15.06.2016
Türk fındığını dünyada en fazla kullanan firma konumundaki Ferrero Uluslararası Fındık Şirketi CEOsu Orhan Oltan, Ferrero sürdürülebilirlik Direktörü Aldo Cristianonun Trabzondan başlayarak Orduda devam eden,Giresundada yapılacak olan İftarlı basın ve illerin siviltoplum kuruluşlarıyla buluşmasında merak edilen sorulması gereken tüm sorular Ferrero firmasının Uluslar arası Fındık şirketi CEOsu Orhan Oltan ve Ferrero sürdürebilirlik Direktörü Aldo Cristiano basın mensuplarının tüm soruların cevap verdiler.Sektör içinde özellikle fındık fiyatları düştüğünde hedef haline gelen Türk fındığını en fazla kullanan firma Ferrero firmasının daha öncede yazılarımda yazdığım gibi paydaşlarla ve sektörün temsilcileriyle basınla biraraya gelmesinin ortaya diyaloğ açısından faydalı olacağını yazmıştım.Şimdi bu toplantıların başladığını gördüğümde nekadar isabetli bir makaleyi fındık sektörüyle ilgili yazdığımızı birkez daha gördük.Şimdi toplantının öncesi ve sonrası fındık sektöründe son tabloyu anlamak bakımından kısa bir özet yaparak makalemizi tamamlayalım.
Yeni sezon yaklaşırken fındıkta rekolte ve fiyat tartışmaları devam ediyor. Sezona 12 liradan başlayan ve 8 liraya kadar gerileyen fiyatlarda sektör temsilcileri bir birlerini itham ediyor. En son üretici fiyat düşüşlerine büyük firmaların neden olduğunu belirterek üstü kapalıda olsa Türkiyenin en büyük fındık ihracatçısı ve sanayicisi Oltan Gıdayı satın alan Ferrero Grubunu suçlamışlardı. Bunun üzerine yaptıkları açıklama ile fiyat düşüşlerinin serbest piyasa koşullarında gerçekleştiğini belirten Ferrero Uluslarası Fındık Şirketi yöneticileri önceki gün verdikleri iftar yemeğinde Ferrero Uluslarası Fındık Şirketi CEOsu Orhan Oltan, Oltan Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Güngör Köleoğlu ile Ferrero Sürdürülebilirlik Direktörü Aldo Cristiano Ferreronun piyasa fiyatlarına baskı yapmadığını söylediler.
Ferrero Grubu olarak sektörün sorunlarını birlikte tartışmaya ve ortak çözümler üretmeye her zaman hazır olduklarını kaydeden Ferrero Uluslarası Fındık Şirketi CEOsu Orhan Oltan, İddia edildiği üzere fındığı en ucuz fiyattan satın almak hiçbir suretle bizim amacımız olamaz. Fındık fiyatının düşük olması üreticinin ilgisini azaltıp, tarım arazilerinin verimliliğini düşürecektir. Bu da gelecekte fındık üretiminde düşüşe neden olabilir. Bizim hedefimiz Ferrero Değerli Tarım Projesi ile üreticinin, bahçesinde iyi tarım uygulamalarını yaygınlaştırarak kaliteyi, verimi ve kazancını artırmasını sağlamaktır dedi.
İyi tarım uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri önceliğimiz diyen Ferrero Sürdürülebilirlik Direktörü Aldo Cristianoda, Fındık üreticilerine ulaşarak iyi tarım uygulamalarının yanı sıra iyi sosyal uygulamaların da teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması için çalışıyoruz. Proje kapsamında fındık üreticileri ve fındık işçilerinin yaşam koşullarının iyileştirilmesi amacıyla bir dizi faaliyet gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadar 35 bin çiftçiye ulaştık dedi.Evet sonuçda herşey diyaloğla çözülmektedir.Türk fındığını tek başına %40ını tek başına alan Ferrero firmasının böyle toplantılar yapması sorunların çözümü açısından faydalı olacaktır.