşılıklı 15 sefer yapılırken Ordu’dan İstanbul ve Ankara’ya sadece birkaç uçuş konulmasını anlamakta zorlanıyoruz. İddia ediyorum bir ay süreyle uçuş sayısını artırın. Talep olmazsa kapatın. Bu kadar iddialı konuşuyorum. Ben iki komşu ilimizi de kıskanmıyorum. Sefer sayılarının artması ve yeni parkurlar oluşturulması daha çok turizm, daha çok ticaret ve daha çok tanıtım anlamına geliyor. Demek ki onların siyasileri daha güçlü bizimkiler ise ne yazık ki beceremiyor.”

Şahin’e göre Ordu ekonomisinin diğer öncelikleri

OTSO Başkanı Şahin, havalimanı dışında kent ekonomisinin diğer önceliklerini Samsun-Sarp Demiryolu Projesi, Karadeniz Akdeniz Yolu, ilimizin liman sorunu olarak ortaya koydu.

Samsun-Sarp Demiryolu Projesi

“21-24 Ekim tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Türkiye Demiryolu Zirvesi’nden, bölge olarak umutla beklediğimiz Samsun-Sarp Demiryolu Projesi ile ilgili bir sonuç çıkmamıştır. Bir bölgenin gelişmişlik düzeyi ile o bölgedeki ulaşım ağı arasında güçlü bir ilişki vardır. Samsun-Sarp Demiryolu Projesi Orta Karadeniz’den Karadeniz’in doğu ucuna kadar, Türkiye’nin kuzeyinde Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin illerini doğrudan birbirine bağladığı gibi anılan illere komşu illerin ekonomisini de olumlu yönde etkileyecektir. Bu bölgede bahsedilen illerin ortak özelliği Türkiye’de en çok göç veren illerin başında gelmeleridir. Bu projenin neticelenmesi başta istihdam olmak üzere ekonomik sorunların çözümünde önemli bir katkı sağlayacaktır. Yaratacağı istihdam olanakları sayesinde tersine göç başlayacaktır. Bu durum da göç çeken illeri her yönden olumlu etkileyecektir. Samsun-Sarp Demiryolunun Ordu ve Giresun’dan geçmesi ilimiz ve bölgemiz için hayati öneme sahiptir.”

Karadeniz Akdeniz Otoyolu

“2008 yılında ihalesi yapılan Karadeniz-Akdeniz yolu projesinin tamamlanarak hizmete açılması Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş ve Hatay illerimizi doğrudan etkilerken, dolaylı olarak 50 vilayeti etkileyen bir yol konumunda olacaktır. Aynı zamanda Ordu-Mesudiye arasındaki mesafe bir saate, tünel ve viyadüklerle Ordu-Sivas arası iki saate, Ordu-İskenderun arası ulaşım altı yedi saate düşecektir. Karadeniz-Akdeniz yolu projesinin tamamlanması ile Ordu ilimiz lojistik bir merkez haline dönüşecektir. Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere yapılacak ihracat da Ordu önemli bir rol üstlenecektir. Özellikle Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’ndeki ihraç ürünlerinin Karadeniz’e ulaştırılmasında büyük kolaylık sağlayacak olan bu durum ülke ekonomisine de önemli katkı sağlayacaktır. Ayrıca ihraç edilecek ürünler, sanayicilerimiz tarafından Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere daha kolay şekilde ulaştırılacaktır. Ordu-Giresun havaalanından sonra ilimize ve bölgemize yapılan en değerli yatırım olan bu projenin bu yılsonunda tamamlanması ve hizmete açılmasını çok istiyoruz.”

Ordu Limanı

“Sahili olup, limanı olmayan tek il Ordu’dur. Gülyalı ilçemizden Terme ilçesi sınırlarına kadar takriben 110 km. sahili bulunan ilimizin balıkçı barınağı konumundaki küçük limanlardan başka Ünye ilçemizde biraz daha geniş barınak yapısı olan ve ilimiz ihtiyaçlarını karşılayan limanımız bulunmamaktadır. Yaklaşık 50 bin ton iç fındık ihracatı ve önemli miktarda kil kaolin ihracatı yapan ve takriben 300-350 bin ton MDF hammaddesi odun ve gübre emtialarını deniz yolu ile temin eden il ekonomisi açısından gerek elleçleme gerekse turizm hizmetleri verecek bir liman acil ihtiyaç olarak ortaya çıkmaktadır. Karadeniz-Akdeniz duble yolunun trafiğe açılması ile Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Gaziantep, Hatay gibi birçok şehrin ürünlerinin Karadeniz Bölgesi’ne sevk ve ihracatı için bu liman hizmeti daha fazla önem arz eder hale gelmiştir. Liman yatırımının bir an önce ilimize kazandırılmasını arzu ediyoruz.” REŞAT GÜNGÖR / KARADENİZ EKONOMİ GAZETESİ

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar