Bentaş Bentonit Kendi Markalarıyla Dünyaya Yayılıyor

Bugün VanCat ile 65, WhiteSand ile 15, RoCat ile ise 30 ülkede var olan Bentaş Bentonit, 75 ülkeye ise ihracat yapıyor. Kendi markalarına yatırımı artıran şirket, fuarlardaki işbirlikleri yeni bağlantılar sağlıyor.

info@karadenizekonomi.com / 26.08.2024

Bentaş Bentonit Kendi Markalarıyla Dünyaya Yayılıyor

 

Markalarını yakın zamanda 2-3 ülkeye daha açacak olan şirket, İzlanda, Meksika, Brezilya, Uruguay ve Paraguay'a da marka bayilikleri verdi.

 

Bentaş Bentonit, kedi kumu üretiminde dünyanın önemli firmaları arasında yer alırken, Ordu'da ürettiği ürünleri ile dünyanın dört bir tarafında tüketicilere sunuyor. Şirket, dünyanın 75 ülkesine ihracat yaparken, 65 ülkede ise kendi markasıyla pazarda varlık gösteriyor. Türkiye'de kedi kumu ihracatın- da en az 15 firma olduğunu belirten Bentaş Bentonit Kurucusu ve CEO'su Turgay Ömür, Bentaş Bentonit'in ise sektörün lideri ve amiral gemisi olduğunu ifade etti. Şirketin kurulduğu dönemde daha çok Avrupalı markalara private label üretim yaptığını belirten Bentaş Bentonit CEO'su Ömür, "40 bin ton kapasiteyle kurulduk. O dönem Türkiye'nin toplam tüketimi sadece 10 bin tondu. Haliyle yurt içinin tamamını müşteri olarak alsanız bile eksik kapasiteyle çalışacağımız anlamına geliyordu. Bu yüzden biz tamamen ihracata odaklı bir şekilde kurulduk. Daha sonra yavaş yavaş kapasitemizi doldurmaya başlayınca daha önce tescil ettiğimiz VanCat, Cat's White, White Sand markalarının dizaynlarını yaparak üretime aldık ve yurt içinde Metro ve Real gibi zincirler- de satmaya başladık. Daha sonra bu sayede İstanbul-da başka bir firma ile de çalışmaya başladık ve belli bir büyüklüğe ulaştık" dedi. Bu süreçte ise tesis sayısını dörde çıkararak üretim ve paketleme kapasitesini yıllık 300 tona kadar ulaştırdıklarını belirten ÖMÜR, global marketlerin markalarında da imzalarının olduğunu dile getirdi.

 

65 Ülkede Kendi Markasıyla Tanınıyor

Bentaş'ın kendi markalarının dışında Türkiye'de ve Avrupa'da önemli marketlerin ürünlerini de ürettiğini belirten Ömür, şöyle devam etti: "Türkiye deki market zincirlerinin bir kısmında ya kendi markamız ya da müşterimizin markası yer alıyor. Yine, Avrupa market zincirlerinin markalarının büyük bir kısmını biz dolduruyoruz. Kendi markalarımızı çok önemsiyoruz. Kendi markalarımız toplam satışlarımızın üçte birini oluşturuyor Marka stratejimizi sürdürülebilirlik üzerine kurguluyoruz. Bu açıdan kaliteye ve müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz. Ar-Ge bizim olmazsa olmazımız ve yaptığımız işi en iyi şekilde yapmaya gayret ediyoruz."

 

Dünyanın 75 ülkesine ihracat yaptıklarını, 65 ülkede ise kendi markalarıyla pazarda olduklarını belirten Ömür, "Van Cat ile 65 ülkede, WhiteSand ile 15 ülkede, RoCat ile ise 30 ülkede varız. En son katıldı ğımız Almanya Interzoo fuarı sayesinde her bir markamızı yakın zamanda 2-3 ülkeye daha açmış olacağız. Nitekim, son katıldığımız fuarda İzlanda, Meksika, Brezilya, Uruguay ve Paraguay'a da marka bayilikleri verdik" dedi.

 

Hammaddeye yakınlık maliyetlerdeki dezavantajı azaltıyor

Bentaş Bentonit Kurucusu ve CEO'su Turgay Ömür, artan işçi maliyetlerinin birçok sektörü olumsuz etkilediğini belirtirken, tekstil, deri ve mobilya gibi sektörlerinin en fazla etkilenen sektörler olduğunu söyledi. Bentonitten kedi kumu üreten şirketlerin işçi maliyetinden daha az etkilenmesinin nedenini tüm firmaların Ünye-Fatsa arasında beyaz bentonitten üretim yapmasına bağlayan Ömür, "Tüm firmalar o bölgede yer alıyor ve dolayısıyla maliyetler hepimiz için aynı ve bu durum bize yurt içinde ve dışında bir dezavantaj yaratmıyor" dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar