‘’Firmaları ve girişimcileri dijital dünyaya hazırlıyoruz’’
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ‘’Dünyaya baktığımızda da hızla büyüyen şirketlerin tamamı, e-ticaret yolunu seçiyor. TOBB olarak, özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedefliyoruz ve bunun için çalışıyoruz. Firmaları ve girişimcileri, dijital dünyaya hazırlıyoruz.’’
info@karadenizekonomi.com / 22.03.2021
Geleceğin Gücü Girişimciler Forumu (G3 Forum) bu yıl "Oyuna Gel, icat Çıkar!" temasıyla TOBB, Habitat Derneği ve GEN Türkiye ev sahipliğinde çevrim içi düzenlendi. Burada konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, söz konusu forumun Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği olduğunu vurguladı.
‘’ E-ticaret, geleneksel ticaretten e 4 kat daha hızlı büyümüş’’
10 yıllar alacak teknolojik dönüşümün 1 yılda yaşandığını ifade etti. Dijitalleşme ve e-ticaretin, tüm dünyada öne çıktığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, ‘’Yabancı basında ilginç bir yazı okudum. Buna göre, dijital medyanın, reklam pastasındaki payı, yüzde 51’i geçmiş. Yani hem görsel hem de yazılı, tüm geleneksel medyayı geçmiş. Reklam pastasının nasıl dağıldığı çok önemli. Zira orası, tüketici davranışlarının da aynası. Demek ki tüketiciler de artık sanal ortama kaymakta ve bu süreç artarak sürmekte. O halde üreticilerin ve girişimcilerin de orada olması gerekmekte. E-ticaret, geleneksel ticaretten neredeyse 4 kat daha hızlı büyümüş durumda. Eskiden e-ticaretin genel ticaret içindeki oranı yüzde 8 idi. Şimdilerdeyse bu oran yüzde 14'e ulaştı ve daha da büyümeye devam ediyor. Dünyaya baktığımızda da hızla büyüyen şirketlerin tamamı, e-ticaret yolunu seçiyor. TOBB olarak, özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedefliyoruz ve bunun için çalışıyoruz. Firmaları ve girişimcileri, dijital dünyaya hazırlıyoruz. Bu kapsamda, KOBİ’leri dijital ortama taşımak ve teknolojik altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyoruz. Türk Telekom ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ortaklığında İnternette Hayat Kolay projesini başlatıyoruz. E-ticaret ve finansal okuryazarlık alanlarında kadın girişimcilerimize eğitimler veriyoruz. Türkiye’de, yurt dışındaki girişimleri sadece izleyen değil, dünyaya açılan girişimlere ev sahipliği yapan bir ekosistem kurulmasını arzu ediyoruz’’ diye konuştu.