5.08.2025

Kapsamlı bir ÜRÜN-EYALET MATRİSİ oluşturmak!
Amerika Birleşik Devletleri, bir tek pazar değil, 50 farklı pazar gibi düşünülmeli.
New York’ta satılan ürün, Teksas’ta aynı başarıyı yakalayamayabilir.
Florida’da talepler farklıyken, Kaliforniya’da öncelikler bambaşka olabilir.
🔍 Bu yüzden her firma, ürününü doğru eyaletle eşleştirmeli.
Buna biz “Ürün-Eyalet Matrisi” diyoruz.
Bu bir nevi masa başı pazar araştırmasıdır.
• Hangi eyaletlerde benzer ürünler ne kadar satılıyor?
• Rakip firmalar hangi eyaletleri seçmiş?
• Demografik yapı, iklim, tüketici davranışları nasıl?
• Lojistik ve dağıtım altyapısı yeterli mi?
• B2B ya da B2C için potansiyel nerede daha yüksek?
🚀 Doğru eyaletle başlamak, sadece başarı şansınızı değil, yatırım verimliliğinizi de artırır.
Amerika’ya adım atmadan önce, eyalet bazlı veri analizi, hedefleme ve eşleşme stratejisi mutlaka yapılmalı.
Sadece ürün değil, doğru yer ve doğru zaman da çok önemli.
Şimdi kahvenizi içerken T.C. Ticaret Bakanlığı Abd müşavirlik raporlarını aşağıdaki linkten inceleyebilir;
https://lnkd.in/dGtGJRNm
Abd ile ilgili yararlı Web sayfalarını inceleyebilir;
• ABD Ekonomik Değerlendirme Bürosu: https://www.bea.gov/
• ABD İstatistik Bürosu: https://lnkd.in/dQ_ukPjv
• ABD İstihdam İstatistikleri Bürosu: https://www.bls.gov/
• ABD Harmonize Tarife Cetveli: https://hts.usitc.gov/
• ABD Uluslararası Ticaret İdaresi: https://legacy.trade.gov/
Daha profesyonel çalışmalar ve pazar konumlanması ile ilgili bizi arayabilirsiniz.