25.08.2019

Kim ne yapıyor?

Şirketlerin "başarı reçeteleri"ne devam ediyor, bize bu verileri sağlayan Ekonomist dergisine teşekkür ediyorum.

SEKTÖR 6: Elektrikli ev aletleri / Arzum

KONU: İhracatın hızlandırılması ve yoğunlaştırılması.
YENİLİĞİ: Türk kahvesini makineleştirmek.
KULLANDIĞI ARAÇ: İşbirliği çemberleri içinde yer almak ve cironun % 3 ünü ar-ge 'ye ayırmak.
HEDEFİ: İhracat markası kimliğini güçlendirerek, 2019'da mevcut ihracatlarını ikiye katlamak.

 SEKTÖR 7: Mobilya/ Doğtaş

KONU: Marka bilinirliğini arttırmak. 
YENİLİĞİ: Franchising yöntemini yaygınlaştırmak, kadın istihdamını arttırmak.
KULLANDIĞI ARAÇ: Yeni mağaza kuruluşu ile marka bilinirliğini buluşturmak. Yeni yatak markası Lova Yatak'la satış hacmi yaratmak. 
HEDEFİ: Sanayi 4.0 yatırımı ile sıçrama yapmak ve Karadağ'daki (Montenegro) fabrikayı hizmete açmak ve dünyada alanında 7. firma olmak.

SEKTÖR 8: Gıda / Dardanel

KONU: Yüksek olan marka değerini şirket değerine dönüştürmek. 
YENİLİĞİ: "Türkiye'nin Balık Uzmanı" sloganını reel deyimlerle ölçülür ve bilinir hale getirecek yatırım projeleri. 
KULLANDIĞI ARAÇ: Yurtdışında pazar payı yüksek bir markayı satın almak. Enez, Ezine ve Çanakkale'de 3 yeni tamamlayıcı yatırım yapmak. Kız öğrencilere burs programını derinleştirmek ve ikinci kuşağın yönetim becerisini izlemek. 
HEDEFİ: AB'ye markalı ürün ihracatına başlayabilmek. Kişi başına tüketimi 5 kat arttırarak şirket cirosunu yılda 400 milyona ulaştırmak.

SEKTÖR 9: Perakendecilik / Koton

KONU: Hızlı modada global marka olmak.
YENİLİĞİ: Uzak doğu ve Amerika gibi yeni pazarlara açılmak ve moda yaratmayı odak nokta yapmak.
KULLANDIĞI ARAÇ: En kaliteli / en çeşitli / en makul fiyatlı ürün stratejisi. Anadolu kadınını ekonomik hayata katan GAP-ÇATOM El Emeği Projesinde derinleşmek.
HEDEFİ: 5 kıtada, en zengin ve en beğenilen koleksiyonlara sahip global marka olmak. Belli konularda en iyi olmak ilkesini yaşama geçirmek.

SEKTÖR 10: Akaryakıt / Aytemiz

KONU: Akaryakıtçılık ile perakendeciliği buluşturmak. 
YENİLİĞİ: Akaryakıt satış platformlarını yeni bir anlayışla tasarımlamak. 
KULLANDIĞI ARAÇ: Elektrikli otolar için şarj ünitesi, araçtan öde hizmeti, self servis adaları. Tüketicilerin sürekli olarak dinlenmesi ve değişen ihtiyacın tespiti.
HEDEF: Şirketi bir perakende şirketi gibi konumlandırmak ve bunun için yeterince farklılaşmak. Her şehrin giriş ve çıkışı gibi önemli noktalarda büyümek. Bayi transferi ile sektörde değişimin yolunu açmak.

Ders mi?
Bence bir dolu...
Sizi dersler çıkarmaya davet ediyorum.


PÜF NOKTASI: Nicolas Tesla, bir kaşif. Elektrik- elektronik alanında 40 yakın ürün keşfi var ama bir başına bir otel odasında ölüyor. Zira keşfini patentle korumuyor. Yapmak kadar korumanın önemli olduğunu anlatan bu dahinin yaşamı KOBİ Dünyası'na önemli bir püf noktası vermiş oluyor, panoya asıyorum.


HAFTANIN NOTU: Kaz Dağı 'nın bereketinin kurumaması dileğiyle için 1726 m.'de bir konser veren piyano sanatçımız Fazıl Say'ın bu davranışı "sanat yaşamı değiştirmek için vardır" sözünün doğruluğunu anımsattı, bu konser bence haftanın olayıydı.

Hayırlı işler!

 

Karadeniz'in İlk ve Tek Ekonomi Portalı

Okumak İçin Resimlere Tıklayınız.
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar