13.10.2019
+ Start up rehberi olan kuluçka merkezlerinin sayısı 60'ı buldu. Ekonomist dergisinin yaptığı titiz seçkide kuluçka merkezleri bünyelerinde start up'çılara yer vermenin ötesinde, yurtdışında ofis olanağı, karşılıksız tohum sermaye gibi katkılarda veriyorlar. Bunlar önemli yenilikler.
Kuluçka merkezleri ise adaylardan beklentilerini yükseltmişler. Herkes teknoloji tabanlı ölçeklendirilebilir ürün üreten veya buna hazırlanan şirket arıyorlar. "Ticarileştirebilme" aranan bir diğer koşul.
ODTÜ Teknokent ise ilginç bir farklılaşma daha yapmış. Kuluçkaya yatacak şirketin 3 yaşından daha kıdemli olmaması isteniyor. Dahası projenin Kuluçka Kurulu'ndan geçmesi gerek. Ama ODTÜ'nün bunda hakkı var. 1 milyar
lık yazılım ihracatlarıyla ülkenin lideri onlar. Ekleyeyim: ODTÜ'nün "Yeni Fikirler Yeni İşler" konulu hızlandırma programı Kasım ayında başvuru alacak.
+ Gastronomi Turizm Derneği, İstanbul Sarıyer'de bir "Gastronomi Köyü" kurmaya hazırlanıyor. Hedef Anadolu Mutfağı ve lezzetlerini dünyaya tanıtmak. Projenin fikir babası Gürkan Boztepe. Yanına Orman, Kültür ve Turizm Bakanlığını ve TURSAB'ı almış. Proje bir aksama olmaz ise Mayıs 2020'de hayata geçecek.
100 dönüm alanda bu iş için 5 milyon
lık bir harcama yapılıyor. Bu köy projesinin KOBİ Dünyası ile yakından bir ilgisi var: Köy içinde kurulacak bungalowlar ilgi duyana kiralanacak. Köyün giriş bedeli 50 TL olarak belli olmuş bile...
+ Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği'nin (TKYD) yeni sloganını çok sevdim: İyi kurumsal yönetim, iyi yatırım çeker... Çok doğru!
TKYD 2000'li yıllarda kuruldu bir sivil toplum kuruluşu, denetlenebilir ortam gereğini ve bunun için şeffaflığın ne denli önemli olduğunu anlatıyorlar. Şimdi Anadolu'da görücüye çıktılar. Aydın Sanayi Odası ile başlattıkları güz programında Ege Sanayi Odası sonra da Adana Sanayi Odası var. "Aile Şirketleri Cenneti" ülkemizde kurumsal şeffaf yönetim ve aile anayasası hayati öneme sahip. TKYD programında ayrıntı arayanlar kurumun web sayfasını ziyaret etsin.